צוות החילוץ עם הרב כהן בטיסה. צילום: פראמדיק דורון שפיר, חברת מדסיס
צוות החילוץ עם הרב כהן בטיסה. צילום: פראמדיק דורון שפיר, חברת מדסיס

צפו: הרופא מבית החולים מאיר שחילץ את הרב מאוקראינה שחלה בקורונה והיה במצב קשה

ד"ר דניאל קינג, סגן מנהל מערך הריאות בבית החולים שחלה והחלים בעצמו מקורונה, לקח חלק במבצע חילוץ מורכב, לאחר שמצבו של הרב התדרדר. "צריך להבין את הסכנות הכרוכות בנסיעה לאומן", אמר ד"ר קינג

פורסם בתאריך: 10.9.20 19:34

כשבשיח הציבורי מתנהל דיון ער בנוגע לנסיעת חסידים לאומן, אוקראינה, בתקופת הקורונה, מעניין לשמוע את סיפורו של ד"ר דניאל קינג מבית החולים מאיר בכפר סבא מבית כללית, שחילץ השבוע את הרב מענדי כהן בטיסה מאומן, לאחר שחלה בקורונה והיה במצב קשה.

יממה לפני שמבצע החילוץ יצא לדרך, נודע כי מצבו של הרב מתדרדר והוא נזקק לתמיכה מוגברת של חמצן. "כשמדובר בחולה קורונה הדאגה, פרט למטופל, היא גם בטיחות הצוות הרפואי המטפל וצוות המטוס", מספר ד"ר קינג, סגן מנהל מערך הריאות בבית החולים. "לשם כך, חברת מדסיס נערכה מראש ורכשה מעין אינקובטור, אלונקה מיוחדת שיודעת לבודד מטופלים עם מגוון מחלות ביניהן קורונה כדי שאפשר יהיה להטיסם בצורה בטוחה".

המבצע יצא לדרך ביום חמישי שעבר, אז טס צוות החילוץ לאודסה, ואמבולנס מקומי הביא את הרב כהן מבית החולים בו שהה באומן אל שדה התעופה. "ממש על המסלול פתחנו את האלונקה", מספר ד"ר קינג. "העברנו את הרב כהן שנזקק להרבה תמיכה והרבה חמצן לאלונקה המיוחדת, אטמנו אותה והעלנו אותו למטוס. לצד אמצעי הזהירות האלו נקטנו באמצעים נוספים במידה ונצטרך להתערב בזמן הטיסה ולפתוח את האלונקה ולטפל בו. מדובר בפרק זמן ארוך, בן 9 שעות לערך, שאינו פשוט בו החולה נלחם על כל נשימה. הזמן שהבאנו את הרב כהן היה ממש בדקה ה-90. גם אחרי שהוא חזר לארץ אנו ממשיכים להיות בקשר כמעט יומיומי, ולשמחתי ולשמחת כל הנוגעים בדבר אנחנו רואים בהחלט שיפור מרשים בימים האחרונים".

האלונקה המיוחדת בשדה התעופה. צילום: פראמדיק דורון שפיר, חברת מדסיס

האלונקה המיוחדת בשדה התעופה. צילום: פראמדיק דורון שפיר, חברת מדסיס

בתור סגן מנהל מערך הריאות ב'מאיר', לד"ר קינג יש תקופה עמוסה מאוד בחודשים האחרונים ואפילו חוויה אישית. "הייתי אחראי על מתחם קורונה הראשון בבית חולים מאיר עד הרגע בו חליתי בעצמי בקורונה", הוא מספר. "אני מכיר את המחלה ומתעסק איתה היטב בחודשים האחרונים לצערי, מחלה שגם כשהיא פוגשת אנשים צעירים ובריאים כמו הרב כהן יכולה להיות לא פשוטה וקשה ולהוביל לתוצאות קשות מאוד. הרבה מדברים בשבועות האחרונים על הנסיעה לאומן ועל רצון חסידי ברסלב לטוס – צריך להבין את הסכנות הכרוכות בכך, כשאדם נוסע הוא לא מסכן רק את עצמו אלא גם את הסובבים אותו".

עוד הוסיף ד"ר קינג: "אנחנו יודעים שהיו התפרצויות  נוראיות באירופה בהתקהלויות המוניות של משחקי כדורגל וכדומה, וגם באומן אין את התנאים לעשות הפרדה כמו שצריך. אחרי התפילה הם לנים ביחד, אוכלים ביחד וסכנת ההדבקה ההמונית בעייתית ביותר. מספיק חולה אחד או שניים שיגרמו נזק לקהילה מאוד גדולה. יש לנו שנה קשה ומטורפת, חגגנו סדר בצורה משונה, חגגנו יום עצמאות בצורה משונה וגם את ראש השנה תשפ"א נחגוג בצורה שונה ואנשים צריכים להבין שהאחריות שהם לוקחים היא לא רק על עצמם אלא על כל הסובבים אותם. זאת סכנה וזה משהו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    הנוסעה זקוק קודם כל לתיפול בראש. לפני קורונה. זה דת עובדי אלילים. סגידה לרבנים היא לא יהדות. תלמדו תו3ה. חומש

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר