אסתר רוט שחמורוב ובנה ירון. צילום: פרטי
אסתר רוט שחמורוב ובנה ירון. צילום: פרטי

אסתר רוט שחמורוב זקוקה להשתלת כליה. בנה ירון: "עזרו לנו להציל אותה"

האתלטית האגדית מתמודדת עם דחיית כליה שהושתלה בגופה לפני כ-14 שנה ומאושפזת בבית החולים בילינסון. בנה ירון בקריאה נרגשת: "אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי"

פורסם בתאריך: 11.5.23 08:20

"אמא שלי זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה. אנחנו מחפשים תורמים". כך פנה אתמול ירון רוט לציבור הרחב, כדי להציל את חייה של אמו, אסתר רוט שחמורוב, האתלטית האולימפית האגדית, הזקוקה להשתלת כליה.

ירון רוט (49) בנה הבכור של אסתר רוט שחמורוב ובעבר אלוף ישראל בסיוף ומדליסט ארד באליפות אירופה לנוער עד גיל 20, אמר: "אמי סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה. אנחנו במשפחה סובלים ממחלת כליות גנטית של כליות פוליציסטיות ולכן לצערנו אנחנו לא יכולים לתרום לה כליה. בשם משפחת רוט שחמורוב אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי אסתר רוט שחמורוב כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא".

אסתר רוט שחמורוב, בת ה-71, היא מהאתלטיות הטובות ביותר של ישראל בכל הזמנים, כלת פרס ישראל לספורט וחינוך וניצולת טבח מינכן באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. שחמורוב נבחרה מספר פעמים כספורטאית המצטיינת של ישראל וזכתה במדליות רבות בתחרויות מקומיות ובינלאומיות. באולימפיאדת מונטריאול בשנת 1976 היא סיימה במקום השישי בריצה 100 מטר משוכות ובכך הייתה לספורטאית הישראלית הראשונה שהשתתפה בגמר אולימפי. בתחרויות בינלאומיות היא זכתה בשמונה מדליות אישיות, 6 מדליות במשחקי אסיה, מתוכן 5 זהב ואחת כסף, ושתי מדליות זהב באליפות אסיה באתלטיקה, יותר מכל ספורטאי אחר בכל הזמנים. לאחר שפרשה שימשה כמורה לחינוך גופני.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


לפני מספר ימים אושפזה רוט שחמורוב בבית החולים בילינסון בפתח תקווה והיא מתמודדת עם דחיית הכליה שהושתלה בגופה לפני 14 שנים. רוט שחמורוב זקוקה להשתלה חוזרת. בית החולים מספק לה טיפול מאזן. מבילינסון נמסר: "רוט שחמורוב, שבגופה הושתלה כליה לפני 14 שנים, עברה סדרת בדיקות לאחריהן נמצא כי היא מתמודדת עם דחייה של כליה וכרגע היא מקבלת טיפול תרופתי מאזן". פרופסור רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה במערך לנפרולוגיה של בית חולים בילינסון, אמרה: "הגוף של אסתר דוחה את הכליה והיא כרגע מקבלת טיפול תרופתי לטיפול בדחייה".

את השתלת הכליה עברה רוט שחמורוב ב-2009 באזרבייג'ן עקב מחלה תורשתית ממנה סבלו גם אמה וסבתה. בריאיון שנתנה בזמנו אחרי ההשתלה סיפרה כי אמה וסבתה נזקקו לדיאליזה במשך 15 שנה והיא ראתה כיצד איכות החיים שלהן נפגעה. בעקבות זאת, היא החליטה שהיא חייבת להחליף כליה וטסה לאזרבייג'ן על מנת לעבור את הניתוח.

מי יכול לתרום? כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף שערך הבי.אמ.איי שלו נמוך מ- 29 ונשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סכרת הריונית.

התהליך ילווה על ידי עמותת מתנת חיים בראשותה של הרבנית רחל הבר, כלת פרס ישראל (2023) למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, שייסדה את העמותה ומעודדת עזרה לחולים הזקוקים לכליה על ידי תרומת כליה מאדם חי. בכל פנייה למשרדי העמותה חשוב לציין שהתרומה מיועדת לאסתר רוט שחמורוב.

לתרומות יש לפנות לירון רוט:

במייל [email protected]

או בוואטסאפ 0542468428

עמותת מתנת חיים 02-5000755
מייל [email protected]

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר