תחנת רכבת, צילום cloudview שבתאי טל

חשבתם שהנה באה הרכבת? שלוש תחנות בשרון ייסגרו לחודש וחצי

הבלאגן ברכבת ישראל לא נגמר: בתחנות בכפר סבא ובהוד השרון התגלו כשלים בטיחותיים ויש צורך דחוף בחיזוק הגגות, תחנת רעננה דרום תושבת בשל הצורך להפסיק את החשמל בכל המקטע

פורסם בתאריך: 3.3.22 12:12

שוב זה קורה: חודש וחצי ללא תחנות רכבת בכפר סבא, רעננה הוד השרון. התחנות תיסגרנה למשך שישה שבועות החל מה-17.3, מה שישפיע על כל תושבי השרון. הפעם התחנות נסגרות בשל כשלים בטיחותיים שהתגלו בהן, בהחלט אירוע מלחיץ ומדאיג.

ברכבת ישראל הודיעו, כי השינויים בתנועת הרכבות וסגירת תחנות כפר סבא – נורדאו, הוד השרון – סוקולוב ורעננה – דרום, הינם לצורך חיזוק כשלים במבני התחנות. זו לשון ההודעה: "כחלק מעבודות התשתית הדחופות לחיזוק גג התחנות בכפר סבא והוד השרון, תיסגרנה זמנית תחנות כפר סבא, הוד השרון ורעננה דרום, לתקופה של כשישה שבועות החל מה-17.3.2022. כזכור, במהלך ביצוע עבודות תשתית שגרתיות בתחנות כפר סבא נורדאו והוד השרון סוקולוב (הפעילות כבר כעשרים שנה) התגלה צורך בחיזוק מספר מוקדים בתקרות התחנות בשל כשל תכנוני ומבני מהותי, הגילוי חייב שינויים מידיים בתנועת הרכבות באזור השרון וסגירה של תחנות. לצורך תיקון הגגות נדרש פירוק של מסילות הרכבת במקטע זה ובהתאם לכך יחולו מיום חמישי ה-17.3.22 ולמשך כשישה שבועות שינויים בתנועת הרכבות באיזור, וסגירה זמנית של תחנות כפר סבא נורדאו, הוד השרון – סוקולוב ורעננה דרום. במהלך העבודות צפויה הרכבת להרים את המסילות, ולחזק את גג התחנות באופן עמוק ויסודי, על מנת להבטיח חזרה בטוחה ונוחה לשגרה". נציין כי תחנת רעננה דרום תיסגר בשל "צורך תפעולי של הרכבת, מאחר וייסגר מקטע שלם לצורך הורדת החשמל במקטע כולו.

ברכבת עדכנו כי היא תפעיל הסעים חינמיים: "לצורך מענה חלופי ללקוחות, תפעיל רכבת ישראל מערך היסעים חינמי מהתחנות שנסגרות זמנית, ומשרד התחבורה ישפר את תדירות התחבורה הציבורית החליפית באזור. חלופות תחבורה ציבורית ייחודיות ייבנו בשיתוף עם הרשויות המקומיות ויפורסמו בקרוב לציבור".
להלן פירוט השינויים:
תחנות כפר סבא – נורדאו, הוד השרון – סוקולוב ורעננה דרום – תיסגרנה זמנית לשירות. יופעלו היסעים חינמיים בלוח זמנים מפורט ובהתאם לביקוש אל תחנות רעננה מערב, כפ"ס נורדאו ורעננה דרום. הרכבות מ/אל ת"א – תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת ראש העין בתדירות של שתי רכבות לשעה בשעות שיא עם תגבור של רכבת נוספת לשעה בחלק מהשעות, ו-2 רכבות לשעה בשעות שפל. בין רעננה מערב לתחנת הרצליה – תופעל רכבת בתדירות של 2 רכבות לשעה בשעות שיא, ורכבת אחת לשעה בשעות שפל.

 

ראש עיריית כפר סבא רפי סער, שנפגש אתמול (ד') עם מנכ״ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר יחד עם ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, אמר: "לצערי הרב, רכבת ישראל ממשיכה להפגין זלזול מחפיר בתושבי כפר סבא והשרון כולו. מנכ"ל הרכבת הודיע, בפגישה בה השתתפתי יחד עם אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, על סגירת תחנת נורדאו החל מ-17.3 למשך שישה שבועות, בנוסף לסגירת תחנות סוקולוב ורעננה דרום – כלומר ניתוק האזור כולו משירות הרכבות. על אף בקשותינו הוא סירב להתחייב על פתרונות הולמים לנוסעים שיופעלו במקביל לעבודות התחזוקה".
סער הבהיר באופן תקיף את דרישות ראשי הערים: "אנו דורשים, כי עד לסיום העבודות יופעלו קווי תחבורה ציבורית בכביש 531 במסלול המקביל לציר הרכבת וכי שאר קווי האוטובוסים באזור יתוגברו מיידית, וכי הנהלת הרכבת תתנהל בשקיפות, תמסור צפי אמין לסיום העבודות והשבת הקווים לשגרה. הפגיעה בשירות הרכבות בכפר סבא והסביבה נמשכת כבר מעל כחודש, מבלי שהנהלת הרכבת תטרח לספק לראשי הרשויות מענה רציני לשאלות ולהצעות. בכוונתי לפנות פעם נוספת לשרת התחבורה ולדרוש את העברת המשבר לניהול חיצוני, שישרת את צרכי הציבור ולא את האינטרסים של הנהלת הרכבת״.

מרכבת ישראל נמסר: "אנו מבינים, כי השינויים בתנועת הרכבות בטבעת השרון אשר נעשו בהתראה קצרה, פגעו ברמת השירות שלנו לתושבי כפר סבא, הוד השרון ורעננה. חשוב לנו להבהיר, כי מדובר בעבודות חיוניות לבטיחות לקוחותינו ואנו עושים את כל המאמצים על מנת לקדם את העבודות המורכבות ולסיימן מוקדם ככל הניתן. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי הנוחות הזמנית ומודים להם על ההבנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר