ד"ר אלינה ברנר וייסמן צילום באדיבות בית החולים מאיר
ד"ר אלינה ברנר וייסמן צילום באדיבות בית החולים מאיר

"האולטרסאונד הוא כלי עזר מצוין לאבחנה ולמעקב"

מנהלת יחידת האולטרסאונד בבית החולים מאיר, ד"ר אלינה ברנר וייסמן, מספרת על עבודת היחידה, על שיתוף הפעולה עם יחידות אחרות בבית החולים ועל המחקרים המתבצעים בה

פורסם בתאריך: 22.3.18 10:39

יחידת האולטרסאונד מילדותי-גניקולוגי בבית החולים מאיר נותנת שירותי הדמיה לכל מחלקות בית החולים במשך 24 שעות ביממה. הבדיקות מבוצעות בחדרי בדיקה פרטיים, תוך שמירה על פרטיות מלאה. לכל חדר בדיקה צמוד חדר הלבשה. במהלך הבדיקה יכולה הנבדקת לצפות בבדיקה על גבי מסך אישי. בגמר הבדיקה ניתן הסבר על ידי המבצע וכן מכתב סיכום לרופא המפנה.
מנהלת היחידה מאז חודש ינואר היא רופאת הנשים ד"ר אלינה ברנר וייסמן, נשואה ואם לארבעה, תושבת הוד השרון. ד"ר ברנר וייסמן היא חיפאית במקור, עתודאית שלמדה רפואה בטכניון. את ההתמחות שלה עשתה בבית החולים בילינסון, ואת ההשתלמות באולטרסאונד עברה בבית החולים לנוקס היל במנהטן. כשחזרה ארצה שימשה במשך יותר מעשר שנים כרופאה בכירה בבית החולים בתל השומר. ב-1 בינואר, כאמור, התמנתה למנהלת יחידת האולטרסאונד מילדותי וגניקולוגי בבית החולים מאיר.

"אני עוסקת במתן מענה לנשים בכל השלבים בחיים, החל מתינוקות, דרך ילדות ומתבגרות ועד נשים מבוגרות", היא מספרת, "האולטרסאונד הוא כלי עזר מצוין לאבחנה של ממצאים ולמעקב אחר ממצאים. אנחנו עושים אולטרסאונד לבעיות גניקולוגיות כמו בעיות ברחם, בעיות בשחלות ואולטרסאונד תלת מימד למומים ברחם. אנחנו כמובן עושים אולטרסאונד מילדותי לתינוקות בזמן היריון, בדיקות שכוללות שקיפות עורפית, סקירת מערכות, סקירות למומים וגם גם סקירות מכוונות וסקירות להריונות מרובי עוברים. אנחנו גם מאבחנים ממצאים באגן כמו ממאירויות (סרטן)".
היחידה היא חלק מאגף מילדות וגינקולוגיה, והיא פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המחלקות השונות ועם רופאים בקהילה. ביחידה עובדים, מלבד ד"ר ברנר-וייסמן, ארבעה רופאים בכירים נוספים, ארבע טכנאיות וארבע מזכירות.
"המכשירים שלנו הם החדשים ביותר שיש בשוק", אומרת ד"ר ברנר וייסמן, "כל תקופה אנחנו משדרגים את המכשירים. נכון לעכשיו יש לנו בחדרי הבדיקה את המכשיר שהוא הדור החדש ביותר, הקיים לצד הדור הישן. זו רמה אחרת של דיוק ורזולוציה. יש לציין כי האולטרסאונד היא טכנולוגיה המבוססת על גלי קול, כך שאין סכנה של קרינה לא לאישה ולא לעובר".

יש מקרים שקשה לאתר?
"ישנם מקרים בהם הממצאים מורכבים ולא חד משמעיים, ואז ישנם עוד ממצאי הדמיה שאנחנו משתמשים בהם. למשל, בבדיקת אגן לאישה שאינה בהיריון אנחנו קובעים את ההבחנה על ידי בדקיה גופנית, בדיקות דם, עוד בדיקות הדמיה כמו MRI".

ביחידה עוסקים מעבר לבדיקות גם במחקרים שונים.

"נכון. כרגע כל המחקרים הם בשלבים מאוד התחלתיים, והיד עוד נטויה. המחקר הוא גם בנושאי אולטרסאונד ובשיתוף פעולה עם יחידות אחרות שבו האולטרסאונד עזר בהבחנות. למשל, אנחנו מבצעים עכשיו מחקר על מאפיינים של רירית הרחם בסרטן הרחם. המכשיר מאוד תורם לנו ואנחנו כמובן משווים את זה לתוצאה שאחרי הניתוח. אנחנו גם מבצעים מחקרים על מומים שונים בעובר – איך נקבל אבחנה יותר טובה, איך נאפיין אותם יותר טוב. יש גם מחקר על ממוגרמות עקומות גדילה לאיברים בעובר שעוד לא נבדקו, וגם עם יחידת הפיריון יש לנו שיתופי פעולה".

המדור רופא/ה מומחה/ית הוא מדור מקודם הנעשה בשיתוף עם בית החולים "מאיר"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר