רון קובי ואוטובוס השבת בטבריה. צילום גיל אליהו
רון קובי ואוטובוס השבת בטבריה. צילום גיל אליהו

הפרלמנט | "בהרצליה יש סטטוס קוו שמתאים לכולם, וטוב שכך. לא רוצים ולא צריכים שינויים"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם העירייה צריכה לנהוג כמו ראש עיריית טבריה ולהפעיל על חשבונה תחבורה ציבורית בשבת?

פורסם בתאריך: 2.3.19 18:55

 

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

ראש עיריית טבריה עושה פרובוקציות, מתנהל באמצעות צילומים עצמיים שהוא מעלה לפייסבוק. אין ספק שהוא עושה דברים טובים לטבריה ומעודד את התיירות ומחזיר לעיר את החיים שהיו בה בעבר, אך הדרך שלו היא מוחצנת, מתנגחת ונגד כל מה שמסמל בעיני התנהלות תקינה של עירייה. לראש עיריית טבריה יש הרבה מה ללמוד מעיריית הרצליה על התנהלות נכונה בין הציבור הדתי והחילוני. החלטה באם להפעיל היא החלטת הרשות המקומית – באם יוחלט להפעיל תחבורה בשבת כמובן שעל עיריית הרצליה להשתתף בכך. אני מניחה שהבחירה תהיה בהסעות חינם לים ולפארק, וכך על הדרך יופחת העומס והלחץ באזורים אלו. אבל עדיין הייתי שמחה שברחובות השקטים והפנימיים יישמר השקט והרגיעה לא תופר. (טלי למדן היא יועצת נדל"ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

 

תומר שילה

עיריית הרצליה יזמה כבר לפני כשלוש שנים את "קו הקיץ", שהוא שירות הסעות חינמי משכונות העיר לחוף הים ולפארק בשבתות שפועל בתקופת הקיץ. לדעתי, הפתרון שניתן בהרצליה, של קו היסעים חינמי שפועל בתקופת הקיץ, הוא הפתרון המרבי שניתן לתת ברמה העירונית. פתרון מקיף וכולל צריך להינתן ברמה הארצית, ודורש שינויי חקיקה. ישנה חקיקה שאוסרת עבודה בשבת, שהיא אמנם חקיקה דתית, אבל יש לה משמעות רבה גם בנושא זכויות עובדים. אין ספק שדווקא תחבורה ציבורית בשבת תתרום בעקיפין למניעת חילול שבת, כאשר במקום 40 רכבים פרטיים ייסע בשבת  רק אוטובוס אחד. זה כמובן גם יאפשר למי שידו אינה משגת לנסוע ברכב פרטי או מונית, להגיע למחוז חפצו בשבת. שבת שלום לכולם. (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

העיר הרצליה לא צריכה לקחת דוגמה מטבריה. בטבריה יש ראש עירייה חדש שמחפש להראות שיש בעל בית חדש בעיר, ולכן הוא עושה דברים קיצונים. בעיר הרצליה יש ראש עירייה ראוי ולא מתלהם ולא צריך להרשים. זו קדנציה שנייה שלו והוא לא צריך להוכיח שיש בעל בית חדש. טבריה היא עיר תיירותית וחשוב להם שעסקים יהיו פתוחים בשבת. בהרצליה יש סטטוס קוו שמתאים לכולם וטוב שכך, ולא רוצים ולא צריכים שינויים. (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסי

    המצב בהרצליה האמת בלתי נסבל. הרוב המוחלט של התושבים הוא חילוני. עם זאת העיר סגורה ונצורה בשבת.
    ועכשיו אריה דרעי גם מאיים לסגור את המעט שפתוח.
    האנשים בעירייה צריכים לשנות כיוון ולעבוד עבור תושבי עירם, לדאוג לעידוד מקומות בילוי בשבת (בתי קפה, מסעות, אירועי תרבות)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר בהרצליה צריכה להיות פתוחה
    טבריה הפכה מעיר עשירה ותוססת לעיר עניה ודלה
    אם הרצליה תכנע מצבנו ידרדר כמו טבריה
    אנחנו כבר רואים שיש פעילות מאסיבית של הדתיים בעיר כדאי שחילונים יתעוררו וילחמו על איכות החיים.

  3. קצנו בימי הביניים

    הרצליה היא עיר חילונית וליברלית.לא יתכן שהדתיים שהיגרו לכאן יכתיבו את סדר היום. מופתע מצורי ז'אן שמלקק לדתיים ומדבר על סטטוס קוו שזו המצאה של הדתיים לכפות את אורחות חייהם על רוב התושבים החילונים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר