גרגיר פופקורן בכניסה לריאה הימנית של הפעוטה, צילום דוברות מאיר מקבוצת כללית
גרגיר פופקורן בכניסה לריאה הימנית של הפעוטה, צילום דוברות מאיר מקבוצת כללית

גרגיר פופקורן חסם את הריאה, בת שנה וחצי הוכנסה מיד לחדר החייאה במאיר | צפו בתיעוד

במאכלים כמו פופקורן ובעיקר פיצוחים יש סכנות רבות עבור ילדים עד גיל 5, מחסימת ריאות, דלקות קשות, ועד חנק. את העובדה הזו חוו על בשרם זוג מהשרון ובתם הפעוטה, שגרגיר פופקורן הגיע אל ריאותיה

פורסם בתאריך: 30.1.24 08:04

בת שנה וחצי מאזור השרון הגיעה למרכז רפואי מאיר עם מצוקה נשימתית ניכרת לאחר שנחנקה מגרעינים של פופקורן. ההורים סיפרו כי בעת שהפעוטה אכלה בבית פופקורן, היא נחנקה מגרעין, הפסיקה לנשום ואף הכחילה. בהמשך, תוך כדי שיעול, יצא גרעין מגרונה אך מכיוון שהמשיכה להשתעל ללא הפסקה הם הגיעו למיון הילדים באופן בהול.

ד"ר אמיר מנדלסון, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, מספר: "הוריה של הפעוטה הביאו את הילדה למיון הילדים במרכז רפואי מאיר כשהיא סובלת ממצוקה נשימתית ומשיעול בלתי פוסק. בבדיקת דרכי הנשימה נשמע כי ישנה ירידה בכניסת האוויר לאחת הריאות והיא הוכנסה מיידית לחדר החייאה. לאור חשש לתזוזה של הגוף הזר העלולה לגרום לחסימה מוחלטת של דרכי האוויר, הגיע מיידית גם רופא אף אוזן גרון, ד"ר אורי נוימן, והיא הובהלה מידית לחדר הניתוח לצורך הוצאת הגוף הזר".

ד"ר גיל צויזנר, מומחה אף אוזן גרון במרכז רפואי מאיר: "בבדיקה שנעשתה לפעוטה נמצא כי בנוסף לשיעול, היא סובלת מניפוח יתר בריאה הימנית ובירידה בכניסת האוויר לריאה זו. בחדר הניתוח ביצענו הליך ברונכוסקופיה יחד עם ד"ר דפנה גרשנבל מילק, מומחית אף אוזן גרון, ד"ר אורי נוימן מתמחה א.א.ג וד"ר ברנרדו גולדשטיין, ד"ר טניה גרומברג וד"ר אלכסיי לברוב, מומחים בהרדמה. ההליך נעשה עם ברונכוסקופ קשיח באמצעותו נמצא גרגיר פופקורן גדול אשר חסם את הכניסה לריאה הימנית ושלוש חתיכות נוספות. לאחר מכן נעשתה בדיקה עם ברונכוסקופ גמיש על מנת לוודא שלא נותרו חתיכות נוספות בריאותיה".

מסתבר ששאיפת גוף זר לריאות אינה אירוע נדיר אצל ילדים. "בכל שנה מגיעים למרכז רפואי מאיר ילדים, בעיקר מגיל שנה ועד שלוש לאחר שאיפת גוף זר לריאות", מציינים ד"ר צויזנר וד"ר מנדלסון. "רבים מהגופים הנשאפים הם מאכלים כמו פופקורן ובעיקר פיצוחים. תינוקות ופעוטות אינם לועסים היטב את המזון. בנוסף, משום שקנה הנשימה של תינוקות ופעוטות צר, כאשר חפץ קטן או מזון נשאף הוא עלול לחסום את כניסת האוויר אל קנה הנשימה ולגרום לחנק. לעיתים המזון עלול להישאף ולהיכנס לתוך הריאות ולגרום לחסימת דרכי האוויר ואף לדלקות ריאות קשות. לכן מומלץ להרחיק מילדים מתחת לגיל 5 פיצוחים, פופקורן, ואגוזים, בנוסף לחפצים קטנים ובעיקר מגנטים וסוללות כפתור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר