צילום AP

קחו אוויר וגשו להתחסן | הטור של חנה בית הלחמי

אין חולק על כך שניהול משבר הקורונה הוא ניהול רע. אבל בין זה לבין ההתנגדות להתחסן מפני מחלה שכבר גבתה את חייהם של מיליון וחצי איש המרחק רב

פורסם בתאריך: 17.12.20 09:03

אז מה נסגר – מתחסנים או לא? הרשת מוצפת בוויכוחים נואלים (לטעמי) על החיסון, שאין בהם שום משמעות מעבר לבורות וחוסר ידע ששוטפים את כל צידי הוויכוח. גם אני לא יודעת כלום, תכלס. אז למה בכל זאת להתחסן?

1. כי החיסון כבר נבדק על ידי נסיינים ועושה רושם שהוא בטוח. כן, אני יודעת שארבעה מעשרות אלפי הנסיינים מתו. מקורונה מתו יותר. מה גם שאלו שמתו, לא מתו כנראה מהחיסון (התקף לב הוא תוצר לוואי של תורשה מחורבנת ושל סגנון חיים לא בריא – לא של חיסון לקורונה).

2. כי הגיע הזמן להפסיק עם הפיאסקו של סגרים והגבלות וניהול רע של המשבר העולמי הזה, ולחזור לחיים.

3. כי אנחנו רוצים ורוצות לטוס וללמוד ולטייל ולצרוך תרבות ופנאי.

4. כי יש אוכלוסיות שכל מחלה מסכנת את חייהן, ושווה להיות טיפה פחות סוציופתים וטיפה יותר סולידריים.

5. כי לפעמים, שווה להוריד את רף בלבול המוח ופשוט לעשות דברים פשוטים כמו להתחסן נגד מחלה שאלפי א/נשים כבר מתו ממנה בארץ, ויותר ממיליון וחצי ברחבי בעולם.

6. כי כמות הרעל שאנחנו אוכלים, שותים ומסניפים ביומיום (קפה, ג'אנק פוד, זיהום אוויר, סוכר לבן, משככי כאבים ומה לא) מעמידה כל נימוק נגד החיסון הזה באור מגוחך.

7. כי אם בסוף תפגע המחלה במישהו/י קרוב/ה אליכם/ן, לא תוכלו כנראה לסלוח לעצמכם/ן על הסירוב להתחסן.

באותה הזדמנות אני מציעה להעמיד סימן שאלה גדול מעל לרוב הדיסאינפורמציה שרצה ברשתות לגבי סכנת החיסון. לפני שהצלבתם/ן מידע מחמישה-שישה מקורות לפחות, שמדברים בקולות שונים, ובדקתם/ן את הסימוכין המחקרי, המקצועי והעובדתי של כל מקור – אין למידע שום משמעות.

אין חולק שניהול משבר הקורונה הוא ניהול רע. ניתן היה לעשות כמה וכמה דברים באופן שונה משנעשו, ואני הראשונה לקוות שתקום יום אחד ועדת חקירה ממלכתית לניהול המשבר, ומי שחירבו את חיינו בשנה האחרונה בשל ניהולו השרלטני יתנו על כך את הדין. בין זה לבין העמדת עצם קיום המגיפה בספק גדול, המרחק רב.
אז תרגיעו. בלי חיסונים, היינו היום במצב לא מזהיר של תמותת תינוקות ותמותה ממיליון מחלות, שהחיסונים הם שמחקו מהעולם. גם למתנגדי החיסונים אני לא מאחלת ללקות באף אחת מהן. הנה, המדע התגייס שוב לטובת מחיקת עוד נגיף מהעולם. נכון, יש כאן גם היבטים מסחריים, אבל לא תמיד היבטים מסחריים הם משהו רע. בכל זאת, צריך מפעל שייצר את החיסון, ומדובר בכאלו שהשקיעו הון רב בפיתוחו. אז קחו אוויר, וגשו להתחסן.

צילום: עידו רימון


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר