מירי פסוב, צילום מהפייסבוק

נחשפות נסיבות דריסתה למוות של מירי פסוב: כתב אישום נגד בן זוגה, איתן דרייפוס

דרייפוס מואשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית. כתב האישום מתאר בצורה מצמררת את הדריסה הקטלנית ואת מה שקרה דקות לפני כן. עורך דינו של דרייפוס: "אין הצדקה לאישום פלילי"

פורסם בתאריך: 8.3.22 09:41

הטרגדיה הגדולה: שלושה חודשים לאחר שהאומנית מירי פסוב נדרסה למוות ברעננה, הוגש אתמול כתב אישום נגד בן זוגה איתן דרייפוס (75), בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית. כמו כן הוא מואשם בנהיגה בקלות ראש או ברשלנות אשר גרמה לתאונה בה ניזוק רכוש.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי הפרקליטות בתום חקירת בוחני תנועה של מרחב שרון, ב–10 בדצמבר, סמוך לשעה 11:15, נהג דרייפוס ברכבה הפרטי של פסוב מביתה שברמות השבים לכיוון רעננה, כאשר היא יושבת במושב הקדמי לצידו של דרייפוס.

בהגיעם לרחוב הבנים ברעננה, סמוך לשעה 11:45, ניסה דרייפוס להחנות את הרכב במקביל למדרכה ולשם כך פנה עם הרכב שמאלה והתנגש עם חזית הרכב בחלק האחורי של רכב אחר, ולאחר מכן נסע לאחור ועצר את הרכב ליד המדרכה ברחוב. בשלב זה נכנסו לרכב חבריה של פסוב. בהמשך, כך על פי כתב האישום, ובמטרה לצאת ממקום החניה, נסע דרייפוס קדימה ופגע פעם נוספת עם חזית הרכב בחלק האחורי של רכב סמוך. מיד לאחר מכן נסע דרייפוס אחורנית ופגע ברכב נוסף שחנה מאחוריו, פנה ימינה ועזב את המקום.

מהחקירה עולה כי דרייפוס המשיך בנסיעה ברחוב הבנים לכיוון מערב. עם הגעתו לצומת הרחובות הבנים ואוספלנדר, המשיך בנסיעתו קדימה מבלי שעצר בקו העצירה, ועצר את הרכב על גבי מעבר חצייה למספר שניות. אז החל הנאשם בפניה שמאלה ועצר את הרכב באמצע הצומת באופן שעלול להפריע לתנועת כלי רכב.

בשלב זה, בשל האופן בו נהג דרייפוס, הורתה לו בת זוגתו לעצור את הרכב כדי שהיא תנהג במקומו. פסוב פתחה את דלת הרכב הקדמית שליד הנהג ויצאה מן הרכב. לפי כתב האישום, על אף שהדלת הייתה פתוחה ופסוב הייתה מחוץ לרכב, החל דרייפוס בנסיעה אחורה, האיץ את נסיעתו תוך פניה חדה של הרכב ימינה, באופן שגרם לנפילתה של פסוב ודריסתה, כך שפסוב ז"ל נמחצה תחת גלגלי הרכב. אז התנגש דרייפוס עם החלק האחורי של הרכב בחזית הימנית של רכב אחר שעמד מאחוריו. מיד לאחר התאונה, התקבצו סביב הרכב עוברי אורח ויחד הרימו את הרכב וחילצו את פסוב שנלכדה תחתיו. כתוצאה מכך, היא סבלה מחבלות קשות בגופה ודימום מסיבי, ומותה נקבע במקום תוך זמן קצר.

מצמרר: מירי פסוב נדרסה למוות על ידי בן זוגה, איתן דרייפוס | "לא מבין מה קרה"

"קשה היה להתעלם מהנוכחות שלה". האמנית מירי פסוב נהרגה מפגיעת רכב

כתב האישום נגד דרייפוס מתבסס על חוות דעת של בוחן תנועה, סרטון מצלמות אבטחה המתעד חלק מהתאונה, סרטוני וידאו נוספים ממצלמות שהיו מותקנות ברכב אשר מתעדים חלק מהשתלשלות האירועים כפי שפורטו בכתב האישום, כמו גם השיח ברכב בין השניים. עוד בתיק החקירה עדויות של עדי ראיה לתאונה, לרבות הנוסעים שהיו באחד מכלי הרכב שנפגעו.

בכתב האישום פירטה הפרקליטות את פרטי הרשלנות שמיוחסים לדרייפוס. ראשית נטען כי גרם למותה של המנוחה בנהיגתו הרשלנית, בכך שנסע אחורנית על אף שהיה מודע לכך שהמנוחה פתחה את הדלת, יצאה מהרכב ועמדה בסמיכות אליו. שנית, הסיע את הרכב מבלי שנקט באמצעי זהירות נדרשים להבטחת שלומו של הנוסע, הגדיל לעשות בכך שביצע פנייה חדרה של הרכב ימינה ואחורה והתנגש ברכב שעמד מאחוריו. שלישית, נהג באופן שאינו מתאים לתנאי הדרך, נהג בקלות ראש, ברשלנות ובחוסר תשומת לב לכלי רכב שעמדו בחנייה ובכביש, וכן לא ציית לתמרורים השונים בצומת.

על פי הפרקליטות, גרסתו של דרייפוס עומדת בסתירה לממצאים אובייקטיביים העולים מהזירה והן לעדויות עדי ראיה לתאונה. לצד כתב האישום, הוגשה בקשה לפסילת רישיונו עד תום ההליכים. מהבקשה עולה כי דרייפוס מחזיק ברישיון מאז שנת 1968 ולחובתו 22 הרשעות קודמות.

לאחר הגשת כתב האישום, מסר בתגובה עו"ד עמית בכר, המייצג את דרייפוס: "איתן כואב מאוד את התאונה הטרגית ומותה בטרם עת של מירי, בת זוגו, אותה אהב עד בלי קץ. איתן נותן אמון מלא בבית המשפט ובהליך המשפטי, ומשוכנע שבסופו האמת תצא לאור ויובהר שהאירוע הטרגי הוא תאונה, שתלווה אותו לשארית חייו, אך לא כזה המצדיק אישום פלילי".

 

לאחר התאונה יש לציין, סיפר דרייפוס בראיון לצומת השרון רעננה על הקרע שנוצר עם בני משפחתה של פסוב בעקבות התאונה. "הילדים שלה באופן טבעי כועסים עליי, בהלוויה לא הורשיתי לשאת הספד ולהיפרד ממנה, אז אתמול עליתי לקבר, הספדתי אותה ונישקתי את הקבר". עוד סיפר כי הוא ומירי ז"ל היו בני זוג בשלוש וחצי השנים האחרונות. "בהתחלה גרנו אצלי ברעננה ובשנתיים האחרונות גרנו אצלה ברמות השבים. באותו יום שישי תכננו לנסוע לטייל בצפון עם עוד שני זוגות, זוג אחד שהיה אמור להגיע עצמאית ברכב משלו וזוג נוסף שאנחנו נסענו לקחת. אני נהגתי ברכב הקיה של מירי ומירי ישבה לידי".

לגבי נסיבות התרחשות התאונה, התקשה אז דרייפוס בראיון לתת הסבר כיצד התרחשה התאונה. "אין לי מושג למה זה קרה או איך זה קרה מבחינה טכנית, על פניו לא הייתה לה שום סיבה לרדת מהאוטו או לפתוח את הדלת", הוא טען, "היא בכלל הייתה אמורה להיות חגורה כי הגענו מרמות השבים, מרחק 10-15 דקות נסיעה ממקום התאונה. לא מובן לי וכנראה לא יובן לי בחיים, איך היא נפלה מהרכב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר