צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

יש בכפר סבא קייטנה ציבורית ב-1,000 שקל, אבל רק 16 ילדים נרשמו אליה

העירייה תפעיל את הקייטנה בבית הספר גולדה, למרות מיעוט הנרשמים. "ניתן את המירב מבחינת התכנים", אומר סגן מנהל אגף התרבות

פורסם בתאריך: 21.6.18 13:02

רק 16 מתוך 4,986 ילדי הגנים בכפר סבא נרשמו לקייטנה הציבורית שנפתחת השנה בעיר לראשונה. בנוסף, כמעט ולא נרשמו ילדים לקייטנות הציבוריות של בתי הספר היסודיים והן לא ייפתחו.

הקייטנות הציבוריות נפתחו בעקבות הסכם בין משרד הפנים והמרכז לשלטון מקומי בעקבות מחאת הורים על מחירי הקייטנות הגבוהים, ועלותן 1,000 שקלים. בעיר אמורות היו להיפתח שלוש קייטנות ציבוריות לילדי הגנים, בגילאי ארבע עד שש, אך בגלל הביקוש הדל רק קייטנה אחת נפתחה. בעירייה אומרים שלמרות שמספר המינימום לנרשמים בקייטנה עומד על 28 ילדים, ואף הוארכה ההרשמה עד 17 ביוני, הם מבטיחים לפתוח את הקייטנה שתתקיים בבית הספר היסודי גולדה בעיר. בקייטנה ילמדו 16 הנרשמים מכל קצות העיר עד השעה 13:00. קייטנות ילדי הגנים שהיו אמורות להיפתח בבתי הספר סורקיס ורמז לא יפתחו בכלל בגלל מיעוט נרשמים. כאמור, הקייטנות הציבוריות לבוגרי כיתות א’-ג’ ו-ד’ עד ו’ לא יפתחו כלל כיוון שנרשמו אליהם רק תלמידים בודדים.

 

סגן מנהל אגף התרבות בעירייה האחראי על הקייטנות, עוזי כהן, אומר לצומת השרון: “יש קושי להרים את הקייטנות הללו כי ההורים הגיבו בהרשמה נמוכה, למרות שדאגנו לפרסם אותן. אבל אנחנו נפתח בכל זאת מוקד אחד בגולדה מאיר”.

מה לדעתך הסיבה למיעוט הנרשמים?

“הבעיה היא שבמחיר של משרד הפנים יש פחות אטרקציות. וגם להורה מאוד חשוב שהקייטנה תהיה בגן שבו הילד לומד. מלבד זאת, ילדים רבים נרשמו מראש לגני היול”א שהקייטנות הן חלק בלתי נפרד ממנו. לדעתי משרד הפנים יאלץ לחשוב מחדש על המסגרת הזאת. הסיפור הזה עוד לא בשל. כך או כך, בקייטנה בכפר סבא יהיו לפחות שתי נשות צוות בקבוצה, ניתן את המירב מבחינת התכנים ולא נתפשר על המענים החינוכיים”.

יו"ר ועד הורי ילדי הגנים ערן ורנר מסר: "משרד הפנים הנחית השנה מתווה לקייטנות מפוקחות שהיה לא סביר, הן מבחינת מחיר הקייטנה ביחס להיקף הפעילות והן מבחינת זמן ההתארגנות. פתיחת הקייטנות המפוקחות במספר מוקדים היה נדרש כדי לקיים את יתר הקייטנות בגני הילדים ובבתי הספר במקביל, ואנחנו שמחים על כך שנמצאה הדרך לשמר פעילות זו. לקראת השנה הבאה אנחנו צופים שיבוצעו התיקונים הנדרשים בצו. אנו נפעל כדי שהקייטנות המפוקחות יהיו הכלל, ולא היוצא מן הכלל, ויקויימו בכל גני הילדים, תוך שימת לב לא רק למחיר אלא בעיקר לשמירה על איכות הקייטנה מבחינת תוכן חינוכי וחוויתי ופיקוח עירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר