רפי סער. צילום ראובן קפונצקי הדר לביא, צילום נועה קוסקי

רפי סער באולטימטום להדר לביא: "התנצלי עד יום שלישי או שאתבע אותך"

ראש עיריית כפר סבא דורש מחברת האופוזיציה גם פיצוי של 100 אלף שקלים בטענה שפרסמה נגדו לשון הרע בשלושה מקרים שונים. בין השאר שאלה האם הועסק בעבר כיועץ חיצוני על ידי מי שהיא היום מהנדסת העיר. לביא: "אותי לא ישתיקו ולא יפחידו"

פורסם בתאריך: 17.11.19 12:15

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, שלח מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע לחברת האופוזיציה במועצת העיר, הדר לביא ודורש את התנצלותה עד יום שלישי בשבוע הבא. בנוסף, הוא דורש ממנה לפצותו בסכום של 100 אלף שקלים.

לביא, נזכיר, שלחה שאילתה לקראת ישיבת מועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר (6.11), הנוגעת ישירות לראש העירייה רפי סער, תחת הכותרת "העסקת ראש העיר כפרילנסר על ידי מהנדסת העיר הנוכחית". לביא וחברי סיעתה שאלו בפניה ישירה לראש העיר: "האם נכון שהועסקת במשך מספר שנים כיועץ חיצוני לעיריית רמת גן על-ידי מהנדסת העיר דאז? בעוד אין ספק שמהנדסת העיר הנוכחית עברה מכרז לתפקידה, אם הועסקת על-ידה הרי שהיה צריך להצהיר זאת בהצהרות ניגודי עניינים טרם המינוי". עוד שאלו "האם היא העובד/ת היחידה מאגף ההנדסה בעיריית רמת גן שנקלטה בעיריית כפר סבא?" ו"האם בכוונתך להעסיק עוד ממעסיקיך הקודמים בעיריית רמת גן בעיריית כפר סבא?".

בדיון מתוח במועצת העיר בנושא הכחיש ראש העירייה את הטענות מכל וכל ואמר: "לא היו דברים מעולם. מדובר בשקר וכזב חד משמעית. מעולם לא עבדתי בעיריית רמת גן בשום דרך". סער הציע ללביא למחוק את דבריה ולהתנצל ואף אמר שהוא "שוקל את צעדיו בעניין". לאחר דין ודברים אמרה לו לביא: "אתה לא תשתיק אותי ואני אמשיך לשאול את השאלות הקשות גם אם אני לא אקבל תשובה כמו במקרה הזה".

במכתב ששלח עו"ד דרור ארד-אילון, בשמו של סער נכתב: "מר רפי סער ביקשני לפנות אליך בנושא שבנדון, שעניינו פרסום לשון הרע אודותיו בשלושה מקרים שונים, כפי שיתוארו להלן. ביום ה-29.10.2019 התראיינת ברדיו 90 ואמרת (בין היתר), ביחס להתנהלותו של סער 'דפוס פעולה… של מינוי מקורבים, של ניגוד עניינים'. ביום ה-30.10.2019 העלית לקבוצת הפייסבוק "הדר לביא" פוסט ונוסח הבא: 'אנחנו לא צריכים מקורבים, אלא את אנשי המקצוע הטובים ביותר, וכשמסתירים ניגודי עניינים זה מעורר חשד ובטח לא מדובר בשקיפות ובמנהל תקין'".

בהמשך הוא מתאר את השאילתה של לביא. "התבטאותך הפומבית ברדיו ורמיזותיך לדפוסי פעולה פסולים מצדו של מר סער, היא התבטאות פוגענית המהווה לשון הרע חמורה. העלאת השאילתה בישיבת המועצה היא לשון הרע חריפה משוללת כל הגנה, היא אינה אמת והיא פורסמה ללא כל בדיקה מוקדמת בחוסר תום לב מובהק. הפוסט שפרסמת בדף הפייסבוק, בצירוף השאילתה האמורה, היא לשון הרע נוספת ואף היא מלמדת שהשאילתה פורסמה שלא בתום לב. העובדה שלשון הרע האמורה פורסמה כשאילתה, כשאלה או כחשד כביכול, אינה מקנה למפרסמת כל הגנה".

"בישיבת המועצה ביום ה-6.11.2019 הבהיר מר סער שמדובר בשקר שכן מעולם לא הועסק בערייית רמת גן. מנכ"ל העירייה הבהיר מטעם מהנדסת העיר, שהדברים הפוגעים הם שקר. על אף שניתנה אפשרות לחזור בך מאמרותיך הפוגעניות, בחרת לדבוק בהן ובכך העצמת את לשון הרע שפורסמה. סירובך לתקן את הטעות שפרסמת, אך מלמד על העדר תום לב שבפרסום. במעשייך אלה, פרסמת לשון הרע חמורה משוללת כל הגנה, במטרה לפגוע, ובאופן חוזר ושיטתי".

עו"ד ארד-אילון הזהיר: "את מתבקשת להסיר באופן מיידי את הפרסום מכל מקום בו הוא מופיע, לרבות כל רשת חברתית ואתר אינטנרט, לפרסם התנצלות לא יאוחר מיום ג' ה-12.11.2019, בדף הפייסבוק "הדר לביא" ובכל מקום אחר בו מופיע הפרסום הפוגעני.

נוסח ההתנצלות המתבקש הוא: "בבדיקה שערכתי התברר שהמידע שהיה ברשותי לא היה נכון ולא היה מקום לפרסמו ברבים. אני מתנצלת בפני ראש העירייה, מר רפי סער, על הפגיעה שפגעתי בו". בנוסף, כאמור, מתבקשת לביא לפצות אותו בסכום של 100 אלף שקלים.

בנוסף, סער העלה היום (שישי) לעמוד הפייסבוק שלו מכתב מטעם מנכ"לית עיריית רמת גן, רחלי מרום, לפיו נכתב כי "הנושא נבדק באגף הגזברות של עיריית רמת גן, הן במחלקת השכר והן במחלקת הנהלת חשבונות. מבדיקתנו עולה כי לא קיימת לעיריית רמת גן כל התקשרות על שם רפי סער".

עוד כתב סער בפייסבוק: "תפקידה של האופוזיציה לבקר, לא לשקר. לאורך השירות הציבורי שלי, תמיד ידעתי שתפקיד ראש העיר מכיל בתוכו אחריות עצומה לציבור ולכללי המינהל התקין. צר לי לראות שלפעמים פוליטיקאים, לוקחים את זה למקומות הזוים וזורים שקר ודיבה בעיני הציבור. נדהמתי לראות שגב׳ הדר לביא העלתה שבוע שעבר פוסט עם כותרת שקרית לחלוטין שאין בינה לבין המציאות כלום. החמור הוא, שהיא העלתה את הנושא בישיבת מועצה וקיבלה את כל המידע הרלווטי בשקיפות מלאה (הוגשו לה מסמכים שמפריחים את כל טענותיה השקריות). בכל זאת, האמת לא חשובה לסיפורי הבדים שלה והיא המשיכה בשלה. מותר לבקר. חייבים לבקר. אבל, כשאת הביקורת מחליפה הסתה חמורה, דיבה והפקרות היא מסרסרת את מהות הביקורת. זה מה שעשתה הגב' לביא ולא בפעם הראשונה. לגברת לביא ניתנו הזדמנויות רבות לחזור בה מדברי הדיבה שהפיצה לכל עבר. היא בחרה שלא לעשות זאת. אין מנוס מלפנות לבית המשפט על מנת שזה יפעל להגנת שמי הטוב".

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה אמש לביא: "אותי לא ישתיקו ולא יפחידו. מתפקידי האופוזיציה לשאול ולברר את המצב לאשורו על מנת לשמור על מינהל עיר תקין וללא רבב. בישיבת המועצה האחרונה הגשתי שאילתה לראש העיר. הוא בחר לשלוח לי מכתב התראה מעורך דין. מדובר בעוד ניסיון השתקה, אשמח לבירור האמת בערכאות המשפטיות. אעדכן בהמשך".

לצומת השרון אמרה: "מדובר בעוד ניסיון השתקה מבית מדרשו של ראש העיר שכנראה מתקשה לקבל ביקורת לגיטימית ולענות על שאלות באופן ענייני ועובדתי. אשמח לבירור האמת בערכאות המשפטיות, שם לא ניתן יהיה להתחמק מהבהרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר