אופניים חשמליים. צילום עמותת אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום עמותת אור ירוק

"אני מצפה ממשטרת ישראל לקיים מבצעי אכיפה נרחבים ברחבי העיר"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה אפשר לעשות נגד תופעת האופניים החשמליים לרגל החופש הגדול?

פורסם בתאריך: 26.5.18 19:31

צורי ז'אן:

צורי ז'אן

“בתאריך 26 בספטמבר 2014 פורסמו תקנות בנושא האופניים ולצערי אזרחי המדינה ובעיקר קהילת ההורים לא הפנימו כי האופניים החשמליים הם מכת מדינה, אני חושב שבראש ובראשונה האחריות מוטלת על ההורים ואין לתת לילדים מתחת לגיל 16 לרכב בכבישים וברחובות באופן חופשי, הרוכבים צריכים להצטייד בקסדה ומיגון ראוי. תופעת הרוכבים ללא קסדה עם חברים לצידם ונייד ביד היא תופעה מוכרת ברחובות העיר ואני חושב שרק להורים ולגורמי האכיפה יש את היכולת והכוח לעצור את הרכיבה הפרועה, אני מצפה ממשטרת ישראל לקיים מבצעי אכיפה נרחבים בשעות הלילה והיום ברחבי העיר”.

(צורי ז'אן הוא הבעלים של ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

טלי למדן:

 

טלי למדן. צילום פרטי

“השימוש באופניים חשמליים צבר בשנים האחרונות תאוצה, בעיקר בקרב בני הנוער. ברוב המקרים, בני הנוער רוכבים מבלי לדעת את כללי הנהיגה הנכונה והבטוחה. בעקבות כך, הם חשופים לסכנת חיים ממשית ומסכנים נהגים ואת הולכי הרגל שנמצאים בסביבתם. אני מציעה שעיריית הרצליה תעמיד תחבורה מאורגנת לרשות הנוער ליעדים מרכזיים כגון חוף הים,הפארק, מועדוני בילוי ועוד. כמו כן יהיה נכון להעביר להורים והן לרוכבים הצעירים מפגשים בו יוסברו להם חוקי התנועה,תמרורים,כללי זהירות ובטיחות. לדאוג לאכיפה מוגברת בנוסף. קיץ בטוח לכולנו”.

(טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

אלי חיו-חמו (ג'מיל):

הפרלמנט- אלי חיו חמו ג'מיל

“בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גדולה בשימוש באופניים חשמליים, ונראה שאין מדובר בטרנד חולף אלא במשהו שימשיך ללוות אותנו לתקופה ארוכה. לאופניים החשמליים יתרונות רבים כאשר הבולטים מביניהם הם התניידות קלה ממקום למקום, יצירת סביבה ירוקה, פחות מכוניות על הכביש וזיהום אוויר. לצד היתרונות, עולים גם חסרונות כמו היעדר ההסדרה רחבה בנושא ונסיעה במהירות מופרזת ברחובות שאינה בטוחה ועלולה לסכן חיים. בארץ לא נערכו לסדר הגודל וההצלחה של האופניים החשמליים, וגם שבילי האופניים הקיימים הם באופן כללי לאופניים ללא מנוע. לפיכך, יש לסלול שבילי אופניים מיוחדים שאינם חלק מהכביש כמו שנהוג בהרבה מקומות בעולם. הפתרון היחידי שניתן בארץ הוא קנסות על הציבור והגבלת גיל הנסיעה כייוון שכרגע הכבישים העירוניים והבין עירוניים אינם מתאימים לכמות הזאת וצריך למצוא פתרון לכך כי גם כשהילדים רוכבים על האופניים במדרכה יש סכנה להולכי רגל וכשהם נוסעים על הכביש הם מסכנים את עצמם. לכן יש לסלול שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים חשמליים בעיר ולהקפיד על הסברה וחינוך לנהיגה בטוחה וזהירה באופניים החשמליים בבתי הספר לאורך השנה, שילוט וערנות”.

(אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האדון צורי הוא חבר קרוב ותומך נלהב של ראש העיריה הכושל של הרצליה, שיפנה אליו !!! גם לעירית הרצליה יש שיטור עירוני ואולי כדאי שנתחיל שם בכוחות שיש בעיריה.
    נכון להיום השיטור העירוני הוא בלוף טוטאלי חסר כל מעש ותרומה.
    וגם זה בזכות אפס הכישורים והיכולות של ראש העיריה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר