הרב רפאל ברבי עם מתנדבים

נתינה יוצאת דופן: רפאל ברבי לא מפסיק לפעול למען מעוטי היכולת

בעלי סופרמרקט אור מצווה ממשיך בפעילות המבורכת שלו כשבחגי תשרי הדגש הוא על תרומות סלי מזון. לפני מספר שנים היה בסכנת חיים ונשבע להרחיב את הפעילות אם יחלים

פורסם בתאריך: 10.9.21 09:14

תתקשו למצוא אדם שאינו מכיר את רפאל ברבי, הבעלים של סופרמרקט "אור מצווה" ברחוב היוצרים 2 באזור התעשייה בכפר סבא. בזכות המקום שלו, משפחות רבות נזקקות יכולות להרשות לעצמן לרכוש מוצרי מזון במחירים נמוכים במיוחד ואף במחירים סמליים. ברבי הוא תושב רעננה, בן 40, שעלה מצרפת לפני כארבע שנים. פרט לסופרמרקט הוא מנהל עמותה באותו שם.
תקופת חגי תשרי נחשבת לעמוסה ביותר עבורו ועבור העמותה, ברבי והמתנדבים הכינו אלפי סלי מזון וחילקו לנזקקים בכל רחבי הארץ, במקביל לפעילות המרכול בכפר סבא, והפעילות נמשכת. "להרבה אנשים אין אפשרות לרכוש את המזון הבסיסי לעשות את החג", הוא אומר, יש לנו מחסן מאוד גדול בסופר בכפר סבא וגם בעוד מקומות, אנחנו בקשר עם מחלקות הרווחה של הרשויות המקומיות. יש את הסופר עם המחירים המסובסדים, כך שאנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות מוצרים לחגים ויש כאלה שאין להם גם את האפשרות הזו, להם אנחנו תרמנו את סלי המזון".

כיצד אתה מצליח לממן את הסופרמרקט?
"אני חושב שבורא עולם עוזר לי בשליחות שלי, למרות שלפעמים אני לא מאמין איך אצליח לעשות פרויקט מסוים. יש חברות עסקיות שמאמינות בפעילויות של העמותה שלנו. אני בסך הכל אדם קטן".

הרב רפאל ברבי בפתח החנות

ברבי מציין, כי כל הפעילות בעמותה היא בהתנדבות מלאה. כחלק מהפעילות בחגים חיילים רבים נרתמו והתנדבו לעזור באריזות ומשלוחי סלי המזון. כמו כן, חלק בלתי נפרד מהפעילות הוא קשר ומעקב שוטף על הנזקקים.

אתה מרגיש שיש משהו אחר בפעילות שלכם מאז הקורונה?
"בהחלט, יש רק עלייה בביקוש. אנשים שנפלו ואיבדו עבודות, עד לרמה שאין להם לתת אוכל לילדים שלהם, אימהות שמגיעות עם דמעות בעיניים, שלא יכולות לקנות בקבוק חלב לתינוק שלהן. אישה אחת סיפרה לי שאין לה כסף לשלם שכירות ועומדים לזרוק אותה ואת ילדיה לרחוב, אז היא חושבת כמה פעמים לפני שהיא קונה מטרנה לילדים. אנשים חושבים שאם רואים בתים יפים מבחוץ אז הכל בסדר, אבל זה לא נכון".

רפאל ועדנה ברבי עם חיילים שהתנדבו לסייע צילום אור המצווה

מתנדבים אורזים סלי מזון של אור המצווה

מנין מגיעה רוח הנתינה הזו שלך?
"עוד בצרפת חשבתי איך לעזור לאנשים. לפני 7 שנים, כשעוד גרתי שם, היה מישהו שהיה צריך סל מזון לחגים, הגעתי אליו וביקשתי ממנו שירד לקחת, הוא אמר שאין לו רגל והוא לא יכול. עליתי למעלה, נתתי לו את הסל, הוא חיבק אותי. לאחר המפגש איתו גילו אצלי דלקת קרום המוח, הייתי בסכנת חיים. בבית החולים התפללתי, אפילו הרופאים הנוצרים אמרו שזה בערך הסיכוי האחרון שיקרה נס. אמרתי שאם אני יוצא ממצב כזה, אני אעשה משהו מיוחד עבור משפחות נזקקות – אפתח סופרמרקט מיועד למעוטי יכולת. אני רואה בזה שליחות".

 

בד בבד עם תרומות סלי המזון בחגים, עמותת "אור מצווה" עוסקת, כאמור, בפעילויות במשך כל השנה: תרומות בגדים, ילקוטים לבתי ספר, תחפושות בפורים. "המסר שלי, הוא לאהוב אחד את השני, כאילו היה אחיך", מדגיש ברבי. בין המחירים המיוחדים שמציע הסופרמרקט – דייסת מטרנה ב-1 שקל, טיטולים 3 ב-10 שקלים, שימורים 3 ב-8 שקלים!
לקראת כיפור וחג הסוכות, ממשיך לפעול הסופרמרקט המיוחד ברחוב היוצרים בכפר סבא, כדי לעזור למשפחות נזקקות, ולהעניק להם את כל המוצרים במחירים המסובסדים ביותר, או כמו שמתאר רפאל ברבי – לתת להם סל קנייה של כבוד עם מחירי צדקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר