מיון ילדים מאיר צילום דוברות מאיר
מיון ילדים מאיר צילום דוברות מאיר

"גל השפעת מתחזק": בת חמש מאושפזת בטיפול נמרץ במאיר במצב קשה

בטיפול נמרץ במאיר מאושפזת גם בת 17 בעקבות סיבוכים שנגרמו משפעת. ד"ר דגנית אדם: אנו עדים למקרים קשים, שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים. המופעים של השפעת יכולים להיות מאוד מגוונים"

פורסם בתאריך: 14.2.24 07:57

מאז השבת האחרונה, מאושפזות ביחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר בת 5 ובת 17 בעקבות סיבוכי שפעת. ד"ר דגנית אדם, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, מספרת: "במהלך השבת הובהלו ליחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר שתי בנות: בת 5 שהגיעה עקב דלקת ריאות על רקע שפעת. הילדה במצב קשה אך יציב וכעת נמצאת עם תמיכה נשימתית גבוהה. בנוסף הגיעה נערה בת 17 עם זיהום והגדלת בלוטות הרוק והלימפה הצוואריות באופן קיצוני, גם הן עקב מחלת השפעת".

ד"ר אדם מציינת עוד: "גם השנה, כמו בחורפים הקודמים, אנו עדים למקרים קשים של סיבוכי שפעת, שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה. חשוב להבין כי המופעים של השפעת יכולים להיות מאוד מגוונים. לא תמיד מדובר רק במחלה נשימתית אלא ישנם גם מופעים אחרים כגון חולשה כללית משמעותית, שלשולים והקאות, דלקת בשריר הלב ועוד. במקרים של סימפטומים חריגים יש להתייחס אליהם ברצינות ולהגיע לבדיקת רופא".

ד"ר רחל שצמן, זיהומולוגית ילדים במרכז רפואי מאיר: "בשבועות האחרונים אנו רואים כי גל השפעת מתחזק וישנה עלייה במספר מקרי השפעת הן במבוגרים והן בילדים. מכיוון שגל השפעת החל יחסית מאוחר והוא נמצא בעלייה, מומלץ להתחסן כנגד השפעת על מנת למנוע סיבוכים של המחלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר