בנימין נתניהו וחברי הכנסת לאחר שעבר חוק הלאוםצילום אוליבייה פיטוסי
בנימין נתניהו וחברי הכנסת לאחר שעבר חוק הלאום צילום אוליבייה פיטוסי

"חוק הלאום עלול להשפיע לדורות ולפגוע בחברה הישראלית"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם יש לבטל את חוק הלאום?

פורסם בתאריך: 4.8.18 21:10

אלי חיו-חמו (ג'מיל)

אלי חיו-חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

"חוק הלאום נועד להגן על זהות המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי. מדובר בחוק הצהרתי ולכן בין אם החוק קיים ובין אם לא הדבר ברור מאליו. חוקי המדינה האחרים והכרזת העצמאות מסדירים את מערכת היחסים בין ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ומדינה דמוקרטית שבה רוב יהודי וישנו שוויון זכויות לכלל האזרחים. כך גם חגי ישראל, המנון המדינה, ימי הזכרון ויום העצמאות ממחישים את עצם היותה של המדינה מדינת העם היהודי". )אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

תומר שילה

תומר שילה

"חוק הלאום הוא אחד מאותם חוקים מיותרים שמוטב לו לא היו באים כלל לעולם ומשבאו, מוטב שיבוטלו מהר ככל הניתן. מדינת ישראל נוסדה לפני 70 שנים ומגילת העצמאות עיצבה את דמותה כמדינה יהודית ודמוקרטית. חברי כנסת משועממים שמתחרים בינם ובין עצמם בלאומנות ובהתלהמות, בחרו לחוקק את חוק הלאום למרות שאין בו כל צורך. אחינו הדרוזים הם רק חלק מקבוצות המיעוטים החיים בארץ שנעלבו עד עמקי נשמתם מהאפליה שלהם בחוק וחלק מהם החברים דווקא במפלגות הקואליציה, עתרו נגדו לבג״ץ. אני תקווה שראש הממשלה יקבל שכל וייזום מהלך לביטול החוק ההזוי הזה, אך מהכרותי את הנפשות הפועלות וחששם מלהצטייר כוותרנים מידי, או חלילה כשמאלנים, סביר להניח שהוא לא יעשה דבר וימתין בסבלנות שבג״ץ יעשה את העבודה שלו ויבטל את החוק". (תומר שילה, תושב הרצליה, הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה).

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

"מדובר בחוק מטריד שמנוסח ברשלנות ואין בו איזונים ובלמים כמו בחוקים אחרים. חוק הלאום עלול להשפיע לדורות ולפגוע בחברה הישראלית כיוון שהוא מבקש להגדיר מחדש את זהות המדינה, את אופייה ולהכפיף את מהותה הדמוקרטית של המדינה להגדרתה כמדינה יהודית ששוויון אזרחיה הוא מעמודי התווך שלה. כיום יש איזון עדין בין היסוד היהודי של מדינת ישראל לבין היסוד הדמוקרטי שלה אז למה לא לשמור על המצב הקיים?". (טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר