הצפות ברחוב קפלן
הצפות ברחוב קפלן

ומה יהיה בחורף? שכונת קפלן הוצפה (וידאו)

תושבים בשכונה טוענים שהקולטנים שהתקינה העירייה לא מועילים, ודורשים לוחות זמנים לפתרון עד החורף הבא

פורסם בתאריך: 11.4.18 08:59

הממטרים הכבדים שירדו הבוקר במרכז הארץ גרמו להצפות בשכונת קפלן במזרח כפר סבא, למרות התקנת קולטנים גדולים במיוחד על ידי העירייה. תושבים בשכונה מתריעים בפני העירייה לפתור את בעיית הניקוז בשכונה עד החורף.

במכתב ששלח הבוקר תושב השכונה, עו"ד דורון פריאנטה, למנהלת מחלקת תשתיות ניצה חן עובדיה, למנכ"ל העירייה ולמהנדסת העיר, כתב: "הנה הגיע 'בדל' גשם אחרון (כפי הנראה) בשולי האביב- כניסה לקיץ, ונראה שהעבודות שנעשו, אך לאחרונה, לא מועילות…". הוא הוסיף כי "כפי שהוכיח הגשם זה עתה, בסמוך לאחר התקנת 'הקולטנים המיוחדים' ומבלי שחלף זמן להצטברות לכלוך וכד', פתרון הקולטנים הלה, שבוצע, אין בו להואיל. פתרון המשך קו הניקוז, הוא הפתרון הבלעדי להצפות אלה".

פריאנטה לצומת השרון: "מי הגשמים של כמעט כל שכונת קפלן מגיעים מאזור בית הספר הדמוקרטי ויורדים, לאורך כל רחוב תרי עשר ורחוב ישעיהו לנקודה הכי נמוכה שבפינת רחוב המלכים. לכל אורך המסלול הזה אין בכלל פתחי ניקוז וכשיש גשם קצת חזק, כמו שהיה הבוקר, נוצר שם נחל. כל הרחוב מוצף, ובדרך כלל מכסה גם את המדרכה. כדי לפתור את הבעיה בעירייה התקינו שני קולטנים גדולים יותר ברחוב במלכים, למרות שהתרעתי בפניהם שזה לא יעזור. ההצעה שלי היתה להקים קולטן ברחוב תרי עשר, לפני רחוב המלכים עצמו, במקום שבו נמצאת המסה הקריטית של הגשמים, ובעתיד להמשיך עם הקו הזה במעלה הרחובות תרי עשר וישעיהו. שלחתי הבוקר מייל לכל בעלי התפקידים הבכירים בעירייה עם הצילומים כדי שיבינו שהפתרון שלהם לא יעיל. חזרתי וביקשתי לוחות זמנים לטיפול, כי עד החורף הבא יש מספיק זמן".

מירית שקד ברק, תושבת שכונת קפלן ומתמודדת לראשות העיר: "ברור עכשיו שהפתרון של העירייה לא מועיל. מדובר באיכות חיים של אנשים ולא על כל דבר התושבים צריכים לשלוח מכתבים ולנהל מאבקים. הגיע הזמן שהעירייה תתייחס לנושא הזה ברצינות".

תגובת העירייה: "אין מדובר בהצפה ולא התקבלו כל פניות למוקד העירוני בנושא זה. התשתיות בשכונת קפלן מטופלות במסגרת תכנית העבודה השנתית, ולאחרונה הותקנו שני קולטנים מיוחדים בעלי נפח גדול ברחוב המלכים ובקרוב יותקנו שני קולטנים נוספים. בנוסף, בימים אלה נבחנים פתרונות קבע לכלל השכונה. חשוב לציין כי עיריית כפר סבא השקיעה מיליוני שקלים בשדרוג מערכות הניקוז והתשתיות ברחבי העיר, ובמהלך החורף האחרון וכן היום, לא נרשמו אירועי הצפות או פגיעות ברכוש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר