תלונות על הזנחה בבית העלמין בכפר סבא: לכלוך, קוצים וברזים שלא עובדים

תושבת כפר סבא בת שבע שלג עלתה בתשעה באב לקברים של הוריה ונדהמה מההזנחה הקשה: "זה מכאיב ומקומם ופוגע בכבוד המת"

פורסם בתאריך: 15.8.19 13:20

תושבת כפר סבא בת שבע שלג מתלוננת על הזנחה בבתי העלמין מנוחה נכונה ופרדס חיים בכפר סבא. היא מספרת שכשביקרה השבוע בבתי העלמין לרגל תשעה באב, מצאה בו לכלוך, עשבים שוטים ומצבות שבורות. "לא ייתכן שאנשים מטמינים את יקיריהם בבית הקברות ומגלים סביבם לכלוך, זוהמה וברזים שלא עובדים. זה מכאיב ומקומם ופוגע בכבוד המת", אומרת שלג.

שלג ביקרה את קבריה של הוריה בבית העלמין פרדס חיים, ואת הקברים של סבה וסבתה שבבית העלמין מנוחה נכונה. "אני נוהגת לעלות לקברים שלהם כמה פעמים בשנה, וברור שגם בתשעה באב. ושוב, כמו בכל ביקור אני מוצאת קברים מוזנחים, מלא עשבים מסביב, לכלוך, קוצים. הפעם זה היה כבר השיא. מעולם המקום לא היה נראה ככה. הברזים בפרדס חיים לא עבדו. איך יתכן שלא יהיו מים לשטיפת הידיים והקבר?".

הזנחה בבית העלמין בכפר סבא. צילום: בת שבע שלג

היא מספרת שגם בביקורים הקודמים היא ואחותה ניקו בעצמן את סביבת הקברים. "אנחנו מביאות לפעמים דלי וסמרטוט כי אנחנו יודעות מראש שהמקום יהיה מוזנח. הפעם הרגשתי שאני חייבת לעשות עם זה משהו כי כאב לי הלב. זו פגיעה משמעותית בכבוד המת.למה אני צריכה למצוא את עצמי סוחבת דלי מים מבחוץ בתשעה באב כדי להביא מים לאנשים הרבים שהיו שם?".

שלג העלתה את טענותיה בדף הפייסבוק "כפר סבא שלנו" בניהולה של אירית מרק, ובתוך יום קיבלה עשרות תגובות מתושבים שמלינים על לכלוך וזוהמה בשני בתי הקברות. "מעבר ללכלוך, יש שם קברים רבים שבורים שלא ברור לי למה, וגם השילוט לא ברור. יצא לי לעזור לאנשים רבים בחיפושים אחר יקיריהם".

מנכ"ל חברת קדישא בכפר סבא מוטי אלבוים מסר בתגובה: "אני לא בקו הבריאות במיטת חולי. אגיב כשאגיב".

הזנחה בבית העלמין בכפר סבא. צילום: בת שבע שלג

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר