משאית פינוי אשפה. צילום עזרא לוי
משאית פינוי אשפה. צילום עזרא לוי

"גם אם ב-99% מהעיר נקי, עבור מי שנתקל בלכלוך ה-1% הוא ה-100%"

אחרי הניקיונות לפסח הגיע הזמן להסתכל מסביב ולבדוק מה קורה בעיר. האם הרצליה נקייה? הפרלמנט עם מגב ומטאטא

פורסם בתאריך: 31.3.18 20:18

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

לימור קריספין. צילום פרטי

כבכל שנה, גם השנה אני מניחה שאגף שאיפ"ה והפיקוח העירוני ידאגו לנקות את רחובות העיר ובתי הכנסת לפני החג הפסח, במטרה לשפר את חזות העיר ואת איכות הסביבה למען התושבים החיים בה והמבקרים אותה. כמו  כל בית בישראל, גם הרשות המקומית נכנסת להיערכות כוללת לפינוי מוגבר של מכולות אשפה, של גזם וגרוטאות, ניקיון מגרשי חניה, תגבור עבודת משאיות הדחס ושאר הציוד לפינוי אשפה, ובערב החג אני מאמינה שנראה תוספת משמרות לטאטוא הרחובות. חשוב לשים דגש על הגברת פינוי רכבים נטושים. הכל נעשה במטרה לפנות מרחבי העיר פסולת רבה ככל האפשר, כדי להשאיר את מכלי האשפה בשכונות פנויים ולקבל את פני החג באופן הכי מכבד ויאה לעירנו. שולחת מעירנו היפה והנקייה איחולי לחג  שמח ומשפחתי לכל בית בישראל.

לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק

 

תומר שילה

תומר שילה

תומר שילה

ניקיון העיר, בשונה מתחומים אחרים, לא יכול להימדד בצורה רגילה. גם אם ב-99% מהעיר נקי, מי שנתקל בלכלוך, בשבילו ה-1% הוא ה-100%. מי שהולך בערב החג על המדרכה ודורך על צואת כלבים שלא נוקתה, כועס ובצדק. מי שנכנס לבתי הספר בעיר ורואה את הלכלוך וחוסר הניקיון מבין שכאשר עושים מכרז לחברת ניקיון, ראוי שלא רק המחיר יהווה פרמטר, אלא גם ובעיקר האיכות שכלל לא נבחנת. תחום הניקיון העירוני הוא אחד התחומים שהופרטו לחלוטין ונראה כי לצד החיסכון לקופת העייריה, התושבים נפגעים ורמת הניקיון בעיר נמוכה וזאת כתוצאה מחוסר אחריות וטיפול ישיר של עובדי העיריה בנושא. ראוי שמערך הניקיון והפיקוח העירוני יתוגבר והעיריה תיזום פעולות ניקיון ולא רק תתן מענה לתלונות הרבות של התושבים.

תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה.

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

טלי למדן. צילום פרטי

כתושבת העיר הרצלייה הנני ערה לניקיון העיר ולחוקים שחלים על תושבי העיר ועל האחראים לניקיונה. נראה שהעיר נקיה והיכן שיש מקומות לא מתוחזקים העיריה בהנהלת אגף שאיפ"ה עוסקת בשמירה על איכות חיי התושבים, ניקיון, פינוי גזם ואשפה, טיפול בחופיה היפים של העיר ועוד. כמתווכת שמתמחה בהרצליה ומסתובבת רבות בכל שכונותיה, אני נתקלת רוב הזמן בעיר מאוד נקייה ובמנקים שפרוסים ברוב שעות היום ועושים מלאכתם נאמנה. הגינות מטופחות, הפארק נקי ונעים וחופי הים מסודרים. הרצליה מקפידה על שמירת ריאה ירוקה ועל כך קמו קבוצות שביחד או מול העיריה דואגות כי העיר לא תוצף במיזמי בניה לא הגיוניים שלא יתאימו לאופייה ולא יכילו את כמות התושבים, התחבורה והצפיפות שעלולים להיווצר מכך. בפורים האחרון נהנינו מעדלאידע נקייה, שלאורך מסלולה פוזרו פחים רבים, להבדיל מיום העצמאות שפסולת רבה הצטברה בצדי הכביש. תמיד יש מה לשפר ותמיד יהיה עוד, אבל ההרגשה היא שבסך הכל עירנו נקייה ונעים לחיות בה. חג אביב שמח ונקי.

טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר