בנימין נתניהו צילום מגד גוזני
בנימין נתניהו צילום מגד גוזני

"התקשורת אוהבת סקופים ואינה עושה הנחות לימין או לשמאל"

1000, 2000, 3000, 4000 ואיבדנו את הספירה... האם אחרי כל הפרשות והחקירות אתם עדיין מאמינים לתקשורת? הפרלמנט של הרצליה פותח תיק לתקשורת

פורסם בתאריך: 24.3.18 20:41

תומר שילה

תומר שילה

תומר שילה

ראש הממשלה ומקורביו העלו כנגד החקירות המתנהלות טענות קונספרציה ולפיה התקשורת השמאלנית מובילה את המשטרה לחקירות וזאת לצורך הפלת ממשלת הימין. תיאוריות קונספירציה מעצם טיבן נשענות על אמונות ולא בהכרח על עובדות וכך אנשים נוטים לקבלן ללא קשר לעובדות ולמציאות. כך לדוגמא, דווקא ערוץ 10 ״האולטרה שמאלני״ הוא זה שחשף את פרשת השופטת שהתכתבה עם התובע מפרשת בזק. והרי חשיפה זו שרתה דווקא את נתניהו ומקורביו שטענו כנגד טוהר ההליך. לדעתי נראה שהתקשורת היא ליברלית ואוהבת סקופים ואינה עושה הנחות לא לימין ולא לשמאל ותמיד חושפת את ערוותו של השלטון (שבעשרים השנים האחרונות מובל ע״י נתניהו), ללא קשר לדעות של אנשיה.

תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה.

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

טלי למדן. צילום פרטי

כל פרשיות נתניהו האחרונות סובבות סביב יחסי ראש הממשלה והתקשורת. תיק 1000 עוסק ביחסיו עם ארנון מילצ'ן מבעלי ערוץ 10. תיק 2000 עוסק ביחסיו מול ידיעות אחרונות נוני מוזס. וכעת תיק  4000 בפרשת בזק ו"וואלה" שחזר אל מרכז הבמה בשל שורת המעצרים. נתניהו רודף אחרי התקשורת מצד אחד, אובססיבי לכל מילה שנכתבת עליו, מצייץ ומגיב בכל הזדמנות, אך מצד שני מבטל אותה ומזלזל בה. 50% מהציבור מאמינים כי ביבי נרדף ע"י התקשורת והאחרים מאמינים כי התקשורת ממלאת את תפקידה היטב ככלב השמירה של הדמוקרטיה ולכן תפקידה לבקר ולחשוף שחיתויות ומחדלים של הממשל, אנשי ציבור וארגונים שונים. ביבי מצידו נהנה כשמסקרים עצרות תמיכה בו ונאומים גדולים והתקשורת משחקת לידיו כשהיא מסקרת זאת בשידור חי- כולם נהנים וכולם מפסידים. יש ניחוח של הגזמה בהתקפות האישיות על משפחתו של נתניהו ולעיתים זה מביך כקורא להיחשף לידיעות השליליות והפוגעניות הללו. יחד עם זאת, תפקידה של התקשורת בתיקים רבים כגון אלו לחשוף ולעדכן את הציבור. אני חושבת שיהיה נפלא להמשיך לעדכן אבל גם קצת למתן.

טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר

אלי חיו-חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אף על פי שלאמצעי התקשורת עשויה להיות חשיבות בקביעת סדר היום הציבורי ועיצוב דעת הקהל, כיום בעידן הרשתות החברתיות ושיתוף המידע עומדות בפני הציבור שלל פלטפורמות לגיבוש עמדה ודעה בעניין הפרשנות האחרונות. אנו רואים שעל כל כתבה/ ידיעה/ מאמר שמתפרסמים ישנו שיח ציבורי ברשתות החברתיות וניתן לראות שראש הממשלה מגיב במהירות ונותן את דבריו. אני סבור שלכל אדם יש את הדעות האישיות שלו ומידת העניין האישית שלו בנוגע לעניינים פוליטיים ופרשיות ראש הממשלה והוא יכול לשפוט ולהחליט כראות עיניו גם ללא תיווך של אמצעי התקשורת את דעתו בנושא. הרשתות החברתיות מאפשרות לנו כציבור אפשרות להיות ביקורתיים יותר, להיחשף למידע רב ולפלורליזם של דעות מתוכם כל אחד בוחר את האמת שלה הוא מאמין.

אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר