חנה בית הלחמי. צילום עידו רימון
חנה בית הלחמי. צילום עידו רימון

הזכות להיות אלים | הטור של חנה בית הלחמי

טיפוסים כמו סמוטריץ', קלנר, קרעי ומארק עושים לי בחילה. הנה כמה ציטוטים נבחרים מהתגובות המבישות שלהם להצעת החוק למניעת אלימות כלכלית נגד נשים

פורסם בתאריך: 22.10.20 12:46

אחד משיאי התחתיות של המדמנה הביביסטית, הימנית ובכנסת השבוע, היה הדיון על הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית נגד נשים. "מדמנה" למי שלא בקיא/ה דיו/ה בשפה העברית, פירושה מזבלה. הכנסת ה-23, נו. הנה כמה ציטוטים נבחרים מהתגובות המבישות של הח"כים/ות, שלא היו מביישות את הארגומנטציה של טובי הגברים האלימים, כשהם באים לספר (כשנתפסו) מה האידיאולוגיה שמאחורי האלימות שלהם:

אריאל קלנר (ליכוד): "אולי היא הטילה עליו אימה כשהיא הלכה וקנתה בעשרת אלפים שקל בלי לשאול אותו ורוששה אותו והוא לא יכל ללכת למשחק כדורגל בגלל זה". שלמה קרעי (ליכוד): "הצעת חוק מסוכנת, זאב בעור של כבש". בצלאל סמוטריץ׳ (ימינה): "מהר מאוד זה יהפוך כלי לשופטים השמאלנים הנאורים שיבואו לחנך את 'החשוכים הפטריארכליים' כמוני – זה יפרק משפחות". אסנת מארק (ליכוד): "החוק הזה הוא מפלצת! הוא בא לשסות את בני הזוג זה בזו".

ובכן, אלימות כלכלית היא חלק ממרקם האלימות נגד נשים, ואחד הכלים העיקריים בהם משתמשים גברים אלימים נגד נשותיהם, לצד אלימות רגשית, פיזית ומינית. נשים מדווחות על שלילת שכר או נגישות לחשבון הבנק, איסור שימוש בכרטיס אשראי, הקצבת מזומן דלה לכלכלת המשפחה (200-100 שקל לשבוע), ענישה קשה על חריגות וכיו"ב. הפעלת משטר עוני קיצוני על האישה ולרוב גם על הילדים, בבתים שהפרוטה לא חסרה בהם. כשאתם רואות ורואים אישה משלמת רק במזומן, תמיד, או נדרשת להתייעץ עם בעלה על זוטות כלכליות, תחשדו.

לפני די הרבה יותר משני עשורים, כאמא צעירה שמחפשת עיסוק לילדיה בסופ"ש, יצא לי לפגוש בשבתות בבריכה אישה קצת מבוגרת ממני אז, כרבע דור מעלי, עדויית תכשיטי יוקרה ומלרלרת בלי הפסקה על הקריירה המאוד מיוחצנת ונוטפת ממון של בעלה. חוץ מהתכשיטים הנוצצים מעושר, שהם סמל סטטוס שגברים מסוג מסוים נוהגים להדביק לנשותיהם כמחוות התנצלות על זה שהם חארות, תמיד לבשה "סמרטוטים" יחסית לכסף שהיה בבית, ונהגה בגרוטאות. עבדה באיזה מקצוע נשי שמרוויחים בו שכר מינימום ועוד קצת. פעם היא באה עם סד על האצבע ופעם סימן כחול וכל הבנות במעגל האימהות הצעירות בבריכה ידעו שיש לה בעל אקסצנטרי כזה ושהיא עפר לרגליו, אבל איפה אנחנו ואיפה נורות אדומות. רצו סיפורים על המאהבת שלו והיה ברור שיש שם כסף גדול והערכה קטנה מצדו לאשתו ואם ילדיו. מעת לעת היה מגיע לבריכה ואלו היו הפעמים היחידות שהיא לא פצתה פה. פעם עמדתי ברמזור והוא עמד עם רכב השרד הענקי שלו ושם נפל לי האסימון שמדובר בגבר אלים. ואז יצא שהוא נסע עם המאהבת שלו לאיזו מדינה אקזוטית וחזר משם בארון. הנרקסיסט לא חישב כנראה את מותו ובהיעדר צוואה שממשיכה את מה שהסתבר כאלימות כלכלית (בנוסף לפיזית, רגשית ומינית) קשה, היא נשארה עם הון גדול.

נזכרתי היום בסיפור הזה, בין התקף בחילה להתקף גועל שגרמו לי טיפוסים כמו סמוטריץ', קלנר, קרעי ומארק. ההבנה שלהם בנושא עליו הם לרלרו בוועדה בכנסת, דלה ונוטפת בורות. המאבק שלהם על זכותו של הגבר להיות אלים – מרשים. כשהם נאבקים על עיקרון ליברלי של צמצום התערבות המדינה בתא המשפחתי, הם עושים את זה רק כשההתערבות הספציפית הזו מאיימת על ההתערבות שלהם בחיי התא המשפחתי, עליה הם גוזרים קופון שמנמן עבור המוסדות המושחתים שלהם, כדוגמת הרבנות: התערבות המדינה בנישואין, כפיית נישואי קניין על כל אזרחי ישראל ושלילת הזכות לסוגים אחרים של הסדרי נישואין תוך שלילת הזכות להתחתן מכעשרה אחוזים מאזרחי ואזרחיות המדינה. המגזרים של קלנר, סמוטריץ', קרעי ומארק מתפרנסים יפה מההתערבות האלימה והבלתי נסבלת הזו של המדינה בחיי אזרחיה. ופתאום באו הפמיניסטיות הללו ומציעות התערבות אחרת, להגנה על נשים הנתונות לאלימות, מה שייתן כוח לנשים להתנגד לנישואי הקניין ויאיים על השליטה הגברית בערוצי הג'ובים והתקציבים שלהם? זה, כבר ממש מעצבן אותם. בקיצור, Follow The Money, או אחרי שביל הכוח ששומר עליו עבור גילדה גברית בזויה, המבססת את קיומה העלוב על דיכוי נשים. חברים, זה לא יעזור לכם: הממזרות משנות את הכללים.

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ריקי

    אסופת קלשאות..
    כאשה לא מעוניינת בעוד חוק שיטרלל את המשפחה וישאיר את החברה נתונה בידי עורכי דין ממולחים שיסחטו עוד ועוד כספים
    יעמיקו את המתח והמריבות
    וכן בידי שופטים שתמיד יהיו מוטים לטובת הנשים(אחרת יוכפשו בידי כל שדולות הנשים)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להזכיר לגברת האלימה מילולית שמתנגדת ל"אלימות" מטאפורית מופשטת – שדימויים שמביעים גועל פיסי- חופשים את הגזענות שלה כי גועל מגיע מאותו מרכז במוח שממנו נובעת גזענות. ולא בכדי – שנאת הגברים בקרב הפמיניזם הרדיקלי הא גזענות במובנה הישיר ביותר. ואחת התופעות המכוערות של אותה שטנה גזענית היא- כמו תופעות מוכרות של הגזענות הרדיקלית – היא – שהשטנה משתלטת על כל נפשה של החולה בה בלי להשאיר שארית – על כל תפיסת העולם כך שאין יותר אמת וכל שקר ראוי כדי לשמש רציונליזציה להצדקת השטנה.
    אזרחי המדינה חיים את חייהם לחברות וחברי הכנסת שהצילו אותנו מפני חוק שהעניק למדינה היתר ללא הגבלה להפעיל אלימות כללית ממסדית טוטלית – על כל אחד ואחת מאיתנו – תוך שלילה מוחלטת של זכויות האדם, הפיכתנו לאשמים עד הוכחת חפותנו מעצם היותנו בעלי משפחה עד ששופט ידון בעניינו. והאופן שבו, במידי, כל הפמיניסטיות הרדיקליות קישרו את המטאפורה "אלימות כלכלית" לאלימות כנגד נשים ולרצח נשים – רק מוכיח מאיזו זוועה דיסטופית אנטי הומנית הצילו אותנו אותם חברי ליכוד אמיצים ( וגם סמוטריץ)

  3. בחילה

    איזה מצחיק,
    ואני חשבתי שאם יוציאו את הכסף ממשוואת הגירושים, נשים ישאירו את הילדים בצומת או לכל הפחות אצל אביהם 🙂
    מחשבות…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר