פיטר יעקב מלץ צילום לילך רז, ועבודתו של מלץ במרכז רפואי מאיר צילום אלעד שריג
פיטר יעקב מלץ צילום לילך רז, ועבודתו של מלץ במרכז רפואי מאיר צילום אלעד שריג

ארבע שנים אחרי שחיי בנו ניצלו: כך הודה פיטר יעקב מלץ לצוות המרכז הרפואי מאיר

"בגלל הטראומה מהשהות שם לא היו לי את כוחות הנפש לחזור לשם כדי להודות להם על הטיפול המסור בבני", מספר מלץ. ארבע שנים אחרי שבמאיר הצילו את חיי בנו, הוא הגיע להודות לצוות ולהעניק שי מיוחד

פורסם בתאריך: 11.8.23 07:58

הטיפול בבן והתודה לבית החולים: פיטר יעקב מלץ התלבט כיצד להודות לצוות מיון הילדים וטיפול נמרץ ילדים שהציל את חיי בנו ובחר להעניק למרכז רפואי מאיר תבליט ענק ממדים שיצר, בגודל של כחמישה מטרים על שלושה מטרים גובה, העשוי יציקות עיסת נייר ואקריליק. העבודה המרשימה הוצבה בכניסה למערך הילדים. העבודה הוצגה במוזיאון פתח תקווה לאמנות ולאחר סיומה הועברה כתרומה למרכז הרפואי.

לפני כארבע שנים, בחודש יולי 2019, סבל בנו בן ה-14 וחצי של פיטר מחום גבוה במשך כמה ימים. משמצבו המשיך להחמיר לקחו אותו הוריו למיון ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ולאחר בדיקות מהירות, התגלה כי הוא סובל ממחלה זיהומית שפגעה במערכות שונות בגופו וסיכנה את חייו.

פיטר יעקב מלץ, צילום לילך רז

פיטר יעקב מלץ, צילום לילך רז

פיטר שיחזר השבוע את ימי חוסר הוודאות: "כשהגענו לבית החולים רופאת הילדים זיהתה שהמצב חריג והפנתה אותו לטיפול נמרץ ילדים. כבר באותו ערב החלה אצלו קריסת מערכות ולא ידעו מה הסיבה. במהלך שבועיים היו מספר פעמים שהוא הוגדר בסכנת חיים. אחרי שלושה שבועות הצליחו לייצב את מצבו והוא הועבר למחלקת שיקום ילדים. לאחר חודש בבית החולים הוא שוחרר. מנהלת טיפול נמרץ ילדים, ד"ר דגנית אדם והצוות המסור והמקצועי במחלקה, טיפלו בבן שלנו במשך מספר שבועות באופן מעורר השראה ולשמחתנו, שקשה לתאר אותה במילים, כעבור מספר שבועות בין חיים למוות, הוא הבריא ויצאנו כמנצחים את שערי בית החולים".

ואיך הוא מרגיש כיום?

"היום הוא בן 18 וחצי ומתגייס בקרוב לצה"ל. בסך הכל הוא מרגיש בסדר גמור וזה מאחוריו".

מתי החלטת שאתה מעניק אחת מעבודותיך לבית החולים כהוקרה על הטיפול בבנך?

"מערכת יחסים מול בית חולים זה דבר מורכב. בגלל הטראומה מהשהות שם לא היו לי את כוחות הנפש לחזור לשם כדי להודות להם על הטיפול המסור בבני. בשנה שעברה שני הוריי אושפזו שם וזה הצריך אותי לחזור ולהתמודד עם טראומת העבר. במקביל העליתי תערוכה במוזיאון פתח תקוה והחלטתי שאת עבודת התבליט המיוחדת הזאת אני אתרום למאיר. זאת הייתה מבחינתי סוג של סגירת מעגל".

יש תחושת סיפוק מהמקום בו הוצבה העבודה שלך?

"בהחלט. היה לי חשוב שהעבודה תוצב בכניסה למערך הילדים ולדעת שיש ילדים והורים שעוברים ליד העבודה עוצרים ומתעניינים. זה מסדרון חשוף וטוב שיש בו קצת עניין שישבור את שגרת בית החולים".

עבודתו של פיטר יעקב מלץ, במרכז רפואי מאיר, צילום פיטר יעקב מלץ

עבודתו של פיטר יעקב מלץ, במרכז רפואי מאיר, צילום אלעד שריג

ספר לנו קצת על היצירה.

"שמה של היצירה הוא: מה לראות"/ " "What to watch. השם נלקח מהשאלה המופנית לגוגל הנענית בהמלצות לתוכניות טלוויזיה. השאלה הניעה אותי לתהות על עצם המבט. התבליט עשוי יציקות עיסת נייר עשויות מרישומי טבע דומם של תלמידיי בתיכון תלמה ילין שנזרקו והשימוש החוזר בהן פועל כמשמר אנרגיה יצירתית. התבליט מורכב מחלקים פיסוליים שהועתקו ממחסן הטבע הדומם של המגמה לאמנות חזותית ואחת ההשראות לתבליט היה דווקא המורה שלי, פסח סלבוסקי שהלך לעולמו ב-2019. בילינו במחלקת טיפול נמרץ ילדים במאיר כמעט חודש ימים בהם ראינו אנשים מדהימים נלחמים על הדבר היקר לנו מכל. להגיע היום לביה"ח ולראות את העבודה מתנוססת בכניסה למערך הילדים המדהים הזה זו גאווה גדולה וממלא את הלב".

ד"ר דגנית אדם-כהן, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, אמרה השבוע: "התרגשנו מאוד מהמחווה המרשימה שמשפחת מלץ העניקה לנו. ההודיה של המשפחות תמיד מרגשת אותנו ונותנת לנו כוח להמשיך להילחם עבור כל ילד וילדה על מנת שיחזרו לחייהם, למשפחותיהם וימשיכו ולעיתים אף יתחילו לחיות חיים מלאים ומאושרים. הם פאר היצירה האמיתית מבחינתנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר