שרית חדד צילום מוטי מילרוד
שרית חדד צילום מוטי מילרוד

"175,000 שקל להופעה? יש מקום לענווה בחגיגות יום העצמאות"

אחרי ההופעות, הזיקוקים וכל השואו, מה הייתם עושים עם תקציבי העתק של יום העצמאות? הפרלמנט של הרצליה עם התשובות

פורסם בתאריך: 28.4.18 21:19

שני אבידן

שני אבידן

שני אבידן

השאלה "מה ניתן היה לעשות בתקציב חגיגות יום העצמאות?" עולה בכל שנה מחדש. מבדיקת התקציב שפרסמה עיריית הרצליה לשנת 2018, עולה כי התקציב השנתי עומד על כ-920 מיליון שקלים, מתוכם למעלה מ-6 מיליון שקלים מיועדים לאירועים במהלך השנה. מצד אחד, מדובר בחלק קטן מן התקציב השנתי, ומצד שני, התשלומים עבור הופעות אומן חד-פעמיות הן בלתי מידתיות לטעמי. השנה למשל, שולם סכום של 175,000 שקלים לזמרת שרית חדד עבור הופעתה בערב יום העצמאות בעיר. עם כל ההערכה שלי לשרית חדד כזמרת כיוצרת וכאמנית, אני חושבת שמדובר במחיר גבוה מדי עבור הופעה אחת, ובמיוחד כאשר מדובר בתקציב המורכב ממיסים של תושבי העיר שחלקם זקוקים לסיוע ברווחה ולרשת תמיכה כלכלית. התשלומים הללו מתווספים להמון הוצאות אחרות של ערב יום העצמאות, כגון מופעי זיקוקי דינור במאות אלפי שקלים וניקיון רחובות העיר בתום המולת החגיגות. לטעמי, יש מקום לענווה בחגיגות, ואפשר למנף את חגיגות יום העצמאות כדי לתת במה לאמנים ויוצרים מקומיים בעיר, ובכך לעודד את התרבות העירונית, ולצמצם את העלויות המופרזות המושקעות בערב אחד.

שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה, המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה

 

אלי חיו-חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אירועי יום העצמאות הפכו עם השנים למופע גרנדיוזי ומשוקע של העיריות כאשר כל עיר מתחרה עם שכנותיה על הפקת המופע המושקע והאטרקטיבי ביותר והדבר כרוך כמובן בתקציבים גדולים. מחד, מדובר בכספי ציבור שיכול להיות שניתן היה לנתב אותם לפעילויות ופיתוחים אחרים. כל השקעה של העירייה בכל תחום עשויה להיתפס כבזבוז כספי ציבור ותגרור ביקורת. אך יחד עם זאת, יום העצמאות קורה רק פעם בשנה וזאת הזדמנות נהדרת לחגיגה גדולה בה כל תושבי העיר מגיעים לחגוג יחד את עצמאותה של המדינה. ולכן על העירייה להשקיע באירועים ולספק שירותים וחווית עצמאות לתושבים, במיוחד כשהמצב התקציבי אינו בגרעון והתושבים צריכים ליהנות משירותי תרבות וחינוך שנובעים מתשלומי הארנונה. אירועי העצמאות השנה כללו מגוון רחב של מופעים הפונים לשלל הקהלים בעיר, מילדים ובני נוער ועד למבוגרים וכך יש להמשיך גם בשנים הבאות.

אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

צורי ז'אן

אירועי עצמאות היו מצוינים ולא הייתי עושה שום דבר אחרת. האמירה החוזרת ״מה נעשה עם הכסף של יום העצמאות״ היא אמירה לא נכונה מכיוון שעיריית הרצליה דואגת באופן שוטף לפעילויות, חינוך, נקיון ועוד ותקציב עצמאות לא בא על חשבון תקציבים אחרים. בעיר חגגו את יום העצמאות באופן מופתי עם במות לכלל התושבים (במת ילדים, נוער, משפחה ומסורת). במערב העיר חגגו בגן וריזלנד, בנווה עמל התקיימה מסיבת רחוב קהילתית למשפחות ובבית הראשונים נערך ערב שירה בציבור לקהל הרחב. היו פעילויות מגוונות וחגגנו 70 שנות עצמאות בגאווה.

צורי ז'אן הוא הבעלים של ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר