נעמה קאהן
נעמה קאהן

עוגת ההפתעות של נעמה קאהן: "בישול ואפיה הם תרפיה עבורי"

התחביב העיקרי של נעמה קאהן מהרצליה הוא לאפות ולבשל. חוץ מלבשל לשני ילדיה, היא גם שימחה שני חיילים בודדים במסגרת פרוייקט ‘דינל’ה’ והכינה עבורם עוגות ליום הולדתם

פורסם בתאריך: 3.5.19 09:16

קצת על עצמי: “בת 41, נשואה עם שני ילדים מהממים, האחד מסיים חטיבה והבת מסיימת יסודי. אני גננת במקצועי ובמשך 12 שנים עבדתי עם ילדים אוטיסטים. בזמן הפנוי שלי אני מאוד אוהבת לאפות ולבשל, בשבילי זה תרפיה. אני מאוד אוהבת לארח ולעמוד במטבח. הבן שלי נדבק בחיידק המטבח ואוהב מאוד לבשל, להתנסות ולהמציא כל מיני מאכלים. בנוסף, אני לוקחת חלק בפרויקט בשם ‘דינל’ה’, במסגרתו יצא לי לשמח שני חיילים בודדים בעוגות שהכנתי עבורם ליום הולדתם”.

רקע בעיר: “אני גרה בהרצליה מיום היוולדי, כבר 41 שנים. גדלתי בשכונת הרצליה הירוקה, למדתי בבית ספר היסודי יוחנני ובתיכון היובל”.

מאיפה האהבה למטבח? “האהבה למטבח הגיעה אלי מאמא שלי שבישלה מכל המטבחים, התימני בעיקר, אבל גם העיראקי והמרוקאי. התייתמתי בגיל 11 וחצי מאבי, ממש לפני בת המצווה. מאז אני ואמא היינו שתינו יחד והקשר בינינו מאוד מיוחד. אני זוכרת בילדותי תמיד את הבישולים של אמא, תמיד היינו מארחות את כל המשפחה, אמא הייתה הבשלנית של המשפחה, בכל ארוחה הציעו לה תמיד לפתוח איזה מסעדה קטנה. בפסח האחרון עמדתי עם אמא שלי במטבח וביקשתי ממנה ללמוד ממנה עוד. למדתי להכין מרק תימני וקניידלך תימני. הריחות שעטפו את הבית היו בלתי ניתנים לתיאור”.

שף או קונדיטור אהוב? “השף הכי אהוב עלי הוא חיים כהן. הוא עדין, אנושי ומקסים”.

המנה האהובה? “המנה האהובה עלי מאז שהתחלתי עם דיאטות היא המנה האחרונה. הקינוח הפך להיות המנה הכי חשובה”.

בישול או אפייה? “אני אוהבת גם בישול וגם אפייה, אבל בעיקר אפייה”.
התבלין שלך? “התבלין האהוב עלי שתמיד יהיה אצלי באוכל זה חוויאג’ למרק”.

מה בתפריט של יום שישי? “ביום שישי יהיה הכל מהכל ותמיד עוגה. הילדים שלי מאוד אוהבים כבש ולכן ברוב הפעמים ביום שישי אני משתדלת שיהיה כבש על השולחן, מרק ירקות או פטריות, תירס, או בשר. לרוב התוספת תהיה תפוח אדמה בתנור או אורז וסלט ירקות כי צריך קצת משהו בריא”.

המנה הראשונה שהכנת? “המנה הראשונה שהכנתי הייתה ממולאים”.

המומחיות שלך במטבח? “המומחיות שלי במטבח היא האפייה. אני מאוד אוהבת לעשות קומבינציות בין עוגות, לקחת משהו מעוגה אחת להוסיף משהו מעוגה אחרת ויוצאת עוגת הפתעות. הפכתי להיות הקונדיטורית של המשפחה. בכל חג או אירוע שיש ארוחה ממנים אותי להכין את הקינוח. החלטתי לאחרונה לנסות ולמכור את העוגות שלי והשמועה עוברת מפה לאוזן. אין לי איזה סוד או מתכון סודי, אני פשוט מכניסה המון אהבה”.

המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? “לא חושבת שיש כזה, כי יש לי במטבח מחברת מתכונים שממש מתפרקת. אני פותחת אותה בשיא הזהירות על מנת שלא ילך לי לאיבוד שום מתכון של אמא. אני לא אוהבת לאלתר ואני אולי קצת מפחדת. אני אוהבת ללכת לפי הוראות המתכון. אני עושה שילובים לפעמים מכל מיני עוגות שאני מכירה ויודעת”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? “ראש של דג”.

מתכון לשבת: עוגת הפתעה

נעמה קאהן

העוגה של נעמה קאהן

מצרכים לבסיס:
כוס קמח תופח
כוס שוקולית
3/4 כוס שמן
כוס סוכר
4 ביצים
חצי מיכל שמנת מתוקה
מצרכים לקרם:
שני מיכלי שמנת
1.5 אינסטנט פודינג וניל
500 גרם גבינה לבנה
ממרח לוטוס
אופן ההכנה: מערבבים כל המצרכים להכנת הבסיס בתוך קערה , את הבלילה מעבירים לתבנית בגודל 24 ואופים למשך 44 דקות, עד שהקיסם יוצא נקי. בינתיים מכינים בסיס בראוניז מכוס קמח, ביצה וכוס סוכר מערבבים יחד במערבל. במיקרו ממיסים 200 גרם שוקולד עם 150 גרם מחמאה. מוסיפים את השוקולד המומס לתערובת ומערבבים עד שמתקבלת עיסה אחידה. שמים במקרר למשך שעה. לאחר מכן משטחים את הבצק בתבנית עגולה 24 ואופים למשך 25 דקות עד שמוכן. מוציאים מהתנור ומקררים.
בינתיים מכינים את הקרם: מערבלים את השמנת, האינסנט פודינג והגבינה במיקסר. על העוגה מורחים מחצית מהקרם לאחר מכן מניחים את תחתית הבראוניז ועליו מורחים את שארית הקרם. להכניס למקרר למשך שעה. לאחר מכן להוציא ולהמיס במיקרו 5-4 כפות של ממרח לוטוס ולהזליף על העוגה.
בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר