צילום הריאות של פנינה בירמן בר
צילום הריאות של פנינה בירמן בר

השיעול הטורדני והצפצופים התגלו כשן שמצאה את דרכה לריאות

צוות מערך הריאות בבית החולים מאיר הצליח להוציא שן מריאותיה של תושבת השרון, שהחלה לסבול משיעולים יומיים אחרי שעברה טיפול שיניים מקיף

פורסם בתאריך: 4.2.19 09:52

צוות מערך הריאות בבית החולים מאיר בכפר סבא הצליח לחלץ שן מריאותיה של תושבת המועצה האזורית דרום השרון, פנינה בירמן בר, ממושב עדנים.

בידרמן בר הבחינה לפני כשבועיים וחצי שכשהיא שוכבת עולה צפצוף חשוד מריאותיה. היא פנתה לרופאת המשפחה, שלא מצאה ממצאים חריגים, אולם כשהחום שלה עלה והשיעול הלך והתגבר היא פנתה לחברת ביקור רופא ובבדיקה גופנית ובצילום ריאות שנערכו לה נמצא שיש לה גוף זר בריאות. היא הופנתה מיד לבית החולים מאיר ובחדר המיון מצאו כי יש לה בריאות שן שלמה, שהוצאה אחר כבוד.

השן, התברר, מצאה את דרכה לריאות יומיים לאחר טיפול שיניים מקיף שערכה בידרמן בר, שכלל עקירה מלאה והשתלת שיניים ביום אחד. יומיים לאחר הטיפול, היא אומרת, החלה לשמוע את הצפצוף החשוד מהריאות בזמן השכיבה. "הרופא המליץ לי לפנות לבית החולים מאיר, מאחר ובו יש מחלקת ריאות מצוינת", אמרה, "הגענו למיון במוצאי שבת וביום ראשון בבוקר נשלפה שן שלמה מהריאה. תוך כמה שעות נפטרתי מהשיעול המטריד ובלילה אפילו הצלחתי לישון על מיטה ישרה. זה היה תענוג אמיתי. הצוות בבית החולים היה מקסים, וד"ר איל רומם שטיפל בי הוא איש מקצועי ומתוק אמיתי".

פנינה בירמן בר וד"ר איל רומם

סגן מנהל מערך הריאות, וראש תחום רפואת ראות פולשנית במאיר, ד"ר רומם, אמר כי "שאיפת גופים זרים שכיחה יותר בקרב פעוטות, אולם בנסיבות מסוימות היא מתרחשת גם אצל מבוגרים. שאיפת גוף זר עלולה להתרחש כאשר האדם במצב הכרתי ירוד עקב קבלת תרופות מטשטשות או להבדיל השפעת אלכוהול. על פי רוב האדם יחוש כי משהו אינו כשורה כשישוב למצב ההכרה המלא, קרי שיעול חדש, תחושה כי 'משהו תקוע בגרון' או אף קוצר נשימה ו'צפצופים' חדשים. במידה והגוף הזר לא יוצא מעצמו בשיעול או נשלף על ידי גורם רפואה מוסמך עלולה להתפתח דלקת ראות חסימתית מלווה בשיעול יצרני וחום. מצב זה מחייב בדיקה רפואית דחופה ובמידה ואכן קיים חשד גבוה יש צורך בהערכת רופא ראות אשר על פי רוב יזמין הדמיה של הריאות ויפנה את המטופל לביצוע ברונכוסקופיה (הסתכלות אנדוסקופית בריאה) על מנת לאשש את החשד ולהוציא את הגוף הזר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר