הדר ויגוצקי בלוינשטיין עם ד"ר אמיר חיים ועם מנהלת הסיעוד אורלי ינון, צילום דוברות לוינשטיין
הדר ויגוצקי בלוינשטיין עם ד"ר אמיר חיים ועם מנהלת הסיעוד אורלי ינון, צילום דוברות לוינשטיין

מרגש: סרן הדר ויגוצקי, ראשון הפצועים מהמלחמה שעבר שיקום בלוינשטיין, השתחרר

במהלך פעילות בעזה החל ירי פצמ"רים לעבר הכוח בו היה הדר, ובמקביל רחפן הפיל חימוש. הדר הזהיר את המפקד שלו ונפצע קשה. "הוא הגיע ללוינשטיין כשבקושי הלך ויצא מהשיקום ללא קביים"

פורסם בתאריך: 1.1.24 08:51

לאחר שישה שבועות של שיקום, קצין המילואים השתחרר לביתו: סרן הדר ויגוצקי, קצין לוחם במילואים בחטיבת גבעתי, סיים בשבוע שעבר את תקופת השיקום במרכז הרפואי לוינשטיין ברעננה.

הדר (26) נפצע ברצועת עזה באורח קשה בצוואר וברגל, עבר טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי והתאמן בחדר כושר. הוא ראשון המשתחררים מקרב פצועי מלחמת "חרבות ברזל" שאושפזו במחלקה לשיקום אורטופדי בלוינשטיין. הדר נפרד בהתרגשות גדולה מהצוות שליווה אותו ומחבריו בתקופת השיקום, בלוינשטיין איחלו לו חזרה מהירה לשגרה.

הדר ויגוצקי בזמן השרות בצה"ל ובשיקום בלוינשטיין, באדיבות דוברות לוינשטיין

הדר ויגוצקי בזמן השרות בצה"ל ובשיקום בלוינשטיין, באדיבות דוברות לוינשטיין

בשבת השחורה החליט סרן הדר, קצין לוחם במילואים בחטיבת גבעתי, לצאת להילחם בדרום עוד לפני שגויס בצו 8. לפני התמרון הקרקעי הדר תרגל ואימן כוחות לחילוץ ופינוי תחת אש. הוא היה בתוך עזה כ-14 יום כלוחם בכוח חילוץ ופינוי של הכוחות הסדירים של סיירת גבעתי. הוא הוקפץ ממשימה למשימה, כמו חילוץ חיילים מטנקים ונמרים תחת אש.

במהלך סריקה שגרתית החלו ירי פצמ"רים לעבר הכוח בו היה הדר, במקביל הגיע רחפן שהפיל חימוש על הדר והמפקד שלו. להדר הייתה שניה אחת להבין שהם הולכים להיפגע, הוא הספיק להזהיר את המפקד שלו וברגע שסיים את המשפט, הם חטפו פגיעה. הדר נפצע באורח קשה בצוואר וברגל, שם על עצמו חוסם עורקים וזחל לעבר מפקדו כדי לטפל בו. כוח הפינוי שהדר תרגל בימים שלפני התמרון, הוא הכוח שפינה אותו לבית החולים.

אורלי ינון, מנהלת הסיעוד במחלקה לשיקום אורטופדי בלוינשטיין, סיפרה על הליך השיקום של הדר: "הדר הגיע אלינו ב-14 בנובמבר מבית החולים לתקופת השיקום ועבר שיקום שנמשך 6 שבועות וכלל את כל המעטפת השיקום שאנו מעניקים. הוא הגיע אלינו כשבקושי הלך ויצא מהשיקום ללא קביים".

 

אורלי מספרת על אופי השיקום של פצועי המלחמה: "אין ספק שמאז תחילת המלחמה המחלקה שלנו עוסקת בעיקר עם פצועי המלחמה. קיבלנו למחלקה לשיקום אורטופדי חיילים ואזרחים עם הרבה פגיעות אורטופדיות, בעיקר בגפיים ורסיסים בצוואר ובבטן. יש אצלנו 56 מטופלים, כאשר 30 מהם הם נפגעי המלחמה, כולל אזרחים שנפגעו מפגיעות טילים".

אורלי, יש שוני בהליך השיקום?

"הטיפול במטופלים הוא זהה, אבל האפיון שונה. בדרך כלל מגיעים אלינו אנשים שעברו קטיעות על רקע סוכרת ומחלת רקע, החלפת מפרקים או תאונות דרכים והיום יש יותר צעירים נפגעי המלחמה. חשוב לי לציין שהם מאוד חדורי מוטיבציה לשיקום, כך שהם אפילו מבקשים מאיתנו להקדים את תחילת פעילות הבוקר בחדר הכושר".

ספרי לנו על ההיבט הנפשי בהליך השיקום.

"יש בהחלט היבט נפשי בחיילים שחוו טראומה מהמלחמה. הצוותים הפסיכולוגים תוגברו כך שיש לנו צוות כפול מאשר בימי שגרה. הם כל הזמן מקבלים הודעות על חברים שנהרגים ולכן הצד הנפשי מאוד משמעותי. יש לנו מטופל שקיבל הודעה שהמפקד שלו נהרג והוא היה צריך לנסוע להלוויה ולחזור אחרי שבת ולא רצה לחזור כי הודיעו לו שגם שני חברי ילדות שלו נהרגו. הכנסתי לו מיד שני בחורים מצחיקים לחדר והם הרימו אותו והוא השתנה לנו מול העיניים גם בטיפול. יש קבוצות טיפול, יש טיפול קבוצתי ופרטני באמצעות עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים. האחיות הן הכי קרובות למטופל בניהול סדר יום וברגע שמזהים שצריך יותר טיפול נפשי אז מזמינים את הפסיכולוג או הפסיכיאטר לפי הצורך. הם מרימים אחד את השני לאורך הטיפול וזה קשר שנמשך לשנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר