תום ידלין, צילום באדיבות המשפחה

מוגלי: תום בן ה-8 מכין לכם את מפת עצי הפרי של העיר

טיול תמים של תום דלין ואביו הוביל אותו ליצור מפה דינמית של עשרות עצי פרי הפזורים בכל העיר, אותה כל תושב יכול לעדכן ולהוסיף מיקומים. קטיף נעים!

פורסם בתאריך: 17.9.21 09:26

טיול שכונתי של אב ובנו במרכז בכפר סבא הוביל לפרויקט טבע קסום. תום ידלין בן ה-8, שמאז ומתמיד בילה ימים רבים בטיפוס על עצים וקטיף של פירות, ממש כמו מוגלי הילד שובה הלב מספר הג'ונגל המפורסם, יזם רעיון שבו עצי פרי מכל רחבי העיר יופיעו על גבי מפה דינמית, עליה יוכל כל ילד ותושב העיר להוסיף עצים ולעדכן את מיקומם. העצים מחולקים לשתי  קטגוריות: עצי פרי הנטועים בשטחים ציבוריים ועצי פרי בבתים פרטיים, שלגביהם יש לקבל אישור, כמובן, מבעלי המקום.

תום ידלין, צילום באדיבות המשפחה

דנה, אימו של תום, מספרת על המיזם: "תום הלך לטיול לפני כמה ימים עם אבא שלו ומשם הגיע לו הרעיון ליצור מפה עם כל הנקודות של עצי הפרי. הרעיון היה לשלוח לחברים נוספים, להעביר את את זה הלאה, כדי שיוכלו להוסיף עוד עצים על המפה".
תום עצמו מספר: "ראינו עץ פרי בטיול ואז חשבתי על הרעיון להעלות את זה על מפה. אני מאוד אוהב את הטבע וחשבתי שאנשים יאהבו את זה. תמיד אהבתי את הטבע".

אימו של תום, דנה, שיתפה את הרעיון של בנה ברשת החברתית, גם כדי שיגיע לכמה שיותר אנשים שישתפו את מיקומי העצים: "תום שלי אוהב מאוד פירות. מאז שלמד ללכת חלק גדול מהחיים שלו הוא מבלה בטיפוס על עצים, בקטיף של פירות מכל הגדלים והמינים ובגדול בלהיות סוג של מוגלי. מה שאני בעצם רוצה להגיד, זה שהילד פיתח סוג של מומחיות … יודע איפה אפשר למצוא את אגוז המקדמיה הכי טוב ואיפה תות העץ הכי שווה בשכונה. לפני כמה ימים תום שיתף אותנו ברעיון שחשב עליו באחד מאותם רגעים. הוא רצה לבנות מפה בגוגל, כזאת שבה יוכל לסמן את כל עצי הפרי למאכל שנמצאים בכפר סבא ולשתף אותה עם אנשים אחרים, כדי שכולם יוכלו לדעת איפה נמצא עץ שסק טוב או איפה אפשר למצוא רימונים לקראת ראש השנה. מיותר לציין שההתלהבות שלי הייתה גדולה. ביומיים האחרונים התיישבנו ובנינו את "מפת העץ הנדיב" בהתאם לוויז'ן של תום".

 

כאמור, המפה כוללת שתי קטגוריות – עצי פרי למאכל שנטועים בשטחים ציבוריים (מסומנים על המפה בירוק) עצי פרי למאכל שנטועים בבתים פרטיים (מסומנים על המפה באדום), כמובן שיש לבקש רשות מבעליהם של העצים הפרטיים לפני שקוטפים את הפירות. בלחיצה על מיקום העץ ניתן לגלות את הערך שלו בוויקיפדיה, הסוג שלו ותמצאו גם תמונה שתעזור לזהות אותו.

ומה לגבי הרחבת הפרויקט לערים נוספות בשרון? דנה ותום מספרים שלא בשלב הזה כי הם בתקופה של הרבה התחלות חדשות, אבל הם כן הפיצו את הרעיון והעבירו הלאה, וכמובן ישמחו לראות אותו מתרחב למקומות נוספים וישמחו לסייע ולכוון.

היכנסו כאן למפת העץ הנדיב – לתצוגה מדויקת ומעודכנת יש לפתוח את הקישור בחלון נפרד


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר