אוקורה okoora (צילום: יח"צ)

מה עובדי אוקורה חושבים על העבודה בחברה?

שוחחנו עם מספר עובדים באוקורה כדי ללמוד כיצד הם תופסים את מקום העבודה שלהם. הממצאים? כנסו וגלו

פורסם בתאריך: 13.3.23 14:41

נדמה שאנחנו הישראלים מקיימים תרבות עבודה ייחודית ביחס לחברות אחרות בעולם במערבי. אפשר לומר שאנחנו הישראלים עובדים "מיוחדים": אנחנו אוהבים לקטר, אוהבים להתערב אחד בעניינו של השני, אוהבים להשוות שכר עם אחרים, ובעיקר חשוב לנו שבמשרד שלנו תהיה "אווירה". מה זה אווירה? תנו ליד הדמיון שלכם לתאר זאת טוב יותר מאיתנו, אבל הפנטזיה היא מקום תוסס, כיף, חברותי ומזמין, בו מרגישים שהזמן עובר במהירות ובכיף רק מהיותנו בחלל. בהתאם לכך, נראה כי בשוק ההייטק התחרותי חברות רבות מתחרות ביניהן רבות על "סעיף האווירה" הזה: כל חברה רוצה שיהיה לה את ה-X פקטור שהופך אותה למקום שבו העובדים מרגישים שהם רוצים לתרום, מרגישים שהם יכולים לצמוח, ויכולים להקנות לחברה יציבות והון אנושי איכותי.

כדי לנסות לחפש מקום עם אווירה, הלכנו לשוחח עם עובדים של אחת מחברות הפינטק המסקרנות בישראל: אוקורה (okoora). מי שלא מכיר, מדובר בחברה המספקת פתרונות חדשניים בשוק של העברות מט"ח לחו"ל. החברה היושבת במגדל צ'מפיון נמצאת בתהליך צמיחה אדיר, והופכת בשנה האחרונה מסטארט אפ בגודל בינוני, לאימפריה של ממש בתחום של העברות כספי מטבע חוץ. כיצד העובדים מגיבים לשינויים ולצמיחה הזאת? מה חוות הדעת שלהם? כיצד הם רואים את התהליך של עצמם ושל החברה? יצאנו לברר.

הדרך שבה עובדים באוקורה

שוחחנו עם עובד במחלקת שירות הלקוחות של החברה: "אנחנו מציגים ללקוחות הפוטנציאליים שלנו את הפתרון של אוקורה בתחום של העברות מט"ח. צריך להבין שלקוחות, בעיקר בכל הנוגע לשירותים פיננסיים, הם לפעמים סקפטיים בהתחלה ביחס למוצר. הם רגילים להיות לקוחות שבויים בבנקים, ומעדיפים להישאר כביכול עם ׳השטן שהם מכירים׳. הישראלי הממוצע, לפחות בכל הנוגע לכסף, חושב שהבנקים יודעים הכי טוב, למרות העמלות הסופר-גבוהות. האתגר שלנו הוא לגרום להם להבין שמה שאוקורה מציעה באמת חוסך להם כסף ונותן להם שירות טוב ונוח יותר, וזאת מבלי להקריב או לסכן שום דבר; אנחנו מאמינים בלב שלם שלכל לקוח ולקוח יהיה טוב יותר לעבוד עם אוקורה, ולכן כיף לנו למכור את המוצר. כל מה שצריך הוא רק לגרום ללקוח לפתוח את הראש.

אני אישית התחלתי באוקורה מהימים הראשונים ועם הזמן הבנתי מה עובד יותר ומה פחות; החברה ראתה שאני מתפתח ולומד, ועוזר איפה שצריך, וידעה לתגמל אותי בהתאם. בסוף אני מרגיש שאני ואוקורה גדלים ביחד, ותחושת השייכות שאני זוכה לה מספקת אותי לא פחות מהמשכורת החודשית".

עובדי אוקורה (צילום: יח"צ)

עובדי אוקורה (צילום: יח"צ)

עובדת במחלקת העיצוב: "התחום של חוויית משתמש (UX) הוא אחד מהדגלים של אוקורה. בהיותנו חברה העוסקת בתחום הפינטק, הנחת העבודה שלנו הייתה לקוחות עשויים להירתע אם חוויית המשתמש בפלטפורמה משדרת ניכור; כשמדובר בכסף, אנשים ניגשים תמיד בחשש וחוסר ביטחון למשהו שהם לא מכירים. משום כך, אנחנו יצרנו חוויית משתמש שהיא בעיני באמת מהפכנית, כזאת שגורמת ללקוח להרגיש שהוא כל הזמן בשליטה; הכל מרגיש קל, נעים ומשרה ביטחון. כל לקוח יכול לדעת בדיוק כמה כסף הוא מעביר, מתי זה מגיע לצד השני, והכי חשוב, כמה זה עולה לו במדויק, ללא הפתעות וללא עלויות סמויות. הפלטפורמה זורמת טוב ונקי, וזאת האומנות שאנחנו מביאים לשולחן".

 

 

העבודה בחברת פינטק

עובד במחלקת המכירות: "מכירות זה תחום שתמיד דורש למידה בהתחלה, אבל באוקורה במיוחד יש המון מה ללמוד בתקופת הראשונית: יש רקע שלם בפיננסים וסחר במטבעות שצריך להבין כדי למכור את המטריה; כדי להעביר ללקוחות את היתרונות של הפלטפורמה, צריך להבין מה החסרונות שהיו עד עכשיו במקומות אחרים. עובדים חכמים וטובים שמצליחים להתמודד עם המטריה, יודעים למנף אותה לכלי מצוין במכירות. הלקוחות מתרשמים מהמקצועיות של המוכר, ויודעים לתת בו את האמון הנדרש בהתנסות בכלי פיננסי חדשני ובאמת מהפכני. המוכרים שלנו נחשפים להמון המון סוגים של לקוחות, ויוצא להם ללמוד על המון סוגים של עסקים, וזה נורא מגניב לעבוד ככה כי כל הזמן שומרים על עניין בעבודה".

עובדת במחלקת שירות לקוחות: "מה שמיוחד באוקורה הוא האווירה הצעירה שיש בחברה. יש כאן המון אנשים אנשים צעירים ומקצועיים. סביבת העבודה היא מאוד מזמינה, מאוד נעימה, נותנים לך הרגשה של שייכות כבר מההתחלה. אני מרגישה שאנשים אוהבים לבוא לעבודה, באים בראש טוב, עם חיוך. יש גם המון דגש על הווי, גיבוש וכדומה. העובדים יוצאים ביחד אחרי העבודה, ויש ממש תחושה של יחידה".

עובדת במחלקת משאבי אנוש: "אנחנו בוחרים את העובדים שלנו כך שיתאימו למרקם החברתי. אנחנו רוצים אנשים חיוביים, שמחים, שלא מפחדים מאתגרים, אלא ששים אליהם, כי הם אוהבים להתמודד איתם. כמו כן, אנחנו מקפידים כל הזמן לשמור על ההוויי, החוויה שבעבודה, זה באמת חשוב. העובדים באוקורה מרגישים שהם חלק ממשפחה, ואצלנו זו באמת לא רק סיסמה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר