ניר קריסטל צילום עזרא לוי
ניר קריסטל צילום עזרא לוי

"זו השליחות של חיי ולא בכדי אני עוזב תפקיד יותר מתגמל מראש עיר"

ביטול תאגיד המים, קידום בנייה לזוגות צעירים ואירוע פתוח לתושבי העיר. ניר קריסטל יוצא למאבק על תפקיד חייו

פורסם בתאריך: 29.4.18 08:58

כשחבר המועצה, ניר קריסטל, סיפר לחברו הטוב, ראש העירייה לשעבר, נחום חופרי, שהוא מתכוון להתמודד לראשות העיר, שאל אותו חופרי אם הוא משוגע? “הוא שאל אותי אם אני משוגע ואני עניתי שכן, כנראה שאני משוגע”. מספר קריסטל.

לפני כשבועיים הודיע קריסטל (46) כי הוא מצטרף למרוץ על ראשות העיר, בראיון איתו הוא מבהיר כי הוא מוכן למלחמה והוא לא חושש מתחרות מול שועלי בחירות כמו חיים ברוידא, איתן גליק ואיתן גינזבורג. עם מצע בחירות מגובה בתוכניות ועם משפחה ותורמים שעומדים מאחוריו, קריסטל מוכן לקרב ומציע אלטרנטיבה שתתאים לכולם, דתיים, חילוניים, קשישים ומיעוטי יכולות. מבחינתו המרוץ לראשות העיר הוא המלחמה האמיתית, לא רק על פתרונות לבעיות בוערות, אלא בעיקר על אזרחי העיר, שלטענתו נזנחו על ידי ראשי העיר בשנים האחרונות.

קריסטל, נשוי לעדי ואב לשלוש בנות, סרן במילואים ובעל תואר ראשון ושני מהמכללה למנהל, הגיע לרעננה לפני 19 שנה מתל אביב. ‘’בחרתי ברעננה כי היא הזכירה לי את המקום ממנו באתי, רמת אביב, בה שטחים פתוחים וירוקים עם אווירה טובה ואוכלוסיה טובה”. עד שהכריז כי יתמודד לראשות העיר, עבד קריסטל בתשע שנים האחרונות כסמנכ”ל חברת תרופות ‘’צמל ביו פארמה’’. ‘’החלטתי שבגיל 46 זה התור של הדור שלנו לקחת את המושכות ולהנהיג את הילדים שלנו”, הוא אומר, “האופציה של לשבת בבית ולהגיד זה לא בסדר היא לא בשבילי, זו השליחות של חיי ולא בכדי אני עוזב תפקיד יותר מתגמל מראש עיר. רעננה היא העתיד של הבנות שלי ובשביל זה אני מוכן לעשות ויתורים וגם לקבל ביקורת לטובה או רעה. גם אם אני לא אבחר, אני אשאר בתחום הפוליטיקה והעשייה הציבורית כי זה מה שנותן לי אוויר לנשימה”.

לפוליטיקה הרעננית נכנס קריסטל לפני כ-13 שנה כאשר היה פעיל של נחום חופרי ועזר לו בבחירת פרויקטים קהילתיים. ב- 2010 הקים קריסטל יחד עם תמי פלד חיון את סיירת הורים לאחר שחופרי פנה אליו בנושא. “אני הצעתי שהסיירת תפעל ביחד עם המשטרה והמשמר האזרחי ולאחר שלמדנו את זה באופן מעמיק הוקמה כשנתיים לאחר מכן הסיירת שפועלת עד היום. הלך חייו הציבוריים הוא יזם שינויים בשירותי הדואר בעיר בשיתוף דואר ישראל, ניהל מאבק מול חברת נתיבי ישראל על שינויים במחלף בן גוריון בכביש 531 והיה חלק מהמאבק האזורי למניעת העברת שדה התעופה בהרצליה לאזור צפון רעננה. “יש פתרונות לכל הבעיות בעיר”, אומר קריסטל, “אני המון שנים פעיל חברתי ומכיר את הנוער, מדבר איתם ועם התושבים. אני מוכן לתפקיד הזה מתוך אמונה שהגיע תורו של הדור שלנו להנהיג”.

סיירת ביום העצמאות עם סיירת ההורים. נתקלתם בנוער הרענני?

“הסיירת סייעה לכ- 40 מקרים שהגיעו לאוהל מד’’א ביום העצמאות, מתוכם שישה ילדים מרעננה שהגיעו לבית החולים מאיר. מצאנו אותם בפארק שותים ונוגעים בחומרים האסורים. יש לי אג’נדה איך לפעול בנושא, בעיריית רעננה יהיה תפקיד בתקן שיטפל בכל הנושאים שמעניינים את הנוער, כולל אלכוהול ואלימות וגם בטיחות בנושא האופניים החשמליים. לצערי, כיום לא קיימת שום חשיבה איך לטפל בנוער בעיר. צריך לדאוג להם למרכזי בילוי שיהיו פתוחים בסוף השבוע, כדי שהם לא יהיו משועממים, כחלק מהרפורמה בנושא הבילוי בעיר אני רוצה להפעיל את האמפי פארק בעיר יותר, גם עבור התושבים, להחזיר המון אירועים שבוטלו, לשלב את אמני העיר באירועים וגם לתת במה למקהלות ותזמורות בתי הספר”.

על מצע הבחירות שלו אומר קריסטל כי הדבר הכי חשוב לו זה להחזיר את רעננה לתושבים. “אני הולך לעשות מהפיכה בשירות לתושב, אני רוצה לטפל בנושא החניות ולהוציא לפועל תוכנית של הוספת מקומות חניה. חשוב לי לטפל גם בנושא הביטחון ואני אעשה זאת באמצעות הכנסת אמצעים טכנולוגיים שיסייעו למשטרה והמשמר האזרחי לטפל בבעיות ביטחוניות. נושא נוסף שאטפל בו הוא ביטול מוחלט של תאגיד המים. מדובר בעושק של הציבור, אני אלך למשרד הפנים ואחזיר את הטיפול בזה לעירייה. גם בתחום החינוך אני רוצה להשקיע ולהוביל אותו למאה ה- 21 עם מחשוב לבתי הספר. אני רוצה להוביל חינוך פיננסי לילדים כבר בגיל צעיר וגם טיפוח של סגלי ההוראה שילמדו איך להעביר את השיעור בעידן המודרני בו שולטים המסכים. חשוב לי לעזור גם לקהל הצרפתי, להיכנס לתוך הקהילה ברעננה ומאחר ואני דובר צרפתית אני הולך לדבר איתם. הקהל הזה רוצה להיות חלק מהקהילה ולכן צריך לעשות עבורם ואיתם פעילויות משותפות”.

קריסטל טוען כי אם יבחר הוא מתכנן מהפכה גם בתחום השקיפות לתושבים. “אני רוצה לעשות כל שנה אירוע פתוח, אליו יגיעו התושבים לשמוע מפי ראש העיר את מצב העיר”, הוא אומר, “ אני מאמין שבתור ראש עיר אני חייב לציבור דין וחשבון. אני גם אכניס לעיר משרדי ממשלה כמו ביטוח לאומי, מס הכנסה ומשרד הפנים לעיר, כולל מגן דוד אדום ומכבי אש וכמובן משטרה”.
רבות דובר לאחרונה על בריחה של צעירים מהעיר בעיקר בעקבות כך שהם לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה.
“רעננה תישאר תמיד יותר יקרה מרמלה או ערים אחרות כי היא יושבת על אדמות פרטיות וזו עיר מבוקשת אז מן הסתם המחירים עולים. יש לנו בעיה קשה של תשתיות ולכן חייבים ללחוץ על כמה שיותר תוכניות של פינוי ובינוי ובנייה של דירות יותר קטנות לזוגות צעירים”.

אתה בעד תוכנית הנת”צ?

“תוכנית הנת”צ בנויה על זה שלאף אחד אין את כל הנתונים. אני אפתח את כל התוכניות ולפני שיביאו את כל הנתונים אף אחד לא יפעל בנושא. בלי נתונים לא ניתן לקבל החלטות. ברגע שנטפל בתחבורה הציבורית בעיר ונוסיף מסלולי אופניים ויהיה גם חניון של אלף חניות מתחת למרכז העיר זה יעזור בצמצום הפקקים”.
איך אתה מתכוון לשמור על הסטטוס קוו בין דתיים וחילוניים בעיר?

“אני יהודי מאמין, לא שומר שבת אבל עושה קידוש בימי שישי ואוהב את המסורת, אבל אני חילוני ונוסע לים בשבת. אני רוצה לשמור על סטטוס קוו בעיר, אבל יש מקום לעסקי בילוי בשבת. אנחנו עיר קטנה ונגישה ולכן אפשר לפתוח עסקים באזור התעשייה ואזור העיר המערבי ולהשאיר את אחוזה סגורה בשבת”.

מה מייחד אותך מול שאר המתמודדים?

“אני היחידי מכל המעומדים שמביא ניסיון עשיר מאוד גם בעולם הניהולי העסקי, הפרטי והציבורי וגם עשייה קהילתית מוכחת של שנים וזה שילוב שאין לאף מועמד אחר. מספר שתיים שלי היא, לי ליבר, תושבת רעננה שבעברה הייתה דוברת של משרד הפנים, עיריית כפר סבא, ראש העין וכפר יונה”.

כשבילסקי פרש ניסית יחד עם חיים ברוידא להריץ את חבר המועצה, צבי נדב, מהלך שהתרסק כשנדב הודיע על פרישה מהמרוץ. מה קרה שם?

"למען הסדר הטוב אני הייתי הראשון שאמר שצריך להריץ מועמד שלא מתמודד לראשות העיר . כשברוידא שמע את ההצעה שלי הוא הצטרף והציע את צבי נדב. מה קרה שם? רונית ווינטראוב טרפדה את זה בגלל דיל פוליטי. שי אבן שהיה חבר מועצה במרצ עזב והפך להיות הקמפיינר של איתן גינזבורג אבל לא פרש מהסיעה, רונית רצתה את המנדט של אבן בחזרה ומה שקרה זה שסוכם ששי עוזב את מרצ אבל מרצ תומכת באיתן".

קמפיין בחירות הוא לא דבר יקר. מהיכן המימון?

"יש לי תושבים שרוצים שינוי בעיר הזו ורוצים את העיר חזרה והם אנשים שמכירים אותי שנים והם אלו שהולכים לעזור לי".

מליאור בשן, דובר סיעת מרצ רעננה החופשית נמסר: "הדברים אינם ראויים והעובדות הן אחרות. העובדות שהציבור מכיר מדברות בעד עצמן, ואף פורסמו בעבר, ומהן עלתה תמונה עגומה של דרישות הסותרות את ערכי החופש והפלורליזם, שמרצ מובילה ברעננה, כמו הדרישה לסגור בשבת את פעילויות הפנאי והתרבות. לא ניתן יד לכפייה דתית מחד, ומאידך רונית וינטראוב וסיעת מרצ רעננה החופשית ימשיכו להגן על רעננה, כך שתהא חופשית, פלורליסטית ומתקדמת, המכבדת את כולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר