שחקני מכבי תל אביב. צילום ניר קידר

איך שלא תסובבו את זה, הן לא יכלו להסכים. הן בנות 15 | הטור של חנה בית הלחמי

לכל אדם בר דעת ברור שאפילו כשילד או ילדה מבקשים ממנו לקיים אתם יחסי מין, אין מדובר בהסכמה. חוץ מזה, ילדה נראית ילדה, גם אם מרחה שכבת מייקאפ עבה והשתמשה באייליינר ומסקרה

פורסם בתאריך: 18.6.20 09:18

לעולם יש נטייה משונה להתבלבל בין סיבה לתוצאה, בין רע לטוב ובין אמת לשקר. בדיוק בשביל זה אני פה. אז הנה כמה הבהרות. הראשונה נוגעת לנערות שקיימו "יחסי מין בהסכמה" עם שני כדורגלנים בגירים. אז ככה: נערות בנות 15 הן מתחת לגיל ההסכמה, כך שאיך שלא תסובבו את זה, בלי קשר למה שיצא או לא יצא להן מהפה, אין דבר כזה הסכמה. הן לא הסכימו. הן לא יכלו להסכים. לכל אדם בר דעת ברור שאפילו כשילד או ילדה מבקשים ממנו לקיים אתם יחסי מין, אין מדובר בהסכמה. ואני בכלל לא בטוחה שהבנות הללו רצו, ביקשו או אפילו העלו בדעתן מה משמעות ההגעה למקום סגור עם שני בגירים, או שעלול היה להיות שהן נתקלו לכאורה בסוגה הירודה המכונה באנגלית Sex Predators: טורפים מיניים. כמו כן, ילדה נראית ילדה, גם אם מרחה שכבת מייקאפ עבה והשתמשה באייליינר ומסקרה כדי להיראות דקה וחצי מעל לגיל האמיתי שלה.

ההבהרה השנייה נוגעת לסוגיה נוספת שמשום מה לא הודגשה כאן: התופעה בה גברים בגירים מקיימים יחסי מין עם נערות מתחת לגיל ההסכמה נקראת פדופיליה.
ההבהרה השלישית נוגעת לנשות שחקני כדורגל, שקיבלו במה בפריים טיים כדי להגן על הגברים שלהן כולם (לאו דווקא אלו הנחקרים כעת), והציטוט המרהיב לפיו נערות רודפות אחרי הגברים שלהן. כן, כן, אני מכירה ובזה באותו הבל פה, לתופעת שפחות הפטריארכיה. הראיון בו צפיתי הזכיר לי קצת את תחקיר נטפליקס על גיליאן מאקסוול (זו שסיפקה נערות לג'פרי אפשטיין הפדופיל), ואיזכור דבריה, לפיהם מה שחשוב זה הוא, והן – זבל.

מי שגוזרים קופון מהנשים מכמירות הלב הללו של הכדורגלנים, שמוותרות על כבוד האדם של עצמן ומוכנות לגזול את זה של הנערות רק כדי לשמור על הגבר "שלהן" (שכבר מזמן ברח מהאורווה, והאירועים האחרונים משקפים זאת), הם כמובן אמצעי התקשורת, שהפכו כולם לצהובונים, קצת כמו הטבלואידים בבריטניה, רק בלי המקצועיות והכישרון. מה עבר בראש לעורך או עורכת שאיפשרו ראיונות כאלו? לא, אל תספרו לי, הרגע אכלתי. לנשות שני הכדורגלנים אני מציעה לזרוק אותם מחייהן ולא להביט לאחור. כל אישה בעולם, גם אם היא שפחת הפטריארכיה, ראויה ליותר מזה.

במעבר טריטוריאלי חד מזירת חטאים אחת לאחרת, סוער השבוע הפיד מח"כ חדש שפרסם בעבר אמירות כגון: "אישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה" (כי אצל פרה העטינים בחוץ, כך הוא מסביר). לשיטתו, "זו אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד. למה? כי העיניים של כולם שם". וזה לא נגמר בסרטן, נשים גם אחראיות לתמותת תינוקות: "נשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן. למה? נכנסה להריון ישר מעלה לפייסבוק תמונה של הבטן שלה". ויש לו גם העדפה אופנתית לחצאיות: "את מכנסיים, בעלך מכנסיים, מסכן הילד, מתבלבל".

באופן לא מפתיע, בין אמירותיו, שהוקלטו והופצו ברשת, בשיעוריו לתלמידים, נמנתה גם אמירה על בדואים: "השם יקח אותם יימח שמם". כי גזענות היא גזענות. פעם מגדרית, פעם מגזרית, פעם דתית, פעם על פי מפתח אמונה או צבע עור. וגזענות היא לעולם טיפשות. אדם חכם, גבר או אישה כאחת, רואה את האדם שבכל אדם מעבר למאפיינים חיצוניים של מגדר ומגזר.

התלבטתי איך להסביר לכם/ן, מה התחושה שמעבירים הדברים. אז העליתי פוסט בנושא, ואצטט את עצמי: "הפיד מוצף בתמונות של איזה ח"כ טיפש במיוחד, כנראה עם בעיות גבריות קשות, 'קינק' חולני על שדיים ואובססיה מטורללת על נשים, מה שאולי אמור היה לשים אותו באישפוז במחלקה סגורה ולא בכנסת. אופס…. סליחה, בעצם הוא במקום הנכון".

אבל התברר שאפילו בכנסת הבעייתית שלנו, לקח רק כמה שעות עד שהביקורת הפמיניסטית הביאה להבנה, ש"הממזרות שינו את הכללים" וח"כ שזו דעתו על נשים, לא יכול להישאר שם. הוא התפטר.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נעם

    איך שלא תסובבו את זה? מה זה בכלל רלבנטי? השטלה מה השחקנחם ידעו ולא המציאות. ראי פסק דין עסלה. הרצון להגן על הנערות מובן לי אבל מה לעשות צריך שנים לטנגו. ועוד משהו- חבר הכנסת שאת מדברת עליו לא היה חבר כנסת ולו יום אחד. כדאי לדייק בעובדות. תודה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר