נפתלי בנט וביתו ברחוב צ'יפמן

השכנים של בנט ברעננה מתכוננים לשינויים: אלו הרחובות שייחסמו ברעננה

היום יושבע נפתלי בנט לראש ממשלת ישראל. בעקבות ההחלטה של משפחת בנט להמשיך להתגורר ברעננה, צפויות חסימות של רחובות בסמוך לבית המשפחה."האבטחה הכבדה והמחסומים ברחוב, ללא ספק יסרבלו את חיינו", אומרת אחת השכנות

פורסם בתאריך: 13.6.21 10:17

היום אחר הצהרים תושבע ממשלה חדשה בישראל ומי שעתיד לעמוד בראשה הוא תושב רעננה, חבר הכנסת ויו"ר מפלגת "ימינה", נפתלי בנט. בניגוד לקודמו בתפקיד, בנימים נתניהו, בכוונתו של בנט להמשיך להתגורר עם משפחתו בעיר, ולא לעבור להתגורר במעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. לאור כך, קשה שלא לתהות האם שכונת המגורים השלווה ברעננה תהפוך בקרוב ל"בלפור 2.0"?, בכל אופן, העירייה כבר פרסמה את רשימת השינויים בהסדרי התנועה ברחוב צ'יפמן, בו מתגוררת משפחת בנט, וברחובות הסמוכים אליו (ראו בהמשך).

יצאנו לבדוק מה מרגישים השכנים של משפחת בנט. זה אמצע שבוע, שעת צהריים ורחוב צ'יפמן נראה לכאורה מנומם ושליו. אין כל זכר להפגנות שהתקיימו ברחוב רק לפני ימים אחדים, אך המתח באוויר מורגש לקראת העתיד לבוא, שכן מי שככל הנראה יאלצו להתמודד ולהסתגל למצב החדש ולשכן המיוחס, יהיו דווקא שכניו של חבר הכנסת, תושבי הרחובות ציפמן, אחד העם, נורדאו ובן יהודה שחייהם עתידים להשתנות ללא היכר ממש בקרוב. הרחוב בו הם גרים עתיד להיות אחד המאובטחים בארץ, אם לא המאובטח שבהם.

אחת השכנות שהסכימה לשוחח איתנו, הביעה את חששה לקראת חסימת הרחוב. "האבטחה הכבדה והמחסומים ברחוב, ללא ספק יסרבלו את חיינו", היא אומרת, "יהיה לנו קשה יותר לצאת לעבודה ולחזור בערב וכן סביר להניח שיהיו פה בעיות חנייה למי שיגיע לבקר ובכלל באזור", היא אומרת ומוסיפה בחצי צחוק: "לפחות לא יהיו פה בעיות של גניבות".

שכנה נוספת אמרה לנו: "כאן בשכונה כולם מכירים את כולם. לא כל השכנים מרוצים מהחלטתו של בנט לחבור לממשלת השינוי, אבל הרוב מכבדים אותו ולכן לא ידברו כנגדו". שכן נוסף המתגורר מספר בתים ממשפחת בנט, הוסיף במאמר מוסגר כי בהחלט קיים חשש, בקרב השכנים, להפוך לבלפור 2. "כמו שאת רואה, החיים פה בשכונה היו די רגועים. אף אחד לא רוצה שיתקיימו פה הפגנות כל שני וחמישי וירימו פה מגאפונים בערב, כמו שכבר קרה בימים האחרונים. גרות כאן משפחות, לחלקן ילדים קטנים, זה לא נוח".

רחוב צ'יפמן ברעננה צילום מור גפני דור

שכניו של בנט רגילים לאבטחה מסוימת סביב ביתו עוד מימיו כשר הביטחון. כבר כיום ניצב בפתח הבית ביתן אבטחה מאוייש מרושת מסכים ושלל מצלמות אבטחה פרושות במקום. רק לפני שבוע, הודיע השב"כ כי היחידה לאבטחת אישים תחל לאבטח את ראש הממשלה המיועד, על רקע העלייה בהסתה נגדו ומתוך הנחה שהוא גם כך יכהן בקרוב כראש ממשלה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים. ולכן מעבר לאבטחה האלקטרונית סביב הבית, יכולנו לאתר בעינינו גם לא מעט אנשי אבטחה אשר סיירו ברחוב, בודקים את העוברים והשבים וכן את המכוניות החונות בקרבת מקום. ויש כבר גדרות בטחון פזורות בכל פינת רחוב.

ליאור אקרמן, סגן ראש אגף לשעבר בשב"כ, יו"ר מועצת העם החדשה ופרשן מבוקש, מנסה להסביר מה צפוי לדיירי הרחוב. "האבטחה תהיה בדומה למה שקיים היום בבלפור", אומר אקרמן, "מחסומים משני הכיוונים ובדיקות לנכנסים. ביקורת והיכרות עם השכנים ברחוב. בנוסף לאמצעים אלקטרוניים שונים".

נשמע כמו מטרד רציני לשכנים ואורחיהם.
"יש שיטת עבודה מול האבטחה לגבי האופן בו מבוצעת כניסה מתואמת של שכנים ומבקרים למקום. אני מניח שתהיה הפרעה ומגבלה מסוימת אבל לא כזו שאינה מאפשרת חופש תנועה לציבור אלא בעיקר מניעת יכולת כניסה של הציבור הרחב וגורמים עוינים. ייתכן כי בגלל סדרי האבטחה והלוגיסטיקה הכרוכה בכך, יעדיף המכהן בתפקיד להישאר במעון הרשמי אולם שב"כ יודע לאבטח גם את המעון הפרטי, הן באמצעים גלויים והן באמצעים סמויים".

חבר המועצה חיים גולדמן, מסיעת "באמונה הסיעה דתית החדשה" מתאר את בנט כ"איש משפחה" וכ"ממוקד מטרה". גולדמן: "בנט ראוי להיות ראש ממשלה ובנוי מחומר של ראשי ממשלות, למרות שאני לא מסכים עם הדרך שלו. אני איש הציונות הדתית וחושב שזה היה צריך להיות אחרת, אבל זו דרכה של דמוקרטיה ואנחנו צריכים לקבל את זה".

גולדמן מוסיף: "הדבר הכי חשוב לו זה המשפחה שלו. כבר בהיותו שר, הוא הקדיש יום בשבוע למשפחה שלו מבלי שיפריעו לו ותמיד בחופשות הם היו יוצאים יחד כמשפחה".

נציין כי העירייה פרסמה את ההודעה הבאה:

"בהתאם להנחיות היחידה לאבטחת אישים, שהועברו לעירייה, צפויים בימים הבאים הסדרי תנועה חדשים ברחובות ציפמן, בן יהודה, אחד העם ונורדאו, ברעננה. זאת בעקבות מינויו הצפוי של ח"כ נפתלי בנט, תושב העיר, למישרת ראש הממשלה והחלטת משפחת בנט להמשיך ולגור ברעננה.
* רחוב ציפמן ייסגר לתנועת רכבים והולכי רגל , לשני הכיוונים, בין הרחובות בן יהודה לנורדאו (למעט דיירי קטע הרחוב).
* רחוב אחד העם ייסגר לתנועת רכבים והולכי רגל בין פינת ציפמן אחד העם עד לאחד העם 59. לנכנסים לרחוב אחד העם מדרום לצפון, לא יתאפשר מעבר לרחוב ציפמן.
* בן יהודה – הכניסה לרחוב בן יהודה תתאפשר מכיוון מערב בלבד (מכיוון עקיבא). היציאה מהרחוב תתאפשר לכיוון מערב בלבד (לכיוון עקיבא).
* נורדאו – הכניסה לרחוב נורדאו תתאפשר מכיוון מזרח בלבד (מכיוון רבוצקי). היציאה מהרחוב תתאפשר לכיוון מזרח בלבד (לכיוון רבוצקי).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר