רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי

כתב אישום נגד הנהג שדרס למוות את מרים מהגר

לפי כתב האישום עו"ד חי בר-אל נסע לאחור 15 מטרים ברחוב וייצמן כי חשב שמצא מקום חניה פנוי. "המשיב טען בחקירתו כי המנוחה התפרצה לכביש ופגעה ברכבו לאחר שעצר", נכתב

פורסם בתאריך: 20.1.19 09:51

פרקליטות מחוז מרכז הגישה ביום רביעי שעבר כתב אישום לבית המשפט לתעבורה במחוז מרכז נגד עו"ד חי בר-אל, שדרס למוות את מרים מהגר ברחוב וייצמן בכפר סבא, בחודש אוקטובר, בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית.

על פי עובדות כתב האישום, ב-20 באוקטובר 2018, סמוך לשעה 15:00, נהג בר-אל ברחוב ויצמן בכפר סבא מכיוון מזרח למערב ברכב מסוג אלפא רומאו. באותה העת, על פי כתב האישום, מזג האוויר היה נאה, הראות טובה ואור היום זרח. בנוסף, שדה הראייה לאחור ממראות הרכב וממסך מצלמת נסיעה לאחור המותקן ברכב, היה פתוח למסלול חציית הולכת הרגל במלואו, ואף מעבר לכך, לכיוון מזרח עד לצומת ויצמן-תל חי, הממוקם מרחק 127 מטרים ממקום התאונה.

"עם הגעת הנאשם סמוך לבית 137 ברחוב, עצר הנאשם את הרכב והחל לנסוע לאחור, בניגוד לכיוון התנועה, בסברו כי מתפנה מקום חניה ברחוב", נכתב בכתב האישום. "אותה עת, חצתה מרים מהגר את הכביש מדרום לצפון, שלא במעבר חציה. בהגיעו סמוך לחנות 'קליית חממה' ברחוב, לאחר שנסע עם הרכב מרחק של כ-15 מטרים לאחור, ובעודו נוסע לאחור, פגע הנאשם עם חלקו האחורי של הרכב במנוחה. כתוצאה מהתאונה, הוטחה המנוחה בכביש ונפגעה באורח קשה בראשה… המנוחה הובהלה לבית החולים 'מאיר' כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת, ונפטרה מפצעיה ב-23 באוקטובר 2018".

בפרקליטות מאשימים את בר-אל בגרימת מותה ברשלנות של המנוחה לאחר שנסע עם הרכב לאחור מבלי שנקט בכל האמצעים הדרושים על מנת למנוע סיכון או פגיעה בהולכי רגל. עוד נכתב כי הוא נהג ברכבו מרחק של כ-15 מטר בניגוד לכיוון התנועה, לא הביט במראות הרכב באמצעותן יכול היה להבחין במנוחה, לא הבחין כלל במנוחה אשר חצתה את הכביש, לא בלם או האט על מנת למנוע פגיעה במנוחה, נהג ברכבו בלא זהירות וללא תשומת לב מספקת ולא נהג כפי שנהג מן היישוב, בנסיבות העניין, היה נוהג.

בפרקליטות אף ביקשו מבית המשפט לפסול את הנאשם מלהחזיק רישיון נהיגה עד למתן פסק הדין.

"המשיב נפסל ב-24 באוקטובר 2018 על ידי קצין משטרה מוסמך למשך 90 ימים. הפסילה המנהלית מסתיימת ב-18 בינואר 2019", נכתב בבקשה. "בידינו דוח בוחן תאונות דרכים וניסויי שדה ראייה מהם עולה כי המשיב יכול היה לראות את המנוחה חוצה את הכביש, דרך מראות הרכב ומסך מצלמה נסיעה לאחור. עוד ישנה הודעתה של יהודית רוזנטל, אשר עמדה עם רכבה מאחורי רכבו של המשיב, הבחינה בו נוסע לאחור ופוגע עם חלקו האחורי של רכבו במנוחה והודעתו של המשיב אשר אישר כי נסע עם הרכב לאחור ולא הבחין במנוחה כלל. יצוין כי המשיב טען בחקירתו כי המנוחה התפרצה לכביש ופגעה ברכבו לאחר שעצר".

עוד מציינים בפרקליטות כי הנאשם נוהג משנת 1989 ולחובתו שמונה הרשעות תעבורה קודמות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר