אלון רוטשטיין והתעודה
אלון רוטשטיין והתעודה

מסעדה ראשונה בכפר סבא הצטרפה להשגחת הכשרות של צהר

מסעדת פיורי בחצר השוק הצטרפה לפיקוח הכשרות האלטרנטיבי של הארגון: "אנשים טובים שמנגישים את היהדות ללא פשרות"

פורסם בתאריך: 4.7.18 12:53

המסעדה האיטלקית פיורי, הפועלת בחצר השוק בכפר סבא, היא המסעדה הראשונה בעיר שמצטרפת לפיקוח הכשרות של ארגון צהר. המסעדה, שפעלה עד כה לא תעודת כשרות כלל, החלה השבוע לפעול עם תעודת הכשרות שסיפק לה הארגון, שמהווה אלטרנטיבה לפיקוח הכשרות של הרבנות הראשית.

"במהלך חיי השתמשתי בשירותי צהר וראיתי אנשים טובים ומסבירי פנים שמנגישים את היהדות ללא פשרות", אומר בעלי המסעדה אלון רוטשטיין, "לכן, כאשר רכשתי את המסעדה, העדפתי את מערך פיקוח המזון של צהר מכיוון שאני יודע שמאחורי המיזם עומד ארגון רציני עם אנשים איכותיים. אני מזמין את כל תושבי כפר סבא להגיע ליהנות מאוכל כשר ללא פשרות ומאווירה מיוחדת".

"צהר פיקוח מזון" הוא מיזם של ארגון רבני צהר המספק שירותי פיקוח מזון למסעדות ובתי עסק בתחום ההסעדה, והושק בסוף חודש פברואר השנה בניסיון לשבור את מונופול הכשרות של הרבנות. כיום מספק הארגון שירותי כשרות לעשרות מסעדות, בתי מלון ובתי עסק ברחבי הארץ, בהם רשתות מזון גדולות כמו ארומה תל אביב ופסטה בסטה. בצהר אומרים שההחלטה להוציא לפועל את המיזם הגיעה בעקבות דוח מבקר המדינה שהצביע על ליקויים חמורים במערך הכשרות של הרבנות הראשית, דבר שגרם לעסקים רבים לסלוד מיצירת שיתוף פעולה עם הרבנות ולוותר על הכשרות.

לפי אתר האינטרנט של צהר, היעד של הארגון הוא "להגיע לעשרה אחוזים מבעלי עסקים שימכרו מזון בכשרות צהר בתוך שלוש שנים, כאשר לכל הפחות 50 אחוז מבעלי העסקים לא החזיקו קודם תעודת כשרות". עוד נכתב כי "ב'צהר פיקוח מזון' מקפידים על רמת השגחה גבוהה, צוות המשגיחות והמשגיחים נבחר בקפידה רבה, לאחר שלמדו בהעמקה הן את הצד ההלכתי והן את הצד המעשי. לכל צוות משגיחים יש מפקח משגיחים המכין את רשימת המטלות הספציפיות לבית העסק. מערכת טכנולוגית ייחודית מונחה ג'יפיאס מאפשרת בקרה אחר כל עבודת ההשגחה בפריסה ארצית".

הרב רפי פוירשטיין, ראש מערך הכשרות של צהר, אמר כי "צהר פיקוח מזון גאה על המסעדה הראשונה שקיבלה את כשרותינו בעיר כפר סבא והיא הסנונית הראשונה לבקשות רבות מעסקים בעיר המבקשים להצטרף גם כן. נציין כי למסעדת פיורי לא היתה תעודת כשרות כבר מספר חודשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר