צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"המציאות בעזה לא תשתנה עד שיימצא פתרון מדיני"

איך צריכה ישראל להתמודד עם המציאות החדשה ברצועת עזה? שאלה אחת בשבוע, הפרלמנט של הרצליה עם התשובות

פורסם בתאריך: 12.5.18 20:24

אלי חיו-חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

לצערנו הרב לא הצלחנו מעולם לעצב את המזרח התיכון וכל פעם צצים מסביבנו אויבים. עד שאנחנו מצליחים לייצב אזור מסוים, מתלקח אזור אחר ועלינו להתמודד עם האויבים מסביב. זאת כאשר הצד השני לא בוחל באמצעים וטכניקות לפגוע במהלך החיים התקין במדינת ישראל. עלינו כל הזמן להיות ערניים ומאלצים אותנו כל הזמן למצוא פתרונות חדשים כמו בנוגע לגדר בעזה כאשר התחילו עם המנהרות, המשיכו עם העפיפונים, שולחים אנשים ומשפחות עם ילדים לכיוון הגדר ליצירת פרובוקציות להעלאת מצוקתם במדיה העולמית והתקשורת וממשיכים בניסיונות חוזרים ונשנים לחדור לישראל.  נראה שהדבר לא עומד להיפסק עד שיימצא פתרון מדיני ועד אז נצטרך להתמודד עם מלחמת הקיום של מדינת ישראל מאז קיומה.

אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

צורי ז'אן

נראה כי ישראל מצליחה לעמוד באתגר ולהכיל את המציאות החדשה בדרום. הציבור הפלסטינאי זועק משום שבאמת הוא איננו רואה מוצא, הוא שבוי בידי שלטון דיקטטורי שמביא אותו לפת לחם. במוקדם או במאוחר אין מנוס מחזרה של הרשות הפלסטינאית לשליטה ברצועה ובכל להיטיב עם הציבור הפלסטינאי.

צורי ז'אן הוא הבעלים של ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה

 

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

טלי למדן. צילום פרטי

"צעדת השיבה" בגבול בין ישראל לרצועת עזה שמתקיימת מידי שישי, רחפני החבלה ועפיפוני החבלה המשוגרים מרצועת עזה מהווים את כאב הראש החדש של מערכת הביטחון. מה שכדאי לעשות זה להשתמש במערכות ההגנה של התעשיות הביטחוניות שיודעות לזהות רחפן באוויר, להשתלט עליו ולעצור את תשדורת הרדיו שלו. לגבי "צעדת השיבה" בגבול בין ישראל לרצועת עזה, הפלסטינים מנסים להתקרב לתשתיות הביטחוניות, מבעירים צמיגים בסמוך אליהן ומנסים להעיף עפיפונים אליהם מחוברים חפצים בוערים. כמובן שיש לפעול מולם ביד קשה ולדאוג לביטחון חיילנו ואזרחים הגרים באזור. לגבי עפיפוני החבלה, יש להתייחס אליהם כאל כלי נשק לכל דבר. צה"ל קורא למפגינים לא להתקרב לגדר, להימנע משימוש בנשק וביצוע פעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון הישראליים ואזרחי ישראל. הוא מתריע בפניהם כי חמאס משתמש בהם לקידום האינטרסים התנועתיים שלו, לכן אל להם לציית להוראות חמאס שמסכנות חייהם.

טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר