רונאל טבדיס
רונאל טבדיס

"זו תהיה הלוויה קשה מאוד": תלמידת תיכון כצנלסון בכפר סבא, רונאל טבדיס, נפטרה

טבדיס, בת 15, נאבקה בשנתיים האחרונות בסרטן מוח אלים. ההלוויה תתקיים היום, בשעה 17:00, בבית העלמין נורדאו בכפר סבא

פורסם בתאריך: 9.7.18 08:48

תלמידת כיתה י' בתיכון כצנלסון, רונאל טבדיס, שהיתה חולה בסרטן מוח אלים, נפטרה. כך הודיעה היום (א') הנהגת ההורים של בית הספר להורי התלמידים. "הורים יקרים, לצערנו עלינו לבשר על פטירתה של רונאל טבדיס תלמידת כיתה י' בבית ספרנו. ההלוויה תתקיים היום אחה"צ בשעה 17:00 בבית העלמין נורדאו. בית הספר יהיה פתוח וזמין לקבלת תלמידים היום בין השעות 14:00-12:00. בכל שאלה והתלבטות אנא פנו ליועצת השכבה".

טבדיס, בת 15, התמודדה מזה כשנתיים עם הסרטן, שלא הגיב לטיפולים הקיימים. בפברואר התקיים למענה בכפר סבא מופע התרמה גדול לצורך טיפול דחוף בארה"ב, לאחר שרופאיה בבית החולים שיבא קבעו שטיפול חדשני בנגיף פוליו הוא הסיכוי היחידי שלה. לאחר כשבוע נאמר למשפחה שהטיפול לא מתאים, והיא ואמה טסו לגרמניה ומשם לשוויץ, שם ניתח נוירוכירורג את רונאל שני ניתוחי ראש. בחודש מאי יצאו רונאל ואמה משוויץ בטיסה לפולין על מנת לקבל טיפול ניסיוני שבסיסו החדרת חלקיקי אלפא בתוך הגידול, טיפול שלא צלח. בשבועיים האחרונים היתה רונאל מאושפזת בבית חולים בארץ בטיפול נמרץ.

חברתה הטובה, שלמדה אתה במשך שלוש שנים בחטיבת בר-לב, רחל מסיקה, סיפרה: "רונאל הייתה ילדה מדהימה, יפיפייה אינטליגנטית וחכמה. מאוד קשה לי לדבר עליה בלשון עבר. היינו חברות מאוד טובות וכמעט כל יום שישי נפגשנו, בדרך כלל אצל רונאל בבית יחד עם חברות נוספות, אם זה לסרט או לפעילויות אחרות. ליווינו אותה בכל התהליך, בניתוחים, ותמיד חיינו בתקווה שהיא תצא מזה לאור הנסיעה לחו"ל. לצערנו הרב זה נגמר ככה. בתקופה האחרונה היא לא ממש תקשרה איתנו ועקבנו מרחוק אחרי מה שקורה איתה. חברה שלי התקשרה אלי ביום שישי ובישרה לי את הבשורה המרה. היום אני מניחה שכולנו נפגש בהלוויה. זה לא קל להתמודד עם זה, זו תהיה הלוויה מאוד קשה".

מנהל תיכון כצנלסון, טובי רוזנברג: "רונאל הייתה תלמידה שלנו השנה, ולווינו אותה בחודשים האחרונים לחייה. היינו בקשר עם המשפחה, וגם עשינו עבורה התרמה כדי שהיא תוכל לטוס לטיפול ניסיוני בארה"ב שלצערי לא צלח. לאחר מכן היא נסעה לטיפולים נוספים בפולין. היא נפטרה בבית חולים בארץ לאחר שהייתה כשבועיים בטיפול נמרץ. רונאל הייתה ילדה שקטה, מאוד חברותית, קלטנו אותה בתחילת השנה לכיתה י' 3, תלמידת מגמת תיאטרון. לצערי היא לא זכתה ללמוד וליהנות מהחוויה של התיכון וגיל ההתבגרות בכלל. במשך כמה שנים היא עברה מספר ניתוחים, וכל הזמן הייתה תקווה שניתוח וטיפול מסוים יצילו את חייה וזה לא הצליח. יהי זכרה ברוך".

במהלך החודשים האחרונים נתרמו תושבי כפר סבא כדי לגייס עבור רונאל ומשפחתה את הכסף הדרוש לטיפולים. פרט לאירוע ההתרמה הגדול שהתקיים בפברואר, התגייסו למענה גם ילדי גנים בעיר שמכרו ביריד ייעודי יצירות שהכינו, וגם הורי ילדי הגנים שתרמו לה כסף שקיבלו כהחזר מהחברה הכלכלית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר