ד"ר אורי דרוקר והעקיצה ברגלה של אילנה רביץ, צילומים מכבי
ד"ר אורי דרוקר והעקיצה ברגלה של אילנה רביץ, צילומים מכבי

הטיול לצ'כיה הטיול הסתיים בעקיצה מסוכנת

אילנה רביץ מהרצליה נוהגת מדי שנה לצאת עם בעלה לנופש בבית הבראה שנמצא בלב יערות ושטחים פתוחים בצ'כיה, אלא שהפעם הנופש השתבש. כשיצאה לטייל ביער, היא חשה שנעקצה, אך סברה שמדובר ביתוש. רק כשהגיעה לארץ התבררה חומרת העקיצה

פורסם בתאריך: 11.9.23 10:59

לא כך חשבה אילנה רביץ' (68) מהרצליה, שיסתיים הנופש, שאליו יצאה עם בעלה, בבית הבראה שנמצא בלב יערות ושטחים פתוחים בצ'כיה. אלא שלמציאות יש תוכניות אחרות.

המקום אינו חדש עבור בני הזוג, כפי שמספרת אילנה: "אנחנו נוסעים לשם מדי שנה. מדובר בבית ההבראה סמוך למעיינות, שיש בהם מים שטובים למערכת העיכול ולגוף. יום אחד יצאנו לטיול באזור בית ההבראה. במהלך הטיול החלטנו להיכנס ליער, כי ראיתי שם שיחים של פטל. רציתי לקטוף ולטעום מהפרי של השיח. בזמן הקטיף, חשתי שמשהו עקץ אותי, ומכיוון שהיו שם הרבה יתושים חשבתי שמדובר בעקיצת יתוש או בדקירה של סרפד. בתוך דקות חשתי צריבה באזור הרגל, אבל לא חשבתי שמדובר במשהו רציני".

ככל שנקפו השעות, אזור העקיצה הפך לאדום ומגרד. כשרביץ חזרה לישראל הבחינה בכתם גדול בצבע כתום זוהר מתחת לברך. "מעולם לא ראיתי צבע כזה", היא משחזרת, "הכתם הפך בתוך יומיים לטבעת ענקית על העור בצבע אדום ובפנים היה כתם בהיר. הבנתי שאני חייבת לגשת לרופא שיבדוק את זה".

רביץ הגיעה למוקד לרפואה דחופה של מכבי שירותי בריאות ברמת השרון, והוא מספרת: "זה היה ביום שישי בבוקר. נכנסתי לחדר של הרופא, ד"ר אודי דרוקר. הוא בדק אותי בתשומת לב רבה, נכנס לגוגל והראה לי תמונות של נגעים דומים לנגע שהיה לי על הרגל. אבחנתו הייתה כי מדובר בעקיצה של קרצייה ולא של יתוש. ברגע שהוא הבין שמדובר בעקיצה של קרצייה, הטיפול הנדרש היה שונה לגמרי".

 

 

ד"ר דרוקר, מומחה ברפואת משפחה ורפואה דחופה במכבי, מסביר: "אילנה הגיעה אליי עם עקיצה בצבע ובצורה חריגים. די מהר הבנתי שלא מדובר בעקיצה תמימה של יתוש. אחרי שבחנתי את הצלקת הבנתי שמדובר בעקיצה של קרצייה, שעלולה להיות זיהומית, ובמקרים מסוימים אף לגרום לסיבוכים לבביים, בצקת ריאות ובעיות נשימה. הפניתי את אילנה לביצוע דגימת דם על מנת לברר באיזה סוג של מחלה מדובר, חיידקית או נגיפית. בנוסף הפניתי אותה לבדיקת אק"ג, כדי לוודא שאין פגיעה לבבית. לאחר התייעצות עם זיהומולוג נתתי לה טיפול באנטיביוטיקה ועקבתי אחר תוצאות בדיקות המעבדה".

רביץ הודתה לרופא שאבחן במדויק את המצב והעניק לה טיפול שמנע סיבוכים שיכלו לגרום נזק בלתי הפיך. "מעולם לא ראיתי רופא שכל כך אכפת לו. הוא התקשר לזיהומולוג מומחה, כדי שימליץ על האנטיביוטיקה המתאימה ביותר במקרה שלי. יש לי מזל גדול שהגעתי לד"ר דרוקר שטיפל בי במקצועיות ובאכפתיות. אחרי כמה ימים הוא התקשר כדי לבדוק איך אני מרגישה, היחס שלו היה מאוד חם ומסור".

ד"ר דרוקר מוסיף: "קיימת תפיסה שגויה, לפיה בטיולים ליבשת אירופה אין סכנת הידבקות במחלות זיהומיות כמו בעולם השלישי, אך ישנן מחלות באזורים שונים במדינות העולם המערבי, שיכולות להיות מועברות על ידי נשיכת קרצייה, למשל. לכן חשוב, במיוחד באזורי טבע פתוח כגון יערות, להקפיד ללבוש מכנסיים ארוכים, נעליים גבוהות ולמרוח על הגוף החשוף חומר הדוחה יתושים. אם נעקצים, כדאי לפנות להערכה רפואית. כמו כן, יש לברר אצל הרופא המטפל באילו חיסונים מומלץ להתחסן לפני הנסיעה לאזורים שונים בעולם. ישנם חיסונים שמגינים ממחלות המועברות על ידי קרצייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר