בעקבות מותה הטראגי של אושר דרעי: מזרקי אפיפן יוצבו במתקנים עירוניים ובחופי הים

דרעי ז"ל, שהייתה אלרגית לחלב, נפטרה לאחר שקינוח חלבי הוגש לה בטעות במסעדה בראש פינה

פורסם בתאריך: 18.4.21 09:04

עיריית הרצליה הודיעה בעקבות מותה הטראגי של אושר דרעי בת ה-22, שתכניס ערכות בהן מזרקי אפיפן לכל מוסדות הציבור בעיר וכמו כן לחופי הים. עוד ציינו בעירייה שהם מחדדים את הנהלים ובכל מוסדות החינוך בעיר – בתי הספר וגני הילדים – קיימות ערכות הכוללות 3 מזרקים, הוראות נוהל החזקת תכשיר אפיפן והסברים על אופן השימוש והסיוע. בכל המוסדות שיש בהם ילד עם אלרגייה מסכנת חיים, מוצב שלט בכניסה שמסביר שאסור להכניס את דברי המזון האסורים. עוד ציינו בעירייה שבכל מוסד שיש בו ילד אלרגי למזון, ישנה סייעת רפואית, ובנוסף מזרק בתוך התיק האישי של הילד. בעירייה הוסיפו כאמור שבכוונתם להכניס ערכות גם לשאר מוסדות הציבור שבאחריותם ולחופי הים. "העירייה תבצע פעילויות הסברה ונהלים למקומות פרטיים, כגון מסעדות וברים", נמסר.

אושר דרעי בת ה-22 מחצור הגלילית, נפטרה בין רביעי לחמישי, לאחר שאכלה קינוח שהכיל חלב במסעדה בראש פינה. דרעי ז"ל, הייתה אלרגית למוצרי חלב. היא עבדה בעבר במסעדה וידעה שמדובר במסעדה בשרית כשרה ולכן גם לא הביאה איתה את מזרק האפיפן. לאחר שלא חשה בטוב, פנתה לשף ולאחר בירור עלה שאחד העובדים רכש בטעות גלידה חלבית במקום צמחית. היא פונתה עצמאית לבית חולים, אך שם לא הצליחו להציל את חייה ולמרבה הצער נקבע מותה.
המקרה זעזע רבים במדינה בימים האחרונים עלתה דרישה לחוקק חוק שיחייב כל מוסד ציבורי, בית קפה או מסעדה להחזיק את המזרק. בינואר 2019 נכנס חוק אשר מחייב החזקת המזרק במוסדות חינוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. .

    שירותים הציבוריים בחופי הים נעולים . אין כמעט חנייה בחוף .חצי מחופי הרצליה שייכים לעשירים בהרצליה פיתוח ובמרינה לך תראה בראשון לציון מה זה חופים ששיכים לכל תושבי העיר – מה אתה מכור לנו סיפורים על מזרקים בחוף הים – מי יחזיק את זה ??

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר