עטרה הילר (מימין) ולאה שביט. צילום מכבי שירותי בריאות

ערנותה של עובדת המעבדה במרפאת מכבי הצילה את חייה של תושבת העיר

לוקחת הדמים במעבדה, עטרה הילר, הפצירה בלאה שוחט לעבור בדיקה שבעקבותיה התגלה אצלה גידול סרטני במעי הגס. אחרי הניתוח שעברה התעקשה שוחט לאתר את הילר והודתה לה בשיחה מרגשת

פורסם בתאריך: 15.9.20 08:48

ערנותה של לוקחת דמים במרפאה של קופת החולים מכבי בהרצליה הצילה את חייה של לאה שביט, תושבת העיר בת 68. בעקבות ערנותה של עובדת המעבדה עטרה הילר, התגלה אצל שביט גידול סרטני ממאיר במעי הגס והיא עברה ניתוח דחוף להוצאת הגידול.

לפני כחודשיים הגיעה שביט למרפאה ברחוב הנדיב לבדיקת דם שגרתית. לוקחת הדמים במעבדה, הילר, שמה לב כי לפי הנתונים במערכת של מכבי שביט לא ביצעה בדיקת דם סמוי בצואה כבדיקה מקדימה לבדיקת קולונוסקופיה והמליצה לה לעשות אותה. שביט מספרת כי אכן דחתה את הבדיקה במשך שנים והשיחה עם הילר גרמה לה להבטיח לה כי תבצע את הבדיקה. תוצאות הבדיקה הפתיעו את שביט והיא נאלצה לעבור ניתוח להסרת הגידול.

"אני מנהלת אורח חיים בריא ופעיל, מתעמלת ובריאה באופן כללי לכן לא שיערתי שזה יכול לקרות לי", אומרת שביט, "התוצאות שהגיעו הפתיעו אותי. מצד שני, הבנתי איזה מזל היה לי שגילינו את זה בזמן, בשלב שעוד אפשר לטפל בזה, לפני שזה נהיה בלתי הפיך. פתאום הבנתי שהרווחתי את חיי. הבדיקה לא כואבת, מהירה וממש יכולה להציל חיים. דחיתי אותה והתחמקתי ממנה ובעצם סיכנתי את עצמי. בדיעבד זה היה מיותר ומזל שהצלחתי לתפוס את זה בזמן".

לאחר הניתוח להוצאת הגידול, הגיעה שביט למרכז הרפואי של מכבי בהרצליה וביקשה לפגוש את עטרה כדי להודות לה. "לא ידעתי אפילו איך קוראים לה", היא מספרת, "ביקשתי מהצוות שיכנסו לתיק הרפואי שלי ויצפו בבדיקות הדם האחרונות שלי. כך גילינו מי עשתה לי את הבדיקה והגעתי לעטרה. התקשרתי אליה וסיפרתי לה הכל. שתינו התרגשנו מאוד. הודיתי לה, אמרתי לה שהכול בזכות הערנות והתושייה שלה להפציר בי לגשת לבדיקה. בלעדיה, מי יודע איפה הייתי היום".

"בכל פעם זה מרגש מחדש", אומרת הילר, "כשלאה התקשרה אלי התרגשתי מאוד. אלו בדיוק המקרים שהופכים את העבודה שלנו לעבודת קודש. אין דבר משמח יותר מלקבל שיחה כזאת ממטופלת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורלי

    עטרה מקסימה! לא מכירה אותה באופן אישי, אבל מכירה אותה כבר הרבה שנים שהיא לוקחת דם במכבי, ותמיד מקסימה, מקצועית וחייכנית. כל הכבוד אין עלייך!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר