משפחת ינאי בבידוד ובבדיקת קורונה: דנה, עומר, יונתן (בבדיקת קורונה) וזאב

"זה תפס אותנו בהפתעה וחזק" | משפחת אורן-ינאי מציגה: יומן קורונה

חברת מועצת העיר הרצליה ובעלה זאב, חלו בקורונה בעקבות שני בניהם והחליטו לשתף את כולם. אז איך הם התמודדו ומה מצבם היום?

פורסם בתאריך: 23.8.21 13:27

תכניסו למשוואה תשעה ימים של בידוד, שני הורים ושני ילדים חיוביים לקורונה, באמצע חודש אוגוסט חם ולח, עם סימפטומים לא פשוטים אצל המבוגרים, ותקבלו נוסחה קשה לעיכול ולפתרון.
חברת מועצת העיר הרצליה, דנה אורן ינאי ובעלה זאב ינאי, מנכ"ל ושותף במשרד יחסי הציבור גלאי תקשורת, נדבקו בקורונה מילדיהם בני ה-10 ו-7. לפני כשבוע וחצי היה זה עומר הקטן שנמצא חיובי, וכעבור יומיים יונתן הגדול ודנה. זאב, השורד האחרון, נדבק ביום הרביעי. מאז שנדבקו, פיתחו ההורים סימפטומים בתחושת דלקת ריאות ושפעת. שניהם מחוסנים אחרי חיסון שני ולקראת חיסון שלישי.
מאז שעומר נמצא חיובי לקורונה, החליטו בני משפחת ינאי לתעד את תקופת המחלה והבידוד ואת השינויים בעלילה המתפתלת ביומן מסע ברשת החברתית. המשפחה, החברים והתגובות, מספקים את המעטפת התומכת מבחוץ לשרוד את התקופה.

יונתן, דנה וזאב ינאי

# # #

קבלו את עיקרי יומן הקורונה של משפחת אורן-ינאי:

היום ה-1: "אז אחרי שנה וחצי הגיע גם תורנו להיכנס לבידוד. עכשיו בעיקר מחכים לתוצאות האמת לאחר הבדיקה המשפחתית. היום הראשון עבר בשלום". היום ה-2: "את הבוקר פתחנו באווירה קצת שונה. לקראת חצות התבשרנו שעומר חיובי וכנראה שהבידוד הראשון שלו יהיה באווירה קצת אחרת וקצת צפופה יותר ממה שחשבנו וקיווינו. לכו להתחסן, זאת מגפה שאף אחד לא חסין ממנה". היום ה-3: "יום בסימן עבודות יצירה, הפתעות מרגשות ובדיקות חוזרות. בינתיים שורדים בנחת יחסית את הבידוד ואפילו מצליחים גם לעבוד. תודה לכל החברים והשכנים המרגשים, תודה לחברות והחברים על עשרות רבות של ההצעות לתמיכה ועזרה, בלעדיכם זה היה עם הרבה פחות סוכר ופאן". היום ה-4, זאב ינאי: "נודע לנו שגם יונתן ודנה חיוביים לקורונה, בנוסף לעומר החולה. ואני? האחרון שנשאר בריא". דנה: "התחלנו את היום עם חולה אחד בבית. סיימנו עם שלושה. יאללה כבר, תתחסנו!". היום ה-5: "פתחנו את הבוקר עם חולה קורונה נוסף בבית – זאב. לאקי הכלב נותר היחידי שלא מאומת למחלה. ארבעה חולים בבית אחד. חיסונים מונעים הדבקה ומקלים על הסימפטומים. לכו להתחסן!". זאב: "חיובי לקורונה. עכשיו כולם חולים בבית, הילדים והבוגרים. חיסונים מונעים הדבקה, ובמקרה של מחלה – מקלים על הסימפטומים. לכו להתחסן". היום ה-6: "אחד מתוך ארבעה כבר ממש מתאושש. השני בדרך להתאוששות. ואצל הבוגרים המצב קצת קשוח ומאתגר. תודה ענקית לחברים ולמשפחה שמעודדים, תומכים ומפנקים. בלעדיכם זה היה הרבה יותר קשוח". היום ה-7: "מתחילים לראות האור. סיכום שבוע שהתחיל בבידוד שגרתי ומסתיים עם משפחה שלמה שמתמודדת עם מגפה עולמית בתוך 120 מ"ר. מרגישים שהשיא של המחלה מאחורינו ועכשיו רק נותר להתחזק ולחכות שהאירוע יסתיים במהרה. ממתינים לתאריך השחרור של כל אחד מבני הבית ועדיין לא רואים את הסוף. שבת שלום ולכו להתחסן!".

עומר ינאי

יונתן ינאי בבדיקת קורונה

# # # 

הפרק החדש: רוחות של אופטימיות נשבו בימים האחרונים, והיום צפוי עומר, המאומת הראשון של המשפחה, לקבל הודעת שחרור. התרגשות בבית משפחת אורן-ינאי.
דנה, ראשית, איך אתם מרגישים?
"לא משהו, הילדים יותר טוב, הגדול עוד עם חום וכאבים. אנחנו פחות, מרגיש כמו תערובת של שפעת ודלקת ריאות".
יש חששות?
"צמודים לבדיקות חום וסטורציה על מנת להיות קשובים שלא תהיה התדרדרות ועל מנת שנטפל בזמן. אין ספק ששומעים על המקרים של זנים חדשים ולא מוכרים וזה קצת גורם לדריכות גבוהה. בימים הראשונים היינו כל הלילה בדריכות על הילדים שלא יעלו חום גבוה".

זה היכה אתכם בהפתעה?
"תפס אותנו ממש בהפתעה וחזק. המזל הוא שזאב ואני מחוסנים, אחרת אני מניחה שהמצב היה קשוח הרבה יותר. היינו במרחק קצר מהחיסון השלישי, מבאס שתפס אותנו שנייה לפני".
איך שורדים את המצב?
"הרבה מאוד בזכות הקהילה, החברים והמשפחה. דואגים לילדים למשחקים ויצירה והמקרר מפוצץ באין סוף משלוחים. מוקפים בהמון אהבה ותמיכה, ולצערי, גם בחברים שכבר עברו את הקורונה ועוזרים לנו מאוד עם המלצות וחיזוקים. זה, למזלנו ולצערנו, הבידוד הראשון שלנו שהלכנו איתו עד הסוף".
מתגעגעת למועצת העיר?
"לא ויתרתי על ישיבת המועצה האחרונה וצפיתי בזום. זה יותר מדי בדם שלי. תחושה שדברים קורים ואני לא שם כדי להשפיע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר