עמרי שחר ז"ל עם אימו אירית

"אני מתפללת שתמיד יהיו לי כוחות להנציח אותו" | ערב לזכרו של סרן עמרי שחר ז"ל

מספרים על עמרי: ערב מיוחד יתקיים היום לזכרו של סרן עמרי שחר, קצין מצטיין בחיל הים שנהרג במהלך שרותו הצבאי. אימו אירית מספרת על הפצע שלא יגליד לעולם ועל הכאב שלא נגמר

פורסם בתאריך: 3.5.22 07:52

ערב לזכרו. קרוב לעשר שנים חלפו מאז נהרג סרן עמרי שחר ז"ל מכפר סבא בתאונת דרכים קטלנית, בעת שחזר מערב יחידה של חיל הים בה שירת ופיקד. עמרי ז"ל היה בן 25 במותו.
משפחתו תקיים היום (ג') ערב לזכרו שנקרא – 'מספרים על עמרי', במלאת עשר שנים למותו. האירוע יתקיים מאחורי בית משפחת שחר ברחוב בקעת הירח 19 בכפר סבא. התכנסות עד השעה 19:45 והתחלת האירוע מיד בתום הצפירה ב-20:00. אירת שחר, אימו של עמרי, סיפרה ל-צומת השרון אודות האירוע המתוכנן: "זה ערב שכולו עמרי. יהיו שירים, יש לי אחיין שישיר, נקרא "יזכור", משפחה וחברים שיספרו מי היה עמרי עבורם. יש כוונה להפוך את זה למסורת, מדובר בהפקה גדולה. אני מתפללת תמיד שיהיו לי הכוחות להנציח אותו".

אירית מספרת על פצע פתוח שלא מגליד ולא יגליד לעולם: "הכאב קיים כל הזמן. בכלל, אני קוראת לזה התקופה הנוראה עם פסח, החג המשפחתי, ואז אני רק מחפשת לאן לברוח, אחר כך יום הזיכרון ואז יום ההולדת של עמרי ב-10.5. לאחר מכן מתקרבת האזכרה. זה ממש להתבוסס באבל".

עמרי ז"ל עם הוריו אירית ואשר

אירית מתארת את החיבוק מסביב ומדברת גם על הקושי לעשות את ההפרדה בין יום הזיכרון לבין יום העצמאות הצמוד לו: "אנחנו לא צריכים את יום הזיכרון, כל יום זה יום זיכרון בשבילנו. יש 24 שעות שכולם זוכרים ומחבקים, ואז כולם מתפנים לחגיגות של יום העצמאות, ואנחנו מלקקים את הפצעים. אנחנו בהחלט מאוד מרגישים את החיבוק מהציבור ביום הזיכרון. למען האמת, זה כמעט היום היחיד שמחבקים אותך. עם השנים כל אחד הלך לעיסוקיו, חברים התחתנו ונולדו להם ילדים וכדומה. תחשוב, אז עמרי היה בן 25 והיום הוא היה צריך להיות בן 35. ביום הזיכרון כולם זוכרים, כואבים, מזכירים ומשתפים. מבחינתי, תן לי לדבר על עמרי 24 שעות, כך אני מנכיחה אותו".

מאז מותו הקימה משפחתו של עמרי אתר הנצחה לזכרו ובו סיפור חייו, תמונות, סרטונים ומכתבים שנכתבו עליו ואליו לאחר מותו. כמו כן, הוקם על ידי המשפחה דף פייסבוק – 'לזכרו של סרן עמרי שחר'. אירית שחר משוכנעת, כי לו היה בנה בחיים, היה קוצר הישגים: "זו החמצה קשה. אני רואה אותו נשוי עם 2-3 ילדים ועם קריירה מפוארת. כשהוא נהרג, בכירים בצבא אמרו שנהרג מפקד חיל הים העתידי. ילד מהמם, יפהפה. הזמן לא מרפא, להפך, הוא עושה את הכל יותר גרוע. דרכו של עולם להמשיך בלעדיו והוא נשאר מאחור".

עמרי, הוא בנם הבכור של אירית ואשר, יליד 1987, אח גדול לענבר ולוטם. עד כיתה ה' למד בכפר סבא בבית הספר היסודי בעיר על שם אופירה נבון. אחר כך עברה המשפחה להתגורר באילת בעקבות עבודתו של אביו, שהיה איש צבא קבע בחיל הים. כשהיה עמרי בכיתה ח', חזרה המשפחה לכפר סבא. עמרי המשיך לחטיבת הביניים על שם שז"ר וסיים את לימודיו בתיכון יצחק רבין במגמת ביולוגיה. הוא הצטרף לחיל הים, לאחר גיבוש לסיירת מטכ"ל, והתגייס ב-12.3.2006 לקורס חובלים, כשבסיומו הוסמך כקצין משמרת בסטי"ל (ספינת טילים). במשך שנה שירת בסטי"ל ולאחר מכן עבר לפקד על "דבורה" בבסיס חיל הים באשדוד, ושימש כסגן מפקד ספינת סיור "שלדג 843" במשך שנה. לאחר מכן יצא לקורס פיקוד ימי בן חמישה חודשים, אותו סיים בהצטיינות. לאחר סיום הקורס חזר לאשדוד והיה מפקד ספינת "שלדג 844". גולת הכותרת של פרק זה בשירותו היה סיכולו של פיגוע וחיסול שלושה מחבלים שניסו לעבור את גבול ישראל עזה. אחרי שנת הפיקוד עבר להיות קצין "דבורים" בענף שטח והעניק הנחיה מקצועית בתחום כלי הבט"ש (דבורות /שלדגים/ גוררות/ צרעות) לכלל חיל הים. לאחר שנה של פעילות מונה לפקד על שש ספינות בבסיס אשדוד, כך הפך למפקד הסיירת הראשון במחזורו.

 

בתפקידו האחרון פיקד עמרי על סיירת "בזק" האמונה על הביטחון השוטף בגזרת עזה, וביצע אלפי שעות ים בשמירה על גבולה הדרומי של מדינת ישראל. הוא הספיק להיות מפקד סיירת "בזק" ארבעה חודשים עד מותו. לילה אחד, בעת שעמרי ושלושה מחבריו עשו את דרכם חזרה לפנות בוקר מערב יחידה בתל אביב, איבד הנהג שליטה על המכונית הצבאית וזו פגעה בגדר ההפרדה ובמשאית, התהפכה על צדה ועמרי קיפח את חייו. גם פקודו, סגן רפאל (רפי) בובליל, נהרג, ושני קצינים שהיו איתם נפצעו. סרן עמרי שחר נפל בעת מילוי תפקידו, ביום ז' בתמוז תשע"ב (27.6.2012). בן 25 היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הותיר אחריו הורים ושתי אחיות.

לצד ההנצחה ממשיכים אירית ואשר שחר במאבקם לשמר את זרע בנם. מאז ששכלו את בנם, הם ניהלו מאבק ארוך כדי לאפשר להם ולהורים שכולים נוספים להביא ילד לעולם מזרע הבן שהלך לעולמו בזמן השירות הצבאי. בחודש יולי 2021 דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של חברת הכנסת מאי גולן, לאפשר הבאת ילדים לעולם מזרע של חלל צה"ל.

לפני כחודשיים, בתחילת חודש מרץ, חלה תפנית בעלילה, כאשר הצעת החוק עברה בקריאה טרומית. ח"כ מאי גולן כתבה עם ההצלחה הזמנית: "לאחר שנתיים של מאבק ארוך, קשה ומורכב, הצלחתי להעביר היום במליאת הכנסת את הצעת החוק המאפשרת להורים שכולים שבנם נפטר או נהרג במהלך שירותו הצבאי להותיר צאצאים באמצעות שימוש בזרעו. ההצעה נולדה מתוך מצוקה אמיתית וכואבת של אשר ואירית שחר, שכל בקשתם בפגישתנו המרגשת הייתה – תנו לנו להמשיך את מורשתו של בננו האהוב עמרי ז״ל שנפל במהלך שירותו הצבאי והיה קצין מצטיין ומוערך. לצערי הרב, מאז נפלו עוד חיילים גיבורים ואת אותה הצעה ביקשו לקדם גם ניצה, אמו האמיצה של בראל חדריה שמואלי הי"ד וברוך בן יגאל המקסים, אביו של עמית בן יגאל הי"ד. היה לי חשוב לקיים את התחייבותי בפניהם, לספק להם קצת נחת ובעיקר עתיד קצת יותר ורוד. זה לא יחזיר את הבן שלהם, אבל לפחות ימשיך את מורשתו החשובה והיקרה מכל".

אירית שחר, למודת תלאות בנושא, אמרה השבוע: "אחרי שההצעה עברה בקריאה טרומית, אנחנו מחכים שהכנסת תשוב מהפגרה אחרי יום העצמאות, אין ספק שזה נותן תקווה. יש אופטימיות באוויר, אבל זהירה. אי אפשר לדעת אם הממשלה לא תיפול. יש לנו סבלנות להמשיך להיאבק, אין לי ברירה אחרת. הזרע של עמרי יכול להוליד המשכיות, להוסיף לענף שנגדע".

לאתר לזכרו של עמרי שחר ז"ל היכנסו כאן 

לדף הפייסבוק – 'לזכרו של סרן עמרי שחר' היכנסו כאן 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר