גדעון פוזנר ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

לחלוק כבוד: קריאה להגיע מחר לאזכרה לגדעון פוזנר, חייל בודד שנהרג באסון המסוקים

משפחתו של פוזנר ז"ל מתגוררת בלונדון ולא תוכל להגיע לאזכרה. חברו ליחידה, הראל קאופמן יזם פנייה לציבור

פורסם בתאריך: 3.2.22 16:18

לחלוק כבוד: 25 שנה אחרי אסון המסוקים הנורא, נקראים תושבי כפר סבא להגיע לכבד את זכרו של תושב העיר גדעון פוזנר, חייל בודד שנהרג באסון ב-4.2.1997, יחד עם עוד 72 מטובי בנינו. מחר (ו') ה-4.2 תתקיים האזכרה בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. בני משפחתו שמתגוררים בלונדון, לא יוכלו להגיע עקב הקורונה.

גדעון ז"ל, שהיה בן 22 במותו, הוא בנם הבכור של פאולינה ז"ל וצ'ארלס, ואחיו של סיימון, המתגוררים בלונדון, אנגליה. הוא התנדב לשרת ביחידת עורב בחטיבת הנח"ל. בשנתיים האחרונות, בעקבות הקורונה, משפחתו לא הצליחה להגיע לארץ לאזכרה, ונערכה רק התכנסות בזום. השנה, בעקבות שיחה בין חברו ליחידה הראל קאופמן לאחיו של גדעון, סיימון, עלה הרעיון לקיים, במקביל למפגש בזום, עלייה לקבר וטקס קצר בבית העלמין. "נשמח על כל מי שיבוא לחלוק כבוד, לספר ולשמוע, על גדעון. ההתכנסות היא חברתית וספונטנית וכל אחד מוזמן בשמחה להגיע לחלוק כבוד", הדגיש הראל.

הראל קאופמן, ששירת יחד עם גדעון בצוות "עורב" בחטיבת נח"ל, יזם פנייה לתושבי כפר סבא במטרה להעלות לתודעה את האזכרה לזכר חברו שנפל. הוא מספר: "דיברתי עם סיימון, אחיו. במהלך השיחה עלה הרעיון ופרסמתי את היוזמה, נשמח על כל אחד שיבוא. במקביל, המשפחה באנגליה מעבירה את האזכרה בזום. אני לא יודע מה יהיה גודל האירוע מחר באזכרה וזה גם לא משנה לי. אשמח לכל מי שיבוא. במקרה הכי גרוע יהיו 10 אנשים ונגיד 'קדיש', ובמקרה הכי טוב יגיעו יותר אנשים. אולי כי זו השנה ה-25 לאסון זה ייתן תשומת לב רבה יותר".

 

הראל שהה בקורס קצינים בזמן שחברו ויתר החיילים נספו באסון הכבד. "עצם הגיוס שלו לצבא כחייל בודד היה מרשים", אומר. "הוא היה בוגר מכולם, בגיל ובנפש. איש של אנשים, אהב לדבר, הייתה לו ראייה שונה ובוגרת. אהב לצחוק, לשיר, מקסים".

כך נכתב לזכרו של גדעון ז"ל באתר יזכור: "גדעון החל את מסלול לימודיו בבית הספר היסודי "ברנר" בכפר סבא, ולדברי מורתו, אהב לתרום אך עמד על שלו ועל עקרונותיו. בזמן לימודיו גילה יכולת ספורטיבית והיה האצן המהיר ביותר בשכבת בני גילו, בריצת 60 מטר. בנסיעה של המשפחה בשליחות של שנה לניגריה שבאפריקה, פרח גדעון ואהב מאוד את החוויה. בהיותו בן 12 עבר עם משפחתו להתגורר בלונדון, שם גדל ובגר וסיים לימודיו בבית-הספר J.F.S. אחיו הבכור, שמעון, חזר לישראל ושירת בצה"ל, ובעקבותיו עלה גדעון לארץ בגפו, בינואר 1995 כדי להתגייס לצה"ל ולתרום למדינת ישראל. כחייל בודד, יכול היה לשרת בעורף, אך הוא התעקש לשרת ביחידה קרבית מובחרת. בתחילת אוגוסט אותה שנה התגייס לצה"ל, עבר קורס מ"כים והוכשר לשרת כלוחם בחטיבת הנח"ל בפלוגה המתמחה בירי טילים נגד טנקים. כחייל בודד, אומץ בקיבוץ משאבי שדה. היה מה שנקרא "מורעל על הצבא". לאחר מותו, הוריו, בשיתוף הקהילה, הנציחו את זכרו בתרומת ספרייה גדולה לבית הכנסת בלונדון, והקימו עמותה המסייעת לעולים חדשים ולילדים טעוני טיפוח במסגרת פרויקט "שיקום שכונות" בכפר סבא.

בערב ה-4.2.1997 אירע אסון המסוקים, כששני מסוקי יסעור התנגשו מעל מושב שאר ישוב בצפון. שבעים ושלושה לוחמים, שעשו דרכם לפעילות מבצעית בלבנון, נהרגו, וביניהם גדעון. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר סבא. הותיר אחריו הורים ואח. גדעון הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר נפילתו.
לתיאום ופרטים נוספים להגעה לבית העלמין בכפר סבא ניתן לפנות לטל' 054-3224145.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר