מיון מאיר, צילום דוברות מאיר

בן 50 מורדם ומונשם. חשד לממיס שומנים בכוס בה שתה בבית קפה

הגבר הגיע לבית החולים בהכרה אולם עם קשיים בבליעה, תחושת צריבה קשה, נפיחות בשפתיים והקאות. הצוות הרפואי איבחן כי מדובר בתגובה לחשיפה כימית ובחסימה בנתיב האוויר והוא הוכנס לחדר הניתוח

פורסם בתאריך: 4.4.22 14:18

עדכון אחרון: 5.4.22 14:47

גבר כבן 50 מורדם ומונשם לאחר שהובהל אתמול למיון מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ודיווח על מצוקה בבליעה וצריבה בפה לאחר שתיית משקה לא מזוהה בבית קפה. הגבר הגיע עם כוס השתייה למיון ונמסר לצוות כי ישנו חשד שהיה בכוס ממיס שומנים. בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים התגלה שמדובר בחומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן. מדובר בסניף של רשת ארומה ישראל ברעננה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרשלנות, עובד אחד נחקר ושוחרר בתנאים.

ד"ר קובי מצגר, רופא במלר"ד מרכז רפואי מאיר, אמר: "המטופל הגיע בהכרה אולם עם קשיים בבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לאזור החזה, נפיחות בשפתיים והקאות. מיד כשהבנו כי לא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית הזעקנו באופן מיידי צוות אף אוזן גרון. הצוות אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר והוא נלקח באופן מיידי לחדר ניתוח על ידי רופאים מרדימים לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".

ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, אמרה: "המטופל עדיין מורדם ומונשם אך הוא יציב ואנו עדיין בוחנים האם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה עליונות. במצבים בהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים העלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".

 

נוכח תקופה זו המאופיינת בניקיונות רבים טרם חג הפסח חוזר ד"ר מצגר ומדגיש: "מדובר בחומרי בסיס המכילים סודה קאוסטית ומוכרים לרובנו כממיסי שומנים למיניהם וטומנים בחובם סכנת חיים של ממש. באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במיכלים המיועדים למזון או למשקה ולהרחיקם באופן מוחלט מהישג ידם של ילדים. כמו כן, יש לזכור להימנע מערבוב חומרי ניקוי מסוגים שונים מחשש לתגובה כימית ביניהם ובפרט אקונומיקה וחומצה כלורית (מי אש). במצב בו חלילה ארעה בליעה של חומר ניקוי יש להרחיק את החומר הפוגע, להרחיק בגדים שזוהמו ממנו, לשתות מיד מים או חלב לדילול החומר בגוף – בתנאי שאין קושי בבליעה ואין הקאה. בכל מקרה ישנו הכרח של פינוי מיידי לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי".

תגובת ארומה ישראל: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".

היום (שלישי, 5.4) נמסר מרשת ארומה ישראל: "הנהלת הרשת בדקה את המקרה במלוא החומרה והרצינות ועודה מנתחת ולומדת את האירוע. בדיקתנו עד כה העלתה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי – מסיר שומנים שקוף, אשר אחד העובדים בסניף השתמש בה בטעות, להכנת משקה תה קר שהוגש ללקוח. בעקבות תחקיר האירוע חידדה הרשת את נהלי השימוש בחומרי ניקוי בכל סניפיה ובאופן מיידי נכנסו לשימוש שפריצרים חתומים, שרק בהם יותר השימוש במסירי שומנים. בנוסף, הרשת תעבה מיידית את מערך בטיחות המזון בסניפים וכן סניף רעננה – רננים יסגר היום בערב ל- 48 שעות לצורך הדרכות העובדים וחידוד נהלי בטיחות מזון. אנו נמצאים בקשר קבוע עם משפחת הלקוח ואנו מבקשים שוב להביע את התנצלותנו הכנה והעמוקה בפניו ובפני בני משפחתו על המקרה החמור ומאחלים להחלמתו המהירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר