אוסטאופתיה (Shutterstock) צילום: Albina Glisic
אוסטאופתיה (Shutterstock) צילום: Albina Glisic

טיפול אוסטאופתיה: הכירו את מיטב המומחים בתחום

אוסטאופתיה היא טיפול במגע הכולל טכניקות ידניות עדינות ואינו כולל טיפול תרופתי או התערבות כירורגית. הטיפול פועל על רקמות החיבור של השלד ועל השרירים, במטרה ליצור איזון ולהחזיר את הגוף לתפקוד מלא. הכירו את מיטב המומחים בתחום

פורסם בתאריך: 30.10.19 11:54

אוהד עזרא – אוסטאופתיה לכל המשפחה

אוהד עזרא הוא אוסטאופת מוסמך, למד אוסטאופתיה במכון הישראלי ללימודי אוסטאופתיה בווינגייט וכעת מלמד שם. הוא צבר ניסיון רב בטיפולים בסימפטומים ובמחלות שונות, ונלהב מהפתרונות הרבים והמהפכניים שהאוסטאופתיה מספקת, מהמחקרים החדשים בתחום המתעדכנים כל הזמן ומהמפגש בקליניקה שלו עם מגוון רחב של מטופלים מגילים שונים ועם בעיות משתנות ולהתאים טיפול ייעודי ומותאם אישית, לכל אחד ואחד.

מהי אוסטאופתיה ולמי היא מכוונת?

"אוסטאופתיה היא גישה אבחונית וטיפולית ייחודית הניגשת לכל האברים בגוף האדם, תוך התמקדות בחיבורים בין כלל מערכות הגוף. זהו תהליך של רפואה ידנית מתקדמת במטרה להקל על כאבים, לרפא הפרעות ומחלות תוך התייחסות למקורן הראשוני ולשפר את הבריאות ואורח חייהם של המטופלים.

"האוסטאופת מבצע התאמות עדינות באמצעות כפות ידיו במבנה הגוף, בשרירים, בעצמות ובגידים, ובכך משפיע על המערכות הפיזיולוגיות של הגוף (כגון: מערכת העצבים או הלימפה) ומסייע להשיבן לתפקוד מיטבי. הטיפול האוסטאופתי מתאים לכל קבוצות האוכלוסיה: תינוקות, ילדים, בני נוער, מבוגרים ובני הגיל השלישי".

מדוע בחרת ללמוד ולטפל באוסטאופתיה?

"חיפשתי תחום טיפולי ייחודי ובחרתי באוסטאופתיה כיוון שהיא מחברת בסינרגיה שני עולמות שונים: עולם המגע והרגש ועולם המחשבה. בטיפול, אני מקבל למעשה אינפורמציה רבה מהגוף ומנתח אותה כדי להבין מהיכן נובעת הבעיה ואיזו גישה טיפולית מתאימה עבורה. זה המון להפעיל את הראש, לנתח את הדברים ולהעמיק בהם".

באילו סוגים של מחלות וכאבים אתה מטפל בעיקר?

"הטיפול האוסטאופתי מתאים כאמור לכל אחד, מינקות ועד הגיל השלישי, ועל הקשת הזו אני מטפל במגוון סוגיות, במצבים אקוטיים וכן בהפרעות כרוניות. לרוב, אנשים מגיעים אליי עם כאב מסוים שהם לא יכולים להכיל אותו יותר ולא מצליחים להתמודד איתו, שניסו טיפולים אחרים שלא היטיבו עמם ומשם אנו מתחילים.

"המטרה הראשונית היא לשכך את הכאב וזה נעשה על ידי טיפול במפרקי השלד, באברים הפנימיים ובמערכת העצבים. הפילוסופיה העומדת מאחורי האוסטאופתיה היא שלגוף שלנו יש את היכולת לרפא את עצמו, ומכל מיני סיבות כגון: טראומה, אסימטריה של הגוף, יציבה לקויה, מצב נפשי ירוד או סטרס, מפריעים לו בתהליך הריפוי הזה. כך, הטיפול האוסטאופתי למעשה עושה "ארגון מחדש" וסדר במבנה הגוף ובאברים וכך עוזר לו לשפר את התפקוד ולהבריא".

איך מסדרים את הגוף מחדש?

"הכוונה אינה מילולית – האוסטאופת לא מזיז אברים ממקום למקום, אלא מפחית מהמתחים הפנימיים על ידי שיפור התנועה המכנית של הגוף. הגוף שלנו זקוק לתנועה כדי שיוכל לעסוק ביעילות בריפוי עצמי ובשמירה על הבריאות. התפקיד שלנו הוא לשפר את התנועה, בין אם זה במערכת השלד או באברים הפנימיים התלויים על השלד באמצעות רקמות, ולאזן את מערכת העצבים כדי שיהיה לגוף את הפנאי והיכולת להתמודד עם מה שצריך. כשהגוף בסטרס, הוא מתקשה להתמודד עם המחלה, ההפרעה, הכאב. מערכת העצבים היא למעשה המחשב של הגוף והיא מנהלת את כל התהליך הזה".

"יש כל מיני טראומות קטנות וגדולות, שמפריעים לגוף לטפל בעצמו ולחזור לתפקוד תקין. תינוק שהוריו מביאים אותו לטיפול ועשוי לסבול מבעיות יניקה, גזים, ריפלוקס, עיוות והעדפת צד, טורטיקוליס, התפתחות איטית, הפרעה בשינה, ועוד, פעמים רבות חווים את הבעיות הללו בשל טראומת הלידה. תהליך הלידה יכול להיות טראומתי לתינוק, ופעמים רבות, בני זוג מבקשים ממני ללוות את תהליך הלידה בכדי להקל על היציאה של התינוק לעולם. זה נעשה על ידי הכנת גוף האשה לפני הלידה, איזונו לאחר מכן, ובדיקה של התינוק.

"בזמן הלידה, התינוק חווה מתחים ולחצים באזור הגולגולת, עמוד השדרה והאגן. על גוף התינוק מופעלים כוחות דחיסה ופיתול, אשר לעיתים מקשים עליו בחודשים הראשונים לחיים. אנחנו רוצים להקל עליו ולהפחית מהדחיסה והמתח כדי שיוכל לעסוק בהתפתחות בריאה. בראיה האוסטאופתית אנחנו רואים את הגוף בחודשים הראשונים לחיים כבסיס לגדילה בריאה. כמו שבונים בנין דואגים לבסיס איתן ליציבות, כך גם גוף

"האדם – ייצוב הבריאות בתחילת החיים תאפשר לגוף התמודדות טובה יותר עם הפרעות ומחלות בהמשך החיים.
הטיפול הוא עדין וגלובלי לכל הגוף, אך הגולגולת וצוואר התינוק מקבלים יחס מיוחד מכיוון שרוב הלחצים בלידה מתנקזים לשם. הלידה יכולה כמובן להיות טראומתית גם ליולדת, ואמהות באות אלינו לטיפול מסיבה זו.

"כמובן טראומה היא לא רק בעת הלידה, אנשים חווים טראומות מנפילות, חבלות שונות, תאונות דרכים כמו צליפת שוט. לעיתים החבלה יכולה להיות עדינה, כזו שאתה לא מייחס לה חשיבות בכלל מכיוון שאין כאב, אך הגוף שלנו זוכר הכל. לרוב הוא מצליח להתמודד עם ההפרעה בעצמו, אך לעיתים זה חוזר בשלב אחר בחיים בצורת כאב כשלגוף קשה להתמודד עם עומסים – גופניים או נפשיים. הטיפול האוסטאופתי יודע להתחקות אחר הטראומות האלו, לטפל במקור לבעיה ולהביא ריפוי לגוף".

באילו מחלות מטפלים באמצעות אוסטאופתיה?

"אנחנו האוסטאופתים סבורים שלכל מחלה, הפרעה או כאב יש מרכיב גופני מכני שמפריע לגוף לרפא את עצמו. אנחנו מטפלים במרכיב המכני ובכך משפרים את תפקוד מע' החיסון להתמודד עם הבעיה והכאב. ולכן הטיפול האוסטאופתי יעיל מאוד בבעיות מכניות על רקע אורתופדי כגון כאבי גב, פריצות דיסק בגב התחתון או הצוואר, הקרנות כאב לרגליים או לידיים, כאבי צוואר ושכמות, מיגרנות, בעיות ושחיקת מפרקים, כאבי כתפיים והפרעות יציבה שונות. אני מטפל באנשים העוסקים בפעילות גופנית ברמות שונות, בין אם באים אלי עם פציעת ספורט ורצון לחזור לפעילות או כתמיכה בפעילות הגופנית והכנת הגוף לפעילות בעצימות גבוהה יותר.

"מה שאני אוהב ויפה באוסטאופתיה זה שאין תחומי התמחות. הודות לאבחון והטיפול היחודיים לאוסטאופתיה אנחנו יודעים לתת מענה מדוייק למגוון רחב של בעיות. במהלך היום האוסטאופת יכול לטפל בתינוק עם קשיי יניקה, במטופלת הסובלת ממיגרנה, במישהו שאתמול נתפס לו הגב ובמטופל שבא לקבל תמיכה לאחר דלקת ריאות. אלו מצבים שונים ומגוונים".

כיצד מתבצע האבחון של המטופל?

"האבחון מתחיל בתשאול רפואי. אני שומע מהמטופל את הסיפור שלו החל מהבעיה הקונקרטית ממנה הוא סובל ועד ההיסטוריה הגופנית שלו. לאחר מכן אני עורך בדיקות קליניות בהתאם לתלונה של המטופל: בדיקות אורטופדיות ועצביות שמטרתן זיהוי הפתולוגיה הרפואית, ובדיקות אוסטאופתיות שמטרתן להתחקות אחר ההפרעה בתנועה של הגוף, וחיפוש אחר מקורות מתח, דחיסה וכיווץ.

"לאחר שאני עושה את האבחון אני בוחר את הטיפול המותאם אישית לכל מטופל בהתאם לתלונתו, לגילו ולהיסטוריה הרפואית שלו, תוך התחשבות מלאה בסף הכאב שלו. ההתערבות שלי מנסה להיות מדויקת ככל האפשר, בהתאם לאבחון. אצל כל אדם, הדרך להבריא מהכאב היא ייחודית לו. יכולים להיכנס למרפאה שני מטופלים עם אותה דלקת בגידי הכתף ואצל כל אחד מהם משהו אחר בגוף מפריע לריפוי. אצל אחד זו יכול להיות הפרעה בתנועתיות עמוד השדרה הצווארי, ואצל האחר זו יכולה להיות ישיבה לא נכונה במשרד שממשיכה לגרות את האזור הפגוע. לכן מלבד ההתחקות אחר ההפרעה והטיפול בקליניקה, חשוב לי להדריך את המטופלים כיצד להתנהל עם הגוף שלהם בפעולות בסיסיות בחיי היומיום: ישיבה נכונה במשרד, הרמה נכונה של הילד בלי לאמץ את הגב, איך להתכופף וכדו'. להכיר להם את הגוף שלהם כדי שישמרו עליו לאורך השנים".

אוהד עזרא – אוסטאופת
קליניקות: יובלים במשגב בצפון
רחוב אחד העם 89, תל אביב
טלפון: 052-4234797

צילום: אסיה מיילר

צילום: אסיה מיילר


ד"ר ג'וזי פוטזניק

ד"ר ג'וזי פוטזניק, הוא רופא משפחה ואוסטאופת מוסמך ברפואה אוסטיאופתית. הוא מספק ייעוץ, טיפול והכוונה בפציעות וכאבים אורתופדיים, מחלות כרוניות, מחלות ממגוון רחב של סוגים, אלרגיות וכאבים, כמו גם בבעיות אצל תינוקות וילודים. מזה כמעט שלושה עשורים, הוא מקדיש את עבודתו לגישות טיפוליות הוליסטיות התומכות ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו בעזרת טיפול אוסטאופתי.

ד"ר ג'וזי פוטזניק, זוכה להכרה בזכות גישתו החדשנית ויוצאת הדופן בראייה כוללת של הגוף ומכלול אבריו במהלך הטיפול.
בשנת 1990, סיים ד"ר פוטזניק את לימודי האוסטאופתיה בבריסל, בלגיה, שם היה בין הראשונים שלמדו את התחום והוכשרו במדינה. ד"ר פוטזניק הוא רופא משפחה במקצועו ובין המייסדים והמקימים של "המכון ללימודי אוסטאופתיה בישראל' – בית הספר ללימוד והכשרת מטפלי אוסטאופתיה שהוקם בשנת 2003 וכולל היום כ- 20 מרצים. לאחרונה, סיים ד"ר פוטזניק את תפקידו כמנהל בית הספר ומתמקד בטיפול בתינוקות, בני נוער ומבוגרים, בקליניקה הפרטית שלו ברעננה.

"המטפל האוסטאופת הוא פעמים רבות יותר 'מהנדס' מאשר רופא", אומר ד"ר ג'וזי פוטזניק, "זאת כיוון שצריך להסתכל על כל כך הרבה מערכות, אברים שונים, שרירים וכלי דם, להבין לעומק כיצד כל מערכת עובדת בפני עצמה וכיצד הכל משתלב יחד. כדי להיות אוסטאופת מצוין, צריך ללמוד ולחקור כל הזמן פרדיגמות ואסכולות חדשות בתחום, ולרכוש ידע חדש וניסיון רב שנים בכדי לספק לכל מטופל את הטיפול הספציפי לו הוא זקוק".

ד"ר ג'וזי. צילום: יעל סמואל

ד"ר ג'וזי פוטזניק. צילום: יעל סמואל

כרופא שהוא אוסטאופת, איך אתה רואה את תחום האוסטאופתיה לעומת הרפואה הקונבנציונלית?

"היום, לאחר למעלה מעשרים שנה שאני מטפל, הקמת בית ספר ללימוד אוסטאופתיה והכשרת עשרות מורים ומאות תלמידים לאורך השנים, אני יכול בהחלט לומר שהאוסטאופתיה יכולה לעזור לרפא אנשים ברמה העמוקה ביותר. היא מאפשרת לענות על מצבים שונים ומגוונים, מהפשוטים ועד המורכבים ביותר, וגם על מקרים שהרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה לספק להם פתרון אידאלי. כמובן שכל מקרה לגופו, ישנם מקרים בהם לרפואה הקונבנציונלית פתרונות מהירים ואפקטיביים יותר, וישנם מקרים בהם מומלץ לשלב בין הרפואה המשלימה והקונבנציונלית".

מהם עקרונות האוסטאופתיה?

"העיקרון המנחה הוא שלבעיה מסוימת בגוף יש מקורות במקומות אחרים. אדם יכול להגיע לטיפול עם כאב בגב התחתון לדוגמה, אבל זה לא מספיק לטפל בגב עצמו. כדי לפתור את הבעיה מוכרחים לאתר את מקור הבעיה הראשוני. יכול להיות למשל, שהוא סובל מדורבן בכף הרגל ובתקופות מסוימות הוא הולך בצורה לא נכונה בגלל הכאבים וזה משפיע על מנח הגוף ועל עמוד השדרה שלו עד לכדי כאבים כרוניים בגב. כאבי גב יכולים לנבוע גם מבעיה בכליות ומבעיות באברים נוספים. כשמגיע אליי מטופל שסובל ממיגרנות למשל, עליי להבין מהיכן המיגרנה מגיעה וממה היא נובעת, ולטפל במקור כדי למגר את הבעיה.

"הטיפול האוסטאופתי הוא הוליסטי וכולל. אני תמיד אומר שאני מטפל בבני אדם ולא במחלות, כיוון שאני עובר על הכל, בודק הכל והתפקיד שלי הוא לשפר את התפקוד הגופני כולו באמצעות פתרון לבעיות, כאבים ומחלות".

כיצד האוסטאופתיה עובדת בפועל?

"אחד העקרונות המנחים של הטיפול האוסטאופתי הוא, שיש כוחות ריפוי עצמי אצל כולנו. המטפל האוסטאופת נותן למעשה אינפורמציה לגוף, לפי האבחון שביצע ומה שהוא מרגיש, כיצד להתחיל ולהמשיך לרפא את עצמו. זו הסיבה לכך, שאחרי טיפול אוסטאופתיה, המטופל מתבקש להיות במנוחה יחסית באותו היום, כי הגוף ממשיך לרפא את עצמו גם לאחר הטיפול. האוסטאופת מבצע אבחון למטופל על ידי תשאול מעמיק, בהתאם לסוג הבעיה איתה הוא מגיע. ההסתכלות היא גם כן מאוד חשובה – אם מגיעה אם עם תינוק, אבקש ממנה להתנהל עם התינוק באופן טבעי ורגיל ואסתכל עליו כשהוא יונק, כשהוא ער וכשהוא ישן, דרך זה אלמד דברים חשובים לגביו. אם הוא סובל מגזים או מריפלוקס, זה יבוא לידי ביטוי בהתנהגות שלו, בדרך בה הוא יונק, זז וישן.

"האוסטאופת מכיר את כל האברים, את המוח, כל גיד, כל שריר וכל עצב, כיצד הם מחוברים ומה משפיע עליהם. בתהליך האבחון, אני אבקש מהמטופל לעמוד ואחר כך לשבת. אסתכל על המנח שלו בעמידה ובישיבה, ולאחר מכן בשכיבה על מיטת הטיפול. הטיפול נעשה תוך מגע של המטפל באזורים הבעייתיים של המטופל שגורמים לבעיה או למחלה שלו, המגע הוא מינימלי ועדין, תוך כוח מינימלי ודיוק מקסימלי במקומות הייעודיים עד לפתרון מלא של הבעיה.

"לסיכום אומר כי האוסטאופתיה עובדת כמו קסם, אך מבוססת על ידע מעמיק באנטומיה ופיזיולוגיה בשילוב ידיים מיומנות. טיפול אוסטאופתי הוא הקרוב ביותר לאומנות, הוא כמו יצירה אומנותית שיש בה תהליכי ריפוי והחלמה".

ד"ר ג'וזי פוטזניק – אוסטאופת MD-DO
כתובת הקליניקה: רעננה
טלפונים: 054-3522412, 09-7744412
קישור לפייסבוק 

צילום: יעל סמואל

צילום: יעל סמואל


ירון זיו: טיפול בליקויים הורמונליים אצל יילודים ובוגרים

עצירות, שינה לקויה, כאבי מחזור, תסמונת גיל המעבר, בעיות עיכול, ציסטות בשחלה ועוד, טיפול אוסטאופתי עוסק בעיסוי ומניפולציה ידנית של שרירים מפרקים ורקמת חיבור ומהווה פתרון אלטרנטיבי למגוון בעיות וכאבים בשרירים ומפרקים, אך הוכח גם כמסייע במגוון תסמינים שמקורם אינו מערכת התנועה.

מטפלים אוסטיאופתיים מבצעים הערכה של המקור לבעיה, לעיתים המקור נמצא רחוק מהאזור הכואב ומעניקים טיפול מגע ייעודי תוך תשומת לב תכליתית לבעיה עמה המטופל הגיע, לאחר תשאול ואבחון מעמיק ומקיף.

ירון זיו, אוסטאופת מוסמך, מטפל מזה 12 שנה, עם תום לימודיו והכשרתו בבית הספר לאוסטאופתיה במכון וינגייט. הוא מטפל בכאבים וליקויי תפקוד, תוך התמקדות והתמחות עיקרית בליקויים הורמונליים.

הטיפול שלו, הרגישות והאמפתיה, הם לגמרי בגובה העיניים, כך גם ההסבר שהוא מספק עבורנו במילים פשוטות וברורות: "המערכת ההורמונלית, מורכבת מבלוטות המייצרות ומשחררות הורמונים שתפקידם לפקח על תפקודי גוף רבים וחשובים".

"תפקודי גוף כגון: היכולת של המרת קלוריות לאנרגיה שתפעיל תאים ואיברים, קצב פעימות הלב, גדילה של עצמות ורקמות, ואפילו היכולת להרות וללדת. כל בלוטה במערכת ההורמונלית משחררת הורמונים ספציפיים לזרם הדם שלנו או לסביבה שלה, כדי לפקח על ולאפשר תהליכים חיוניים".

מהי המשמעות של ליקויים הורמונליים?

ליקויים הורמונליים משמע – הפרשת יתר או חסר או בעיתוי לקוי של הורמונים שלא כתוצאה מתהליך פתולוגי בבלוטה. ליקויים אלה משבשים תהליכי עיכול וספיגת תוצרי עיכול, משבשים יצירת כדוריות דם אדומות, משבשים תפקוד של מערכת רביה , וגם מווסתים באופן לקוי את כמות הנוזל ברקמת החיבור החופשיה (פאשיה).

התייבשות הפאשיה גורמת לסימפטומים המתוארים בהמשך וכן לשיבוש בפעילות של אחת מהבלוטות (או יותר). ליקויים הורמונליים באים לידי ביטוי בכאבי מחזור חזקים אצל נשים, כאבי אגן, כאבי גב וצוואר וכן מעי רגיז, גזים, וסימפטומים של גיל המעבר.

באילו בעיות אתה מטפל באמצעות הטיפול האוסטאופתי?

"אני מטפל במגוון של בעיות, החל מכאבים במפרקים, בעיות תיאום שרירי במערכת התנועה ועד לכאבי בטן, בעיות במערכת העיכול, תופעות הקשורות לגיל המעבר כמו גלי חום, כאבים במפרקים ובשרירים, עצבנות, סחרחורת. עייפות קיצונית, גרד ויובש בעור, ירידה באלסטיות של העור, ירידה בתפקוד המיני – כל אלו קשורים לליקויים הורמונליים.

"אני מטפל בטווח גילאים רחב, החל מילודים, דרך תינוקות, פעוטות, ילדים, בני נוער מבוגרים וקשישים. כמובן בנשים ובגברים. כל מטופל בהתאם לבעיה הספציפית ממנה הוא סובל, ובהתאמה אישית של הטיפול הייעודי הדרוש לו".

אילו בעיות עיקריות, חווים ילודים?

"ילודים עשויים לסבול מריפלוקס, שריר צוואר מקוצר שגורם להטיית הראש לצד מסוים באופן קבוע, ליקויים ביניקה, ובכי עוויתי. כדי לאפיין את הבעיה, מתבצעת שיחה מקיפה ותשאול של ההורים באשר לתלונה, וגם כמובן בדיקה קלינית שלי, כדי לאבחן את מקורה.

"במרבית המקרים, הבעיות האמורות שילודים חווים נובעות מלידה קצרה מאוד או לידה בניתוח קיסרי, כלומר מעבר מהר מדי בתעלת הלידה או לא עברו בה כלל".

ואצל מבוגרים?

"אצל מבוגרים, מרבית הבעיות בהן אני מטפל קשורות לכאבים שמקורם בליקויים הורמונליים. כאבי גב ואגן קשורים לבעיות מעיים – עצירות, מעי רגיז, וגם לציסטות בשחלה, מיומות ברחם או פרוסטטיטיס ואני מתמחה בטיפול בכך".

כיצד ליקויים הורמונליים מטופלים באמצעות אוסטאופתיה?

"טיפול אוסטאופתי מיועד לשפר תפקוד של רקמת החיבור ע״י מניפולציה ידנית שלה. המניפולציה עובדת ב 2 מישורים: במישור הרקמתי שיפור הגמישות שלה, במישור התאי – זירוז ייצור של סיבי חלבון חדשים במצע הבסיס של רקמת החיבור.

"רקמת פאשיה היא סוג של רקמת חיבור המאפשרת תפקוד תקין של מערכות רבות בגוף. בין הפשיה למערכת ההורמונלית קיים קשר גומלין – האחת משפיעה על השניה ולהיפך. לפיכך ליקויים בפשיה ישפיעו לרעה על משוב הורמונלי וגם על היכולת של בלוטה להפריש כמות מספקת של הורמון. תפקוד לקוי של מערכת הורמונלית גורם להתייבשות והתקשות הפשיה.

כיצד זה נעשה בפועל?

"אני מבצע תשאול מעמיק של המטופל ועובר איתו על ההיסטוריה הרפואית שלו לפרטי פרטים ככל האפשר, ואז מבצע בדיקה קלינית שיש לה שני מרכיבים: בדיקה פונקציונלית – לבדוק את יכולת התנועה, טווח תנועה, הכאבים והיכולת להפעיל אף הגוף בנוכחות של הכאב, ובדיקת מישוש – לבדוק את איכות רקמת החיבור – הפאשיה. אם אני מגלה בבדיקה ובמידע מההיסטוריה הרפואית של המטופל כי ישנה בעיה ברקמת החיבור, אני אתמקד בטיפול ברקמה.

"רקמת החיבור פאשיה, נמצאת בכל מקום בגוף. היא עוברת באזורים שאני יכול למשש: סביב עמוד השדרה, בחלק הקדמי של כלוב הצלעות, בצוואר, בפנים, באזורי מפרק הלסת, וכן בגפיים העליונות והתחתונות. יש אתרים בגוף שאני ממשש באופן ספציפי כדי לחוש במצב הרקמה ואם אני מזהה שיבוש במרקם שלה (בא לידי ביטוי בנוכחות של כאב ורקמה קשה במיוחד), אטפל בהתאם.

"הטיפול נעשה על ידי לחיצות באזורים ספציפיים, כשעומק הלחיצות תלוי באופי הבעיה ברקמה שזיהיתי. רקמות החיבור עוברות בכמה עומקים: השכבה התת עורית מכילה רקמת שומן, בין שתי השכבות של רקמת השומן יש פאשיה שטחית ואם יש תקלות ברקמה הזו אני מטפל באמצעות לחיצות שטחיות ומתיחה של הרקמה.

"בעיות בפאשיה השטחית באות לידי ביטוי בהפרעות בניקוז הלימפתי ,ויסות טמפרטורה ובעיות הקשורות למערכת העצבים האוטונומית. אם הזכרנו קודם בעיות של גרד וירידה באיכות העור, הגורם לכך נמצא במעטפת השטחית. כשהתקלות מערבות כאבים במרפקים או ליקויים במערכת העיכול, הטיפול המתאים הוא במעטפת העמוקה והטיפול יהיה עמוק יותר".

מה אורך הטיפול?

"הטיפול נמשך בדרך כלל 45 דקות, ומדובר בסדרת טיפולים שנעה לרוב בין 4-8 טיפולים, תלוי באופי הבעיה וחומרתה. אני מקדיש את תשומת לבי המלאה למטופליי, דואג לנוחיותם ולשביעות רצונם מהטיפול והתוצאות, ומספק פתרונות ממוקדים ומוצלחים מתוך הניסיון רב השנים שצברתי כאוסטאופת. מטופלים רבים מגיעים אליי עם תלונות עמידות לטיפול תרופתי או אחר, ואני שמח על היכולת שלי לשחרר אותם ממקור הבעיות ומהכאב".

ירון זיו אוסטאופת
טלפון: 054-4882170

כתובת הקליניקה: הרמה 28, גני תקווה
קישור לאתר 

ירון זיו. צילום: ש.זנגי

ירון זיו. צילום: ש.זנגי


גבריאלה כהן: Living a Moving Life

גבריאלה כהן, החלה את הקריירה המקצועית שלה כאוסטאופתית בלונדון לפני כשלושה עשורים. היא למדה אוסטאופתיה באחד מבתי הספר המתקדמים באירופה: "The British college of Osteopathic Medicine", קיבלה הסמכה רשמית ומאז היא עובדת כאוסטאופתית במרכז תל אביב. היא לימדה למשך שש שנים בבית בספר לאוסטאופתיה במכון ווינגייט, ומטפלת במגוון רחב של בעיות אקוטיות וכרוניות של מערכת השלד והשרירים וחוקרת את נושא התנועתיות של הגוף במאה ה 21.

"הסקרנות הטבעית לנושא היציבה והתנועה של בני האדם, התפתחה אצלי כבר מגיל צעיר", אומרת גבריאלה כהן, "כשהייתי בת אחת עשרה, מורה לריקוד בבית הספר הזמינה אותי להצטרף לחוג היוגה שלה. יוגה הייתה אז בראשית דרכה במערב ואני נמשכתי לכך. בהמשך למדתי יוגה, ובגיל עשרים הפכתי למורה ליוגה בעצמי. במקביל, הייתי מעורבת בתחומי תנועה ותיאטרון פיזי, אז גם התחלתי להתעניין באוסטאופתיה והבחירה ללמוד את התחום הייתה הגיונית וטבעית".

במה שונה העיסוק בתחום האוסטאופתיה באנגליה מאשר בישראל?

"באנגליה יש חוק ורגולציה מחמירה לאוסטאופתים ומי שלא למד והוסמך בבית ספר רשמי לתחום, אינו רשאי לעסוק בכך. האגודה לאוסטאופתיה בישראל (רא'י) בה שימשתי כחברה בוועד המנהל, שואפת ופועלת למען קבלת הכרה דומה מצד משרד הבריאות הישראלי. כמו כן, האגודה האוסטאופתית פועלת להשגת הכרה אקדמית ללימודי אוסטאופתיה בישראל".

באילו תחומים עיקריים את מתמקדת?

"אני מטפלת בקשת רחבה של בעיות וכאבים במערכת השלד והשרירים, שזהו מוקד הטיפול האוסטאופתי. במהלך הטיפולים, אני משלבת מגוון שיטות וטכניקות ידניות הוליסטיות (לא מכאיבות), להשגת הקלה בכאבים ושיפור האיזון של מערכת השלד והשרירים. מקורן של הבעיות העיקריות שאיתן אנשים מגיעים לטיפול – בעמוד השדרה, בצוואר ובחגורת הכתפיים (לרוב כתוצאה מעבודה למשך שעות ארוכות מול מחשב, ו/או ישיבה ממושכת), בעיות בגב התחתון שלעתים גורמות לקרינה עצבית לרגליים, וכן בעיות בכתפיים, בברכיים, באגן ירכיים, בקרסוליים ובכפות הידיים והרגליים.

"אני מתמחה בטיפול בנשים בהריון ואחרי-לידה, בכאבי ראש, בבעיות במערכת הנשימה ועוד. אני מטפלת במבוגרים ובני נוער בזמן התפתחותם הגופנית".

איך מתנהל הטיפול האוסטאופתי?

"הטיפול מתחיל בשיחה עם המטופל/ת על הבעיה הספציפית איתה הוא או היא מגיעים והרקע הרפואי/בריאותי של האדם. לאחר מכן, אני מסתכלת על היציבה של המטופל/ת, בוחנת את מבנה עמוד השדרה, הגב והקשתות. אני מבקשת מהמטופל לבצע מספר תנועות בסיסיות כדי לבדוק את טווחי התנועה ומוקדי הכאב, ואז מתחיל הטיפול על המיטה הטיפולית.

"אני מתרכזת במערכת המפרקים וביכולתו של כל מפרק להגשים את פוטנציאל התנועה שלו. אם ישנה מגבלה כלשהי, אני מפעילה את המפרק תוך שימוש בטכניקות ידניות שונות כדי להסיר את המגבלה, או לפחות להקל על הכאב. העבודה נעשית באופן ישיר על המפרקים ולפעמים על הרקמות הרכות שמסביב לעצמות/מפרקים ובהפעלת מנופים אנטומיים. בנוסף, אני נותנת למטופל תרגילים לעשייה בבית, כמו גם הנחיות ליציבה נכונה וניהול חיים תנועתיים התורמים לבריאות".

מהי התיאוריה שפיתחת לגבי התנועתיות של הגוף בעידן המודרני?

"במהלך עשרות השנים האחרונות חלו שינויים דרמטיים בהרגלי התנועה של אנשים בארצות המערב. בחיי היום יום, אנשים יושבים למשך שעות ארוכות מול סוגים שונים של מסכים: מסכי מחשבים, מסכי טלפון ומסכי טלוויזיה. החיים המודרניים מפחיתים את מידת התנועתיות של אנשים למינימום, תוך יצירת תלות הולכת וגוברת במכשירים טכנולוגיים שונים. כך למעשה נוצרת הפרדה בין החיים ובין הגוף.

"בנסיעותיי בעולם, בחנתי כיצד אנשים מתנועעים בארצות מפותחות פחות, שם הגוף עדיין משמש ככלי תפקודי. תנועה פונקציונאלית הינה דרך חיים המעודדת יציבה נכונה ובריאות השלד".

את מעבירה הרצאות וסדנאות בנושא "חיים בתנועה"?

"אני מעבירה הרצאות, סדנאות וימי עיון בתוכנית 'חיים בתנועה' – איך לשלב תנועתיות בחיי היום-יום לטובת הגוף ולטובת הסביבה במאה ה21' . על הגופים שמזמינים אותי נמנים: חברות מסחריות, חברות היי-טק, גופים ציבוריים, מכללות, בתי ספר וארגונים המקדמים קיימות ועירוניות חדשה (תחבורה היום ומחר, 'מרחב לעירוניות'). בנוסף אני מעבירה סדנאות לקבוצות הורים צעירים בנושא תנועתיות לעידוד התפתחות וגדילה בריאה בקרב ילדים. זוהי גישה חדשנית המערבת את כל המשפחה, ילדים והורים".

גבריאלה כהן – אוסטאופתית מוסמכת D.O.
טלפון: 03-6026191
כתובת הקליניקה: רח' צייטלין, מרכז תל אביב
מייל: [email protected]
קישור לאתר

גבריאלה כהן. צילום עצמי

גבריאלה כהן. צילום עצמי



כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר