גזירת הסרט במיון החדש במאיר: מימין יוחנן לוקר, אלי כהן, עפרה מקסימוב, ד"ר ירון מושקט, וד"ר יוסף רודריג צלם: דימה ירושצקי (D.V.A. הפקות צילום)
גזירת הסרט במיון החדש במאיר: מימין יוחנן לוקר, אלי כהן, עפרה מקסימוב, ד"ר ירון מושקט, וד"ר יוסף רודריג צלם: דימה ירושצקי (D.V.A. הפקות צילום)

חדרים אישיים, מבנה חדשני וממוגן: נחנך המיון החדש של מרכז רפואי מאיר

מדובר בבשורה חשובה לתושבי השרון. ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר: "אנחנו מגשימים חלום אותו התחלנו לחלום לפני יותר מעשור. המחלקה לרפואה דחופה היא מהחשובות ביותר"

פורסם בתאריך: 29.5.24 08:23

בטקס חגיגי שנערך ביום שני השבוע, נחנכה המחלקה החדשה לרפואה דחופה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית בברכת נשיא המדינה, מר יצחק (בוז'י) הרצוג ובנוכחות יו"ר דירקטוריון כללית האלוף במיל' יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית אלי כהן, סגל מרכז רפואי מאיר בראשותו של ד"ר ירון מושקט מנהל מרכז רפואי מאיר, חברי הנהלת כללית, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, תורמים ואורחים מכובדים נוספים. בחלק האומנותי הופיע בפני המוזמנים הזמר דני רובס.

מדובר בבשורה חשובה לתושבי השרון, בייחוד בימים אלו: בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים בבניית משכן חדש למחלקה לרפואה דחופה של מרכז רפואי מאיר במבנה חדשני, מתקדם וממוגן אשר יאפשר לצוותי בית החולים להיות ערוכים לקליטת נפגעים רבים ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר לתושבי השרון.

את האירוע פתח ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר, שאמר: "היום אנחנו מגשימים חלום אותו התחלנו לחלום לפני יותר מעשור – הקמת מחלקה לרפואה דחופה שתהיה הגדולה, הטובה, המתקדמת, האיכותית, השירותית והיפה ביותר במדינת ישראל. המחלקה לרפואה דחופה, היא מהמחלקות החשובות ביותר בבית החולים. זו המחלקה הראשונה שפוגשת את המטופל בשעותיו הקשות ביותר ומעניקה לו את הטיפול הראשוני הגורלי והחשוב. תודה לצוות שעושה לילות כימים, שעד כה עבד בתנאים שאינם הולמים את היקף הפעילות גם תחת אזעקות וללא מיגון, צוות אשר במקביל לעבודה השוטפת כבר מתאמן שבועות רבים לקראת המעבר למתקן החדש והמדהים שהוקם. אין לי ספק שבתוך המתחם החדש עם הצוות הנפלא הזה, תהא זו המחלקה לרפואה דחופה הטובה ביותר שיש".

הכניסה למיון החדש של מאיר קרדיט צלם: דימה ירושצקי ( D.V.A. הפקות צילום)

הכניסה למיון החדש של מאיר קרדיט צלם: דימה ירושצקי ( D.V.A. הפקות צילום)

העיצוב האדריכלי המרשים של הבניין החדש תוכנן על מנת להעניק סביבת טיפול נעימה ומרווחת למטופלים ולתת מענה איכותי לצרכיהם. המבנה משתרע על כ-6000 מ"ר, עם חדרים אישיים למטופלים, מערכות ותשתיות מתקדמות, חדרי טראומה מרווחים המצוידים במיטב הטכנולוגיה, מתחמי קבלה והמתנה שנועדו להעניק את מירב הפרטיות והנוחות למטופלים ולמשפחותיהם, 3 אגפי שוכבים ואגף מהלכים גדול. לצד כל אלו, יכיל בתוכו המיון החדש גם יחידת דימות משלו ובה מכשיר CT מתקדם, מכשירי רנטגן וחדר בדיקות US, אשר יקצרו משמעותית את זמן האבחנה לפצועים בעבורם הזמן הוא קריטי. על פי התוכניות, בעתיד תבנה קומת חדרי ניתוח ממוגנת ותת קרקעית, מתחת למלר"ד אשר תאפשר המשך פעילות כירורגית גם במצבי חירום.

מנכ"ל כללית, אלי כהן, פתח את דבריו בכך שיומו התחיל והסתיים בסימן מרכז רפואי מאיר, בתחילה עם השקת שלוחת מיון ילדים מאיר קידס – מרפאת מומחי מלר"ד ילדים של מאיר בהרצליה, ובסופו באירוע פתיחת המחלקה החדשה במרכז הרפואי. "אני נרגש להיות פה היום. המספר הזה מפתיע בכל פעם מחדש: המחלקה לרפואה דחופה מטפלת ב-140 אלף פניות בשנה, המיון הרביעי בגודלו בישראל, וישנם ימים בהם הוא המיון השני בהיקף פעילותו. רק לאחרונה קיבל מרכז רפואי מאיר הכרה כמרכז טראומה אזורי, לאחר שעבר בהצלחה ביקורת מדוקדקת של משרד הבריאות". עוד ציין מנכ"ל כללית כי מדובר בהשקעה הטובה ביותר של כללית בשנים האחרונות למען תושבי השרון והסביבה והודה לכל המעורבים בפרויקט המרשים.

רפי סער וד"ר ירון מושקט בחנוכת המיון החדש. צילום: דימה ירושצקי( D.V.A. הפקות צילום)

רפי סער וד"ר ירון מושקט בחנוכת המיון החדש. צילום: דימה ירושצקי( D.V.A. הפקות צילום)

אחת מגולות הכותרת במיון החדש היא הטכנולוגיות ומערכות המחשוב החדשניות אשר פותחו עבור הצוות והמטופלים. על מנת לאפשר למטופלים להיות מעודכנים בכל שלבי הטיפול בהם, הוצבו בסמוך למיטות המטופלים מסכים אישיים המעדכנים אותם און ליין על הצוות המטפל בהם, התחנות הצפויות להם במהלך השהייה במיון, השלב בו הם נמצאים ולמה הם ממתינים. בנוסף, פותחה עבור הצוות מערכת שליטה ובקרה ייחודית המהווה מהפכה בעולם הרפואה הדחופה ומאפשרת ניהול יעיל המבוסס על תמונת מצב רציפה בזמן אמת. באמצעות השימוש במערכת ניתן לנתב מטופלים במהירות ובקלות לעמדות פנויות, לקרא בעת הצורך לצוותים השונים בצורה יעילה (כגון: לקיחת דמים, שינוע מטופלים, יעוץ רפואי, ביצוע א.ק.ג ועוד). הקריאה מגיעה באופן אוטומטי מהמערכת לאפליקציה המצויה אצל איש המקצוע ולאחר ביצוע הפעולה הסטטוס מתעדכן בתיק הרפואי ובמערכת השליטה והבקרה בהתאם. המערכת מאפשרת צמצום ופישוט של תהליכי העבודה ובכך מסייעת לשיפור התפעול במלר"ד ומכאן גם באיכות הטיפול ובחוויית המטופל.

יו"ר דירקטוריון כללית, האלוף במיל', יוחנן לוקר: "אני רוצה להודות לעובדי המרכז הרפואי המצוין הזה, שכשמו הוא מאיר באור את האזור והינו אחד מבתי החולים המעולים של כללית, ומהווה עמוד תווך בטיפול בכל תושבי השרון והסביבה. מזה ארבע שנים אני פוקד את אתר המחלקה החדשה ורואה כיצד הוא מתקדם, ובאמת הלב מתרחב בהערכה עצומה. המלר"ד החדש ממוגן, ויכול להיות שבזמנים רגילים לא היינו מציינים זאת אבל אתמול היו אזעקות, והמציאות היא מציאות של מלחמה. בסוף בתוך המסע הזה שכולל טכנולוגיות, ציוד, רכש ועוד, לדבר אחד אנחנו לא צריכים לדאוג –לאיכות המדהימה של האנשים בכללית, אלה שעושים את העבודה, ויאיישו את המלרד החדש בקרוב".

ספי מנדלוביץ', המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס למלר"ד החדש וציין כי מדובר ביצירת מופת הבנויה על פי תפיסת הפעלה מדויקת המביאה לידי ביטוי את ההבנה כיצד מחלקה לרפואה דחופה פועלת. "מלר"ד מאיר הוא מלר"ד מעולה וניתן לראות זאת גם במענה להיקף הפעילות המרשים שלו וגם במדדי האיכות". עוד התייחס בדבריו לסקטור הרפואי בעולם הרפואה הדחופה בישראל וציין כי זוהי חובה להמשיך ולבצע התאמות ולהטמיע שינויים על מנת לתת מענה ראוי לגידול האוכלוסייה בישראל.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער הודה בדבריו לצוות מרכז רפואי מאיר בשם כל תושבי כפר סבא ואזור השרון. סער: "אנחנו נמצאים במלחמה ושיתוף הפעולה ההדוק והמצוין בינינו בא לידי ביטוי גם ברגעי משבר אחרים, במיוחד בתקופת הקורונה. בסופו של יום מי שניהל את האירוע של הקורונה היה המערכות האזרחיות, קופות חולים, הרשויות המקומיות וכמובן הכוחות הנוספים. וכעת יש מלחמה ושיתוף הפעולה בין בית החולים מאיר ועיריית כפר סבא הוא מאוד חשוב לביטחון הציבורי ולביטחון האזורי ועל כך מגיע לכם כל הכבוד".

עוד אמר סער בנוגע לפתיחת המלר"ד: "עשינו עוד צעד ענק בנושא הרפואה הדחופה בכפר סבא ועבור אזור השרון כולו. ההכרה במיון כמרכז טראומה אזורי חשובה מאוד לבריאות ואיכות החיים של כל תושבי כפר סבא והסביבה, ותביא תקציבים נוספים ויכולות חדשות למרכז הטראומה. בית החולים מאיר הוא מהמובילים בישראל, והרביעי בארץ בהיקפי הפעילות ברפואה הדחופה, אנו גאים בצוותים הרפואיים והנהלת בית החולים על קידום בית החולים להיות מוביל בישראל ומודים להם על השירות המקצועי שהם מעניקים לתושבינו".

את הטקס חתמו בדבריהם מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי מאיר, ד"ר יוסף רודריג והאחות הראשית במחלקה, עפרה מקסימוב, אשר שיתפו את האורחים בעשייתם המסורה והמקצועית סביב השעון של הסגל אשר הם עומדים בראשו, והודו להם ולשותפיהם לדרך בהתרגשות גדולה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר