אביחי מנדלבליט (צילום אוליבייה פיטוסי) ובנימין נתניהו (צילום אמיל סלמן)
אביחי מנדלבליט (צילום אוליבייה פיטוסי) ובנימין נתניהו (צילום אמיל סלמן)

הפרלמנט | "זו אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך תשפיע הודעת היועץ המשפטי לגבי נתניהו על תוצאות הבחירות?

פורסם בתאריך: 9.2.19 18:14

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין נתניהו יש חשיבות רבה במערכת הבחירות הנוכחית. במידה ויוחלט על הגשת כתב אישום הדבר ישפיע על ציבור הבוחרים ועלול לשנות את התמונה הפוליטית. עם זאת, יש לזכור שנתניהו זוכה לאהדה ציבורית רבה ונבחר במהלך מספר קדנציות על ידי הציבור, ולכן ייתכן מצב שעל אף הגשת כתב אישום כנגדו, יווצר אפקט הפוך שעדיין יגרום לציבור לרצות אותו כראש ממשלה. כמובן שמבחינה מוסרית, נאמנות, אמון במערכת הציבורית ושמירה על עקרון שלטון החוק, לא ראוי שראש ממשלה המואשם בעבירות יכהן במשרה. לפיכך, להחלטת היועץ המשפטי תהיה השפעה שלא ניתן יהיה להתעלם ממנה, ואת אותותיה אנו רואים כבר בשלב הנוכחי עם הדיון המתמשך, הסיקור התקשורתי והעיסוק הנרחב סביב קבלת ההחלטה בעניינו של ראש הממשלה. (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

 

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

לדעתי, מנדלבליט הגיע כבר להכרעה. וברור שנתניהו, מצדו, ינסה להשפיע על דעת הקהל לקראת פרסום החלטת היועץ. בהחלט ברור שאו שנתניהו יפנה לבג"ץ, או שיפתיע שוב עם הפתעה שאולי תטה את ההחלטה ואת דעת הקהל. זוהי זכות הציבור לדעת על אודות נציגיו לבחירות הקרבות, ואין לעצור פרסומים בשל הבחירות ולמצות את הדין מול ראש הממשלה וכל אדם שמועמד לדין. אין הפרקליטות לדעתי יכולה להטות את ההחלטות והדיונים בשל הבחירות הקרבות. גם אם אני מהשמאל וגם אם אני מהימין, אני עדיין חושבת שאין הקלה ופשרה לשום נבחר ציבור אם כשל ופשע. גם אם הרשות השופטת והעיתונות אינם מסתמנים כנבחרי הימין, עדיין כל אדם, וגם אם הוא נבחר ציבור, חייב לתת את הדין על עבירות שעשה. זה למען עתידנו ולמען יראו ויראו. (טלי למדן היא יועצת נדל"ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

מעל לכל ספק, אי פרסום ההחלטה תפגע בעיקרון השוויון בפני החוק. יתרה מכך, זכות הציבור לדעת על החלטות חשובות מעין אלה. מכל המדיות האפשריות אנו שומעים וקוראים שגורמי התביעה בוחנים את חומרי החקירה בתהליך מקצועי ומסודר, כדי לקבל החלטה יסודית ומקצועית בהקדם האפשרי. תהליך זה הוחלט מכבר, עוד לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות, ואין הצדקה לסטות מכך. הנחיית היועמ"ש מבהירה איך לנהוג בתיקי חקירה הנוגעים לאישי ציבור גם בתקופת בחירות, המבוססת על עיקרון העל של שוויון הכול בפני החוק. אני סבורה שהטיפול בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשה משיקולים מקצועיים וענייניים, והחלטות התקבלו, מתקבלות ויתקבלו אך ורק על בסיס חומר הראיות ומשיקולים של האינטרס הציבורי בלבד. יש לומר שכתוצאה מכך, זו אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה, החלטה שעלולה להביא להעלאת השמאל לשלטון ולירידתו מהשלטון של נתניהו. (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר