גיא מזיג ואייל גולן. צילום ענת אלטמן
גיא מזיג ואייל גולן. צילום ענת אלטמן

גיא מזיג חולם לעבוד עם סטיבי וונדר. בינתיים הוא מסתפק באייל גולן וברי סחרוף

בשבוע שעבר הוא כיכב על הבמה עם האמנים הכי גדולים במסגרת "הפסקול של המדינה". בימים אלה הוא מפיק את עצרת 70 שנה לצה”ל שתתקיים בלטרון. והוא גם בדרך להוציא אלבום חדש. גיא מזיג לא נח לרגע

פורסם בתאריך: 29.4.18 09:42

לצד האמנים הגדולים ששרו על הבמה במופע הפסקול של המדינה שהתקיים בבאר שבע במוצ"ש האחרון, עמד הזמר והיוצר גיא מזיג הכפר סבאי. מזיג לא רק ניגן ושר עם האמנים על הבמה, אלא גם הפיק את האירוע הגדול שכלל הולוגרמות של אמנים שנפטרו (עפרה חזה, אירק איינשטיין וזוהר ארגוב), זיקוקים ודואטים מיוחדים, וכל זאת רק בחודשיים של עבודה. "זו לא הפעם הראשונה שאני מפיק אירועים בסדר גודל כזה”, הוא אומר, “עשיתי את ההפקות הגדולות בישראל כמו כוורת ב- 2013 ומופע מחווה לאריק איינשטיין בפארק הירקון ב- 2014 אותו הפקתי מוזיקלית וניהלתי ותזמרתי. ההפקה של הפסקול של המדינה קראו לי לבוא ולהפיק את האירוע שכלל 200 אומנים ושתי תזמורות ענק. חוץ מלהפיק את האירוע גם ביצעתי שיר אחד עם ברי סחרוף, שיר מחווה לאריק איינשטיין וזה היה כבוד ענק עבורי".

איך מנהלים הפקה מטורפת שכזו?

"זה דורש כושר ניהול, יצירתיות תוך כדי יעילות, יחסי אנוש ועבודה עם אומנים מובילים שעל חלקם גדלתי כמו: גידי גוב, אילנית, דני סנדרסון וברי סחרוף. עבדתי על הפרויקט הזה חודשיים שזה כלום כי זה פרויקט שדורש שנה עבודה לפחות. זו משימה בלתי אפשרית להרים פסיפס של הפסקול הישראלי ומתוך זה היינו צריכים להביא את המיטב ואת כל הסגנונות שיתאימו לכל הקהלים והגילאים. למשל, עשינו שילוב של שמעון בוסקילה ששר עם אילנית והזמרת קרולינה בדואט עם לילית נגר. היה לנו ממש חשוב לבטא את הישראליות ועשינו מעין סקר בין כל האנשים המעורבים לגבי השירים. אני מרגיש שהייתה לנו הצלחה יחסית, למרות שעבדנו על זה רק חודשיים".

גיא מזיג וסחרוף. צילום ענת אלטמן

גיא מזיג וסחרוף. צילום ענת אלטמן

אתה חושב שהצלחתם להביא את הפסקול של המדינה?

"חיברנו על הבמה את הסגנונות עם שתי תזמורות, אחת ערבית ואחת מערבית. נסרין קדרי שרה שיר בערבית וזו הייתה הנחייה מפורשת ממשרד התרבות שיהיה שיר בערבית בשביל לקרב את כל פלחי האוכלוסייה. נכון, יכולנו גם לעשות שיר ברוסית אבל בחרנו לעשות את הנאמבר הזה כי הייתה לנו תזמורת ערבית על הבמה וזה היה יותר אותנטי לעשות את זה ככה. אני לא יודע אם אני הייתי מכניס שיר ערבי אבל אני שמח שמירי רגב אהבה ונהנתה והיא אמרה שעשיתי עבודה מדהימה".

אילו תגובות קיבלת?

"בעיקר תגובות מדהימות לאמנים שהופיעו מגיע צל’’ש כי יחסית לתנאים שעבדנו בהם הייתה הפקה מדהימה והרבה אומנים נרתמו למרות שחלקם קיבלו תשלום סמלי כי זו הפקה למען המדינה. עשינו במופע הזה עבודה מטורפת עם הולוגרמות של זמרים שכבר לא איתנו והכל היה מתוזמן וסופר יעיל ממש ברמה של דיסני".

על המופע עבד מזיג יחד עם הבמאי רונן פלד וגם עם אשתו, קרן מזיג, שבמקצועה מנהלת אמנים, ביניהם, גורי אלפי ותום יער. "אשתי קרן הייתה חלק בעשייה שלי”, מספר מזיג, "היא אושיה מדהימה והיא סמכות מקצועית. היא הפיקה איתי את כל העניין המוזיקלי המורכב כי היא מבינה בתחום הזה ומאז ומעולם היא עושה את זה איתי. גם העבודה עם רונן הייתה משותפת. כל אחד מאיתנו הציע משהו. רונן למשל הציע לעשות את החיבורים במוזיקה, כמו השילוב של מוש בן ארי שנוטים לחשוב עליו שהוא שאנטי ורגאיי ואורית שחף מהיהודים שנחשבת רוק, שביחד ביצעו את השיר של שלום חנוך ואריאל זילבר וכתב מאיר אריאל, “סוף עונת התפוזים”, מה שהפך לשילוב של הרבה אומנים בנאמבר אחד".

גיא מזיג ודני סנדרסון. צילום ענת אלטמן

גיא מזיג ודני סנדרסון. צילום ענת אלטמן

בימים אלו עובד מזיג על עצרת 70 שנה לצה"ל שתתקיים ב-7 במאי בלטרון. "את העצרת זו אני הולך לעשות עם שתי תזמורות, אמנים ולהקות צבאיות”, הוא אומר, “יופיעו בה שירי מימון, ברי סחרוף, שייקה לוי, בועז שרעבי ועוד. קיבלתי את ההפקה הזו קצת אחרי שהתחלתי לעבוד על הפסקול של המדינה ועכשיו אני נטו עליה. אחרי שאסיים את ההפקה הזו אני אחזור להיות אומן ולשחרר את הסיגנל הראשון מהאלבום החדש שלי".

איך יקרא האלבום?

"אין לו עדיין שם ואת הסיגנל הראשון מתוכו, ‘’אנחנו’’ שמדבר עלינו כחברה ועם, עוד לא הוצאתי כי הייתי עסוק בלעשות את הפסקול של המדינה, אחרי שאסיים את הפקת העצרת של צה”ל אני אעבור להמשיך לעבוד על הפסקול שלי".

כתבת והלחנת את כל השירים באלבום?

"כן, ואני עובד עליו כבר מעל שנה. אני עדין לא יודע מתי הוא יצא כי אני צריך קודם להיות מרוצה מהתוצאה. יש עוד שירים שנמצאים בתהליך והסגנון של האלבום הולך להפתיע. יש דברים שיזכירו את המוזיקה שלי מהאלבום הקודם ויש יציאות חדשות לחלוטין, מרגיש שכל שיר זו הפתעה. אני מאמין שבמופע הצהריים הקרוב שלי בזאפה שיתקיים ב-4.5, אבצע שיר חדש מהאלבום. בהופעה שלאחריה שתתקיים במועדון הבארבי ב-20.5 אני אארח את אפרים שמיר".

אפרים שמיר ביקר לאחרונה ביצוע של שריד חדד לשיר "נתתי לה חיי". אתה לא חושש מביקורת?

"אפרים בן אדם זהב ואמן גדול ולי אישית אין צד בעניין לגבי התגובות שלו לביצוע של שרית חדד לשיר של כוורת. אני מכיר צד אחר של אפרים, כי אני עשיתי קאוור לשיר ‘’רואים רחוק רואים שקוף’’ של שמוליק קראוס לפסקול של המדינה ברדיו 99 אף אם, ואפרים גם שיתף אותו ופרגן ואני רוצה להזכיר שאני מזרחי ועשיתי ביצוע אחר לשיר הזה".

גיא מזיג. צילום ענת אלטמן

גיא מזיג. צילום ענת אלטמן

עוד פרויקט שמזיג לוקח בו חלק הוא פרויקט ילדי בית העץ, האלבום שיצרו סופר הילדים ואיש החינוך רן כהן אהרונוב שגם כתב את הטקסטים של האלבום והמוזיקאי יאיא כהן אהרונוב. "בפרויקט הספציפי הזה של ילדי בית העץ, אני מעורב כבר תקופה ארוכה, בעצם בכל שלושת התקליטים שהם עשו עד היום. החיבור שלי לפרויקט הוא דרך יא יא שהוא הבסיסט של להקת דג נחש. באלבום הראשון של הפרויקט הייתי רק הייתי גיטריסט ובאלבום השני כבר ניגנתי פחות ושרתי כזמר את השיר ‘חצי אחותי’. באלבום השלישי שרתי את השיר ‘חדשות טובות’".

ומה הלאה?

"אני מרגיש שהגעתי לאיזה טופ בתחום ההפקות ואני יכול נטו להתמקד באמנות והיצירה שלי ולהשפיע על התרבות הישראלית. הפסקול שלי מאוד מושפע מכל מה שספגתי ויש בו את התמצית של הישראלית ואני רוצה שהוא יהיה חלק מהפסקול של המדינה. אגב, אם סטיבי וונדר יבקש שאפיק לו את המופע אני עוזב את הכל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר