צוות רב מקצועי במרפאת פרקינסון במאיר, צילום דוברות מאיר
צוות רב מקצועי במרפאת פרקינסון במאיר, צילום דוברות מאיר

"להקטין את הסיבוכים של המחלה". מרפאה חדשה במאיר תקל על חולי פרקינסון

המרפאה החדשה מרכזת את כל הטיפולים והבדיקות לחולי פרקינסון, במטרה לשפר את הטיפול בהם. "הצורך בבדיקה וההערכה על ידי מספר רב של אנשי צוות רפואי מקשה עליהם ובמיוחד בעבור אלו הסובלים מקושי בהתניידות, חלקם אינם מבצעים את כל הבדיקות", הסבירו במאיר

פורסם בתאריך: 10.3.23 06:55

חדשות מעודדות לחולי פרקינסון: נפתחה מרפאת הפרעות תנועה רב מקצועית במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית. מדובר במודל ייחודי בארץ. בכל ביקור יקבלו החולים מענה וטיפול על ידי צוות מקצועי רב תחומי שייראה את המטופל בביקור מרוכז, במקום מספר ביקורים לכל מומחה במועד שונה למען רפואה אישית ומדויקת.

מחלת הפרקינסון היא מחלה נוירולוגית ניוונית כרונית, הבאה לידי ביטוי במגוון סימפטומים הקשורים למערכת התנועה ולמערכות נוספות. הפרעות התנועה כוללות רעד, נוקשות, איטיות כללית והפרעת הליכה, וחוסר יציבות עד כדי נפילות. בנוסף, עלולה להיגרם פגיעה במערכות נוספות, המביאה לשינויים במצב הרוח, בעיקר לדיכאון ולחרדה, ירידה קוגניטיבית, הפרעות בדיבור ובבליעה, עצירות, חוסר שליטה על השתן והפרעה לאיכות השינה. לאור מגוון התסמינים הנרחב, חלק ניכר מן החולים זקוקים לטיפול של צוות רב מטפלים הכולל נוירולוג מומחה להפרעות תנועה, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק, קלינאית תקשורת, עובד סוציאלי ודיאטנית. טיפול על ידי צוות רב מטפלים מאפשר התייחסות מיטבית למכלול הבעיות הנגרמות עקב המחלה.

מאיר קסטנבאום, צילום חן גלילי

ד"ר מאיר קסטנבאום, צילום חן גלילי

הטיפול במחלה כולל אמצעים תרופתיים ולא תרופתיים שמשפרים את תסמיני המחלה ואת איכות חיי המטופל. "הצורך של המטופלים בבדיקה וההערכה על ידי מספר רב של אנשי צוות רפואי מקשה עליהם ובמיוחד בעבור אלו הסובלים מקושי בהתניידות", מסבירים ד"ר מאיר קסטנבאום, מנהל מרפאת הפרעות תנועה וד"ר נירית לב, מנהלת המחלקה הנוירולוגית במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית. "כתוצאה מכך הם אינם מבצעים את הבדיקות המומלצות והדבר פוגע ביעילות הטיפול. במסגרת מרפאת הפרעות תנועה במאיר אנו פותחים שירות חדש של טיפול מרוכז על ידי צוות רב מקצועי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


השירות כולל 8 מפגשים חד שבועיים בני כ-4.5 שעות לערך בהם המטופל ייבדק על ידי נוירולוג, ייפגש עם אחות המרפאה להפרעות תנועה, ובנוסף יעבור הערכה וטיפול על ידי פיזיותרפיסט, קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק על מנת להעריך ולטפל בהפרעה התנועתית, הקוגניטיבית, ובתפקודי הדיבור והבליעה. ד"ר קסטנבאום וד"ר לב מסבירים: "באמצעות הערכה וטיפול מתמשך ומקיף על ידי צוות רב מקצועי ניתן יהיה לשפר ולהתאים את הטיפול לצרכיו האישיים של המטופל בצורה טובה יותר מאשר הערכה שתתבצע בכל פעם בנפרד על ידי איש צוות רפואי אחר. כמו כן, המטופל יקבל כלים להתמודדות באמצעות תרגילים והמלצות להתאמת הבית לשלב המחלה. בנוסף קיים יתרון משמעותי של נוחות לחולה ובני משפחתו שידרשו להגיע לביקור אחד במרפאה במקום מספר ביקורים לבעלי המקצוע השונים במועדים שונים".

אבנר שבתאי, רכז בכיר בתחום הנוירולוגי במערך הפיזיותרפיה, מוסיף: "הטיפול הפיזיותרפי הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול ההוליסטי במחלת הפרקינסון ונועד לסייע בהתמודדות עם הליקויים התנועתיים של המחלה – איטיות, נוקשות וקיפאון בהליכה וכן בא לשפר את היכולת התפקודית היומיומית של המטופל".

השירות יינתן למטופלי כלל קופות החולים עם אבחנה של מחלת פרקינסון, לאחר שנבדקו פעם אחת לפחות במסגרת המרפאה להפרעות תנועה במאיר. מודל זה של טיפול באמצעות צוות רב מקצועי במסגרת ביקור מרוכז אינו קיים בארץ ומהווה חלק בלתי נפרד מחשיבה מתמדת במרכז הרפואי להעניק טיפול תוך התייחסות הוליסטית ואישית למגוון הבעיות הרפואיות של המטופל. שירות זה צפוי לסייע בהקטנת סיבוכים של המחלה כולל צמצום נפילות, שברים, אשפוזים, סיבוכים של הפרעות בבליעה, סיבוכים של ירידה קוגניטיבית ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר