עמית קדוש בבקום ביום הגיוס, על רקע תמונתה יושבת על ברכי ברכה זיסר

"הנה אני מגשימה עוד חלום ויוצאת לדרך חדשה, מדהימה ומרגשת"

13 שנה אחרי שחלתה בלוקמיה, ריגשה מדינה שלמה, והחלימה, התגייסה עמית קדוש בשבוע שעבר לצה"ל. "בגיוס של עמית יש שתי סגירות מעגל גדולות", מסכם האב יובל

פורסם בתאריך: 2.7.21 08:05

זה היה סיפור שריגש מדינה שלמה. ב-2008, כשהייתה בת 6 בלבד, אובחנה עמית קדוש כחולת לוקמיה. משפחתה סחפה אחריה רבים במדינה, כשהובילה את קמפיין התרמת מח העצם הגדול בתולדות ישראל. עשרות אלפים תרמו דגימת מח עצם, אך לא נמצא לה תורם בארץ, ומשפחתה בראשות אביה, יובל קדוש, כיום יו"ר הנהגת ההורים העירונית, נאלצה לנדוד עד ארצות הברית, כדי שעמית תעבור השתלת תאי דם טבורי ותצליח לנצח את הסרטן. בשבוע שעבר, 13 שנים אחרי, סימנה עמית וי גדול, והגשימה את החלום שפעם נראה בלתי אפשרי – להתגייס לצה"ל.
בחמישי שעבר צעדה עמית בבקו"ם, באותו מקום שבו לפני יותר מעשר שנים הוקמה עמדת איסוף דגימות מח עצם של עמותת "עזר מציון", בזכות המסע של עמית ושל חולים רבים אחרים. העמדה הפכה להיות חלק בלתי נפרד משרשרת החיול, עם מאות אלפי תורמים שהצטרפו למאגר הלאומי.

עמית עצמה שיתפה פוסט מרגש: "צעדתי נרגשת עם חיוך על הפנים ופרפרים בבטן לדרך החדשה שלי. דרך שסימנתי לי כמטרה ועברתי כ"כ הרבה כדי להגיע אליה ואפילו ברגעים מסוימים לא האמנתי שאממש אותה. אז הנה, אני פה על מדים, עומדת ליד תמונה של הילדה הקטנה שלפני 12 שנה רק חלמה על הרגע הזה שבו תחיה חיים רגילים ויום אחד גם תתגייס. עכשיו אני מסמנת עוד וי ברשימת המטרות שלי, מגשימה עוד חלום, ויוצאת לדרך חדשה, מדהימה מרגשת ומלאת חוויות, ושוב מוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון גם אם יש קשיים בדרך".

משפחת קדוש בבקו"ם

פוסט מרגש פרסם האב יובל שכתב: "בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזַּמַן הַזֶּה. אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אז כמה מילים על התמונה הזאת – לפני יותר מ-10 שנים הוקמה בלשכת הגיוס בתל השומר עמדת איסוף דגימות מח עצם של עמותת "עזר מציון". העמדה הוקמה בעקבות המסע של עמית ושל עוד אלפי חולים נוספים למציאת תרומת מח עצם שתיתן להם את הסיכוי והתקווה להתמודד עם המחלה הארורה. מאז הקמתה הפכה העמדה להיות חלק אינטגרלי משרשרת החיול. מאות אלפי תורמות ותורמי מח פוטנציאלים הצטרפו למאגר ביום גיוסם לצה"ל. סימן ההיכר של העמדה הוא פוסטר ענק של עמית הקטנה על ברכיה של ד"ר ברכה זיסר המדהימה, מייסדת ומנהלת המאגר הלאומי, שעבורה ועבור בעלה המנוח מוטי זיסר ז"ל זהו מפעל חיים, תרתי משמע. עד היום בוצעו כמעט 4,000 השתלות מח עצם בזכות עמדת הדיגום בלשכת הגיוס. הבוקר, יום חמישי 24.6.2021, נסגר עוד מעגל במסע של עמית ושלנו, עמית הקטנה שהיא כבר בעצם גדולה, למרות שהיא תמיד תהיה הנסיכה הקטנה של אבא, התגייסה לצה"ל ותשרת בגאווה ובעיקר באהבה את מדינת ישראל. לסיום, ציטוט קטן משיר של עידן רייכל – "מכל הרגעים בזמן, למצוא אחד לאחוז בו להגיד שהגענו. תמיד לזכור לרגע לעצור, ולהודות על מה שיש ומאיפה שבאנו".

# # #

אתמול סיכם האב יובל את הימים המרגשים והמיוחדים של עמית ושל המשפחה: "התחושות מרגשות. עברנו דרך באמונה גדולה מאז 2008 והגיוס של עמית הוא תחנה משמעותית במסע. לאורך כל הדרך האמנו וקיבלנו רוח גבית מהרבה אנשים. בגיוס של עמית יש שתי סגירות מעגל גדולות – כשעמית חלתה, לא נתנו לה יותר מדי סיכוי. עבורנו במשפחה להתגייס לצבא זו הזכות הכי גדולה כאזרח, עמית מתנדבת לצבא והיא התעקשה לשרת והיא תשרת בחיל האוויר ביחידה מסווגת. סגירת מעגל נוספת היא שבזכות המבצע למען עמית היו עד היום מאות השתלות מח עצם וגם בזכות העמדה שהוקמה בבקו"ם. אני הקדשתי 6-7 שנים להגדלת המאגר, עמית ואני מתנדבים ב"עזר מציון" עד היום. כשהקימו את העמדה סביב 2008, ד"ר ברכה זיסר הציבה את השלט שאיתו עמית הצטלמה עכשיו. אמרתי לה אז שאת תראי את עמית ליד התמונה הזו ביום מן הימים ואני זוכר שהיה לה מבט קצת ספקן. הבן שלי עומר התגייס לפני שנתיים וגם הוא הצטלם ליד התמונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר