מימין: הנרי אורנשטיין וחברו אברהם זילברשטיין ז"ל. קרדיט: שמואל רביב
מימין: הנרי אורנשטיין וחברו אברהם זילברשטיין ז"ל. קרדיט: שמואל רביב

מרגש: ניצול השואה הנרי אורנשטיין תרם 1.25 מיליון דולר לבית לוינשטיין

אורנשטיין ואשתו סוזי מתגוררים בארצות הברית. הוא איבד את משפחתו בשואה ושרד בעצמו חמישה מחנות ריכוז שונים. בעבר תרם אורנשטיין מיליוני דולרים לטובת טיפול בניצולי שואה

פורסם בתאריך: 2.5.19 13:58

לקראת יום השואה שמצוין היום, תרומה בסך של מיליון ורבע דולרים הועברה לבית החולים לוינשטיין על ידי איש העסקים היהודי-אמריקאי הנרי אורנשטיין ואשתו סוזי. השניים, שמתגוררים בניו ג'רזי שבארצות הברית, תרמו את הסכום הנכבד לטובת שיפוץ המחלקה לשיקום השדרה בבית החולים השיקומי ברעננה.

את הונו עשה אורנשטיין בתעשיית הצעצועים בארה"ב, אליה היגר לאחר מלחמת העולם, ועל שמו רשומים למעלה ממאה פטנטים בתחומים שונים. בתחילת שנות השבעים הוא רכש מחברת "קמארו "היפנית את הזיכיון לצעצועי הרובוטריקים לשם שיווקם בארה"ב ואלו הפכו עם השנים ללהיט עולמי ולסדרת צעצועים וסרטים שוברי קופות.

הסימבוליות במועד התרומה אינה מקרית. אורנשטיין בן ה-96 הוא ניצול שואה, שאיבד את משפחתו במלחמה ושרד בעצמו חמישה מחנות ריכוז שונים. המיליונר יליד פולין תרם בעבר תרומות ענק לטובת פעילות למען ניצולי השואה בישראל. בין תרומותיו, הקים בעבר בית-אבות לניצולי שואה בקריית אונו ולאחרונה תרם מיליוני דולרים להקמת עמותת "פרויקט אורנשטיין" המספקת מזון לניצולי שואה, קשישים, נוער וילדים בסיכון.

מי שהמליץ לאורנשטיין על תרומה לבית החולים השיקומי בעיר היה חברו הקרוב של אורנשטיין, אברהם זילברשטין ז"ל, שנפטר לפני חודש בגיל 105. מנכ"לית עמותת "פרויקט אורנשטיין", עו"ד יונית רביב-זילברשטין, ציינה כי השלמת השיפוץ של המחלקה לשיקום שדרה בבית החולים "לוינשטיין" בסמוך ליום השואה הנו סמלי במיוחד,. כמו כן ציינה כי הנרי אורנשטיין, אשר חווה את זוועות השואה ואשתו סוזי, פועלים באופן שוטף לשיפור מצבם של ניצולי השואה ושל נזקקים בישראל, וכי אין ספק כי העבודה הנפלאה שנעשית בבית החולים "לוינשטיין", למען חולים ופצועים, עולה בקנה אחד עם חזונם.

מדנית שכטר, דוברת "בית חולים לוינשטיין", נמסר: "בשם בית החולים "לוינשטיין" ובשם מנהל בית החולים והמחלקה לשיקום שדרה, פרופ. עמירם כ"ץ, אני מודה מקרב לב לתורם. כמו כן, אנו מודים להנהלת "כללית" הנושאת בעיקר נטל השיפוץ של בית החולים ולאגודת הידידים של בית החולים בראשות מר ארז מלצר ובהנהלת גב' שולה מליק, שליוו את תהליך התרומה ושיפוץ המחלקה מקרוב".

אירוע חנוכת המחלקה המשופצת לשיקום שדרה, ייערך ב- 20 ליוני, 2019.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר