קניון ג'י בכפר סבא, צילום עזרא לוי
קניון ג'י בכפר סבא, צילום עזרא לוי

לא רק בדרום | תלונות קשות על הטרדות ואיומים במתחם קניון G: "פסע מאיבוד שליטה"

תושב שבתו עובדת בקניון כתב לראש עיריית כפר סבא ולהנהלת הקניון: "חבורות של צעירים מציקים, מאיימים מטרידים ומפחידים, אנחנו כפסע מאיבוד שליטה וביטחון הפרט". העירייה: "הביטחון האישי בראש סדר העדיפויות". הקניון: "נהלי האבטחה מחמירים"

פורסם בתאריך: 1.12.22 09:21

תושבים בכפר סבא מתלוננים על אלימות הולכת וגוברת במתחם קניון G במזרח העיר. אריק פריימן, תושב העיר, שיגר לאחרונה מכתב בעניין לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ולהנהלת הקניון, ובו התריע על עלייה במקרי האלימות בעיקר בשעות הערב.
"חבורות של צעירים ובני נוער מגיעים לקניון. מציקים, מטרידים, מאיימים, דופקים על מדפים, מפחידים מוכרים ומוכרות ובעצם מטילים עליהם אימה באופן חופשי וללא מורא", כותב פריימן ומוסיף: "הביטחון של הקניון חלש, מגיב באיחור רב, וככל הנראה לא מודע או שנרתע מלטפל בבעיה ולאט לאט הבעיה תופסת תאוצה והמקרים רק הולכים וגוברים. הגענו למצב שהתנדבתי להגיע לקניון כדי לאבטח את הבת שלי שעובדת שם ולא מצליחה לסיים משמרת בלי אירוע כזה או אחר. זוהי בושה וחרפה, פשיטת רגל, ואנו כפסע מאיבוד שליטה ואיבוד ביטחון הפרט במקום קניות מרכזי בכפר סבא, כפי שאנו רואים זאת בדרום ובצפון".
פריימן ציין עוד: "לא אתפלא אם גם לכפר סבא יזלוג הפרוטקשן, אם זה כבר לא זלג. אני מניח שגם עכשיו יהיו שיאמרו "אל תפחידו את הציבור", אך אין לי כוונה לשתוק יותר. אם יהיה צורך אנו נפעל בכל הכלים הדמוקרטים שעומדים לרשותנו ונצעק את הצעקה בצורה חדה וברורה. אני קורא לכל אנשי הביטחון של העירייה ולכל בעלי התפקידים הרלוונטיים האחרים וכמו כן למשטרה לקחת את הפוסט שלי לתשומת ליבם, להתעורר ולשנס מותניים, לפני שמהצב יחריף ונהפוך גם אנו לכתבות על אסונות וטרגדיות בחדשות. שלחתי הודעה זו גם להנהלת הקניון ואני מקווה שהיא תיפול על אוזניים קשובות ושיבינו שם ובגופי הביטחון של כפר סבא, שלא ניתן יותר להעלים עין מהאירועים שתוארו לעיל ויש לפעול במהירות ולמגרם ולא משנה באיזה מחיר מדובר , שכן ללא בטחון אישי אין טעם לגור בכפר סבא".

פריימן סיים את מכתבו: "זכינו לעיר מדהימה, עיר שמתפתחת בצורה יוצאת מן הכלל, בעיר שיש לה צוות הנהגה שאפשר רק להתקנא בו. בואו ונשמור על ההישגים שלנו, בואו ונשמור על מה שנבנה בעמל רב במשך השנים. אני כפר סבאי גאה. אנא הקשיבו לאמור לעיל וקחו זאת לתשומת ליבכם".

 

פריימן אמר השבוע לצומת השרון כי הופתע לטובה מהתגובה המהירה של הנהלת הקניון וראש העירייה. "הנהלת הקניון פנתה אלי שעה לאחר שקיבלה את המכתב ואמרה שהיא מתייחסת לנושא בכובד ראש. גם ראש העירייה התקשר אליי. אני לא מכיר הרבה מקומות שראש העירייה היה מתקשר לתושב בעקבות פנייה שלו. זאת בהחלט תגובה ראויה לציון שדי נדירה במחוזותינו ומראה שכל הצדדים בעניין מודעים לבעיה וברצונם לטפל בה על הצד הטוב ביותר".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "הביטחון האישי של תושבות ותושבי העיר נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני. על אף שהקניון הינו שטח פרטי שאינו בתחום האחריות של העירייה אלא בסמכות הקניון ומשטרת ישראל, ולמרות שמבדיקה שביצענו לא הוגשו כל תלונות למשטרת כפר סבא בנושא, אנו פועלים לקיום שיחה דחופה עם הנהלת הקניון לקבלת הסברים על הנעשה בקניון ולתגבור תחום האבטחה, במידת הצורך יחד עם משטרת כפר סבא. לצד זאת, תתגבר העירייה את נוכחות צוותי הביטחון והסיור העירוניים באזור, ונפעל ביד קשה, בהתאם לסמכויות העומדות לרשותנו, נגד כל מי שינסה להפר את הסדר במרחב הציבורי ולפגוע בביטחון תושבינו".

מקניון G City נמסר בתגובה: "נהלי האבטחה במתחם הינם מחמירים מתוך אחריות לביטחונו, רווחתו וחווית הבילוי של קהל המבקרים. המתחם מאובטח 24 שעות ביממה וצוות האבטחה נותן מענה מיידי לכל בקשה של לקוח, עובד או שוכר, לרבות סיירים המסתובבים במתחם. האירוע המדובר הינו חריג וטופל על ידי צוות האבטחה במהירות. בנוסף, צוות האבטחה במתחם נמצא בקשר רציף עם משטרת כפר סבא לטיפול בכל מקרה חריג".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר