בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו

עשרת הדיברות לבחירה נכונה | הטור של חנה בית הלחמי

כך תדעו אם המפלגה שאתם מתכוונים להצביע לה היא בעצם חבורת אופורטוניסטים שעושה עליכם סיבוב

פורסם בתאריך: 10.3.19 09:09

האירוע המביש על הבמה בשבוע שחלף, בו אמר חפ”ש (חייל פשוט) לפיד לאלופה במיל’ אורנה ברביבאי “קומי אורנה”, וקינח בכך שיש (ברשימתם) מעט נשים וגם הן לא ממושמעות (ולא, זו לא בדיחה ולא מצחיק), העלה על סדר היום את הדבר הכי משמעותי לנו כנשים, אבל לא רק לנו כנשים – שכן מדינה משגשגת ביחס ישר ליחסה לנשותיה. יש הלימה מלאה מדד השוויון לתל”ג, לשגשוג הכלכלי של האזרחים ולהצלחה של המדינה ואזרחיה בכל הפרמטרים ההשוואתיים. אז באתי להזכיר לכם/ן את המובן מאליו:

1 מפלגה שחבריה לא שותפות ושותפים בבחירת נבחרי הציבור שלה, היא לא מפלגה דמוקרטית.

2 מפלגה שיש בה ייצוג חסר של נשים בכל עשירייה ובכל חמישייה – היא מפלגה לא לגיטימית, שכן גם אם לא מטיפה לגזענות – היא מייצגת גזענות מגדרית בהרכבה.

3 מפלגה שאין ערכים של זכויות אדם, זכויות נשים ושוויון במצע שלה ותכניות מאוד ספציפיות בנושא – היא מפלגה שברגע האמת תוכל “למכור” אותנו תמורת אינטרסים צרים, לרוב מגזריים או זרים, בלי לחשוב פעמיים.

4 מפלגה שצמרתה מורכבת מקבוצה אחידה ולא מגוונת – רבנים, גנרלים וכדומה – היא מפלגה שלא מייצגת את העם.

5 מפלגה שאינה מציגה מצע, היא מפלגה שבה הסיכוי לשחיתות נוסק. למה? כי הם מחויבים רק לעצמם.

6 מפלגה שבצמרתה יש ריבוי של מועמדים לכתבי אישום, היא מפלגה שאמורה להיות מתחת לרף הערכי, המוסרי והסולידרי של כל הציבור, ללא יוצא/ת מן הכלל. לא הכל צריך לעמוד במבחן בית המשפט – כי אם בית המשפט הוא שקובע את אמות המוסר שלנו, אבוד לנו. יש דברים שלא עושים, גם אם הם חוקיים או בצל החוק. ולא בוחרים במי שעשו אותם.

7 מפלגה שבכיריה – גברים או נשים – מדברים לא יפה על או אל נשים, או חוברים במופגן לא/נשים (ידוענים, פוליטיקאים) שפוגעים בנשים – היא מפלגה לא לגיטימית.

8 מפלגה שאין לה עמדה מובהקת ואחידה לגבי הסוגיות שעל סדר היום: כלכלה, דיור, שוויון, כיבוש, בטחון וכיו”ב – היא מפלגה של אופורטוניסטים שעושים עלינו סיבוב.

9 מפלגה שיש אלמנטים של שנאה לאחר במצע שלה – ולא משנה מי האחר/ת – לא תביא שום דבר טוב למדינת ישראל או לעם ישראל, אלא רק שנאה, הסתה ודם.

10 מנהיגים שמבליטים את עצמם בלבד (או בעיקר) – שוכחים/ות שבכנסת יש 120 פרלמנטריות ופרלמנטרים, ושכו-לם/ן שלנו. אין לנו צורך בטיראן או דיקטטור, תודה. חפשו את הנבחרת, לא את המנהיג/ה.

צעירה הייתי וגם בגרתי. ראיתי את כל הסכנות הללו מתממשות. בעיצומה של מערכת בחירות מתעתעת (את רוב הציבור) ומדממת (זה הדם שלנו, אם לא שמתם/ן לב), כדאי לקרוא, לגזור ולשמור על דלת המקרר או משהו, שנזכור מהם הקריטריונים האמתיים לבחירות הוגנות ולבחירה הוגנת. עוד אחפור הרבה על הבחירות הללו – מתחילה כאן מהסוף, מהעקרונות ומהסיכום. תבדקו בבקשה, עם היד הנשלחת אוטומטית לפתק אוטומטי, או הלב ששמח באיזו מפלגת אווירה חדשה – עומדים בקריטריונים שהזכרתי. חשוב, חשוב לכולנו. המגוון גדול, האמת בתוכו מאוד מאוד צרה.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת, וממנהלות קבוצת חמ"ל הורים לחיילות וחיילים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר