טליה הדר. צילום שרית גופן

עורכת הדין שהפכה לבלוגרית אוכל: "לא צריך להיות מבין גדול במטבח כדי להכין מנות טעימות"

טליה הדר היתה עורכת דין במשך 11 שנה, עד שפתחה את בלוג האוכל והאירוח שלה והגשימה את עצמה מחדש. ויש לה מתכון לקרפצ'ו עגבניות

פורסם בתאריך: 9.6.19 08:08

קצת על עצמך: "שמי טליה הדר, בת 39, נשואה לאילן ואמא לשלושה – יואב, דניאלה וגיא, תושבת הרצליה. אני עורכת דין במקצועי ועבדתי 11 שנים במגוון תפקידים, ולכל אורך הזמן הרגשתי שיום יבוא ואגשים את עצמי בתפקיד אחר. ואז, בחופשת הלידה השלישית, ככה בלי שום תכנון, הגיע היום ופתחתי את הבלוג שלי: EshetStyle ("אשת סטייל") ומאז הכל היסטוריה. הבלוג עוסק באוכל ואירוח ויש בו רעיונות לאירוח וכל מיני טיפים וקיצורי דרך בבית ובמטבח. אני כותבת ומצלמת המון מתכונים פשוטים וקלים להכנה, ש מוגשים בסטייל ונראים מתוחכמים. הבלוג מונגש מאוד גם למי שלא מרגיש בנוח במטבח. בכל מתכון אני נכנסת לניואנסים הכי קטנים, ומטרתו העיקרית היא לגרום לכולם לנסות בבית ולגלות שלא צריך להיות מבין גדול במטבח כדי להכין מנות טעימות ולארח בסטייל.

"כיום, בעקבות הבלוג, אני עובדת כסטייליסטית מזון ויוצרת תוכן בהפקות קולינריות שונות, בדפוס, בדיגיטל ובווידאו, משתתפת בתוכניות טלוויזיה, כותבת ומצלמת בתחום האוכל והאירוח למותגים מסחריים ומגזינים – ובעיקר מרגישה שאני מגשימה את עצמי".

רקע בעיר: "אני תל אביבית במקור, שם גדלתי ולמדתי. אני בוגרת תואר הראשון במשפטים ומנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, שם עבדתי מאוחר יותר כעוזרת הוראה ומתרגלת בכלכלה. היום אני גרה שתי דקות מהבינתחומי. הגענו להרצליה לפני 12 שנה, זוג ללא ילדים, חשבנו שזה לגמרי זמני אבל התאהבנו בעיר. מאז נולדו לנו שלושה ילדים והפכנו הרצלייניים בלב ובנשמה".

מאיפה האהבה למטבח? "אני מניחה שמאמא שלי. לא גדלתי בבית עם 'סירים' אלא בבית של ארוחות מסודרות שמוגשות יפה. לכן, מבחינתי, אופן ההגשה חשוב לא פחות מהטעם. גדלתי בבית עם אוכל אסתטי ועם אמא סופר יצירתית, כך שהבלוג שלי והעיסוק שלי היום הם שילוב של שני אלו".

שף או קונדיטור אהוב? "כל מי שיודע להכין אוכל טעים, יצירתי ומוגש יפה מבלי שכרוכות בכך שעות של עבודה – אני פריקית של פשוט ויצירתי".

מהי המנה האהובה עליך? "שאלה קשה, יש המון. אני מטורפת על דים סאם וקריספי דאק – בשביל שתי אלו מצאתי את עצמי לא פעם צועדת חצי יום או עומדת שעה בתור במקומות שונים בעולם".

בישול או אפיה? "קצת מזה וקצת מזה וגם בלי זה ובלי זה – אני מאוד אוהבת מנות raw".

מה התבלין שלך? "מלח ופלפל גרוסים ושמן זית".

מה בתפריט של יום שישי? "אנחנו לא בית שמקפיד על ארוחות שישי מסורתיות. כל פעם משהו אחר. לפעמים אני מכינה פסטה עם פירות ים, לפעמים סלמון בתנור ולפעמים אנחנו קופצים עם הילדים לבר השכונתי לבירה, המבורגר וצ'יפס במקום ארוחת שישי".

מה היתה המנה הראשונה שהכנת? "כשרק התחלתי לצאת עם אילן, שהוא היום בעלי, הכנתי לו כבד עוף עם פסטה כשאמא שלי שימשה כ'חבר טלפוני' צמוד. בסוף הגשתי לו את זה בלי שום תבלינים, אז אמא שלי אמרה לי 'תגידי לו שיוסיף מלח'. מאז השתפרתי".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "עוגת סלק, שאגב, יצאה מצוינת".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "סרדינים. שווארמה, טונה עם מיונז. אבל אני מכינה את זה לילדים שלי שמתים על זה".

 

מתכון לחג

קרפצ'יו עגבניות

צילום טליה הדר

המצרכים (לצלחת אחת גדולה):

2 עגבניות גדולות מאוד, קשות וקלופות
חופן עלי רוקט קצוצים גס
עלי בזיליקום קרועים ביד (אפשר לשלב ירוקים נוספים)
100 גרם גבינה בולגרית
כף או שתיים של גבינת פרמז'ן – מגורדת דק דק
7 זיתי קלמטה מגולענים וקצוצים

לתיבול:
מלח ופלפל גרוסים, שמן זית ולימון

אופן ההכנה:

מקלפים את העגבניות (טיפ: קנו קולפן מעולה וקלפו את העגבניות בקלות בעזרת הקולפן (אל תכניסו אותן למים חמים!). פורסים את העגבניות לפרוסות דקות ומסדרים את עיגולי העגבניה על צלחת עגולה שטוחה.

מתבלים בלימון שמן זית מלח ופלפל גרוסים, באופן אחיד על כל העגבניות. מגרדים פרמזן דקיק ישירות מעל העגבניות (לא לוותר, זה עושה את כל ההבדל!). מפזרים מעל את העלים הירוקים הקצוצים ומעליהם מפוררים את הגבינה הבולגרית. מוסיפים זיתים קצוצים, מזליפים עוד קצת שמן זית מלח ופלפל גרוסים.

מגישים בסטייל לצד לחם טוב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר